Tackar, jo tycker e36 karossen ser bäst med org m3 paket å ett par 18":are. Vänster drivaxel hade sagt upp sig, som väntat.
Denna gång vid yttre knuten precis vid splinesen igen. det skall vara STORA fina radier inte konstigt det går sönder
Tackar, blev ruskigt förvånad över effekten.
Inte konstigt att mina 880cc spridare tog slut och nu går även 1000cc på fullt. Bromsade på rullar strax utanför Göteborg.
Började med köra på lite lätt laddtryck å ökade succesivt
Turbon tappade ladd på högre varv och avgasmottrycket låg på 2.6bar när vi slutade. Testade även köra utan luftfilter men ingen märkbar skillnad.
Ja det är med Sc61:an 0.82a/r P-trim och S kompressorhus.
8:0 i komp, kammarna står 1.6-1.7mm i ÖD, tändningen ligger på 21 grader vid 2bar och jag ligger på runt lambda 0.82-0.85. Insuget är avstämt för 6000-6500rpm.
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:52, edited 1 time in total.
Tackar!
Bänken var obromsad, och den visar säkerligen för mycket.
Flertalet göteborgsbilar som är bromsade här så får bli göteborgseffekt då.
Turbon är specad till 680hk, antar det är på bensin å e85 räcker till mer.
1000cc spridare går på fullt och det skall räcka till 700hk enl rcengineer kalkylator.
Iallafall bilen går bra det är det viktiga, sedan hade det vart skoj och jämföra mot PPF dynapack och se hur mycket det skiljer.
Effekten räcker för spinna på 1:an iallafall
Last edited by AndreasT on 22 Aug 2007, 18:31, edited 1 time in total.
Specen är 680hk, men dit kommer man aldrig på bensin. Jag skulle kunna tänka mig att man kan komma upp till i närheten av 700hk på E85, men knappast över.
Har haft så många som påpekat att luftfiltret skulle strypa min motor nu fick jag det svart på vitt att det inte gjorda någon skillnad med eller utan luftfilter. Insuget blir även som en ballong vid 2.2bar, tur jag har 10mm rundstavar isvetsade annars skulle det finas stora sprickor i det.
Man märker verkligen hur motorn smäller till vid 5000-5500. Helt annorlunda mot förra året då.
Får skaffa hårdare stoppning i stolarna bara för nu stryper bältet mig när man gasat och släpper upp
Bäckis det du säger låter vettigt och stämmer även med min uppfattning.
630rwhp skulle bli 732hk med 14% vilket är för mycket men närmare strax under 700hk är nog inte omöjligt.
Nu är motorn urlyft, och org motor sitter i. Bilen skall besiktas och byggas vidare på i vinter. Iallfall så har allt funkat fint, och jag är mycket nöjd med bygget.
AndreasT wrote:Nu är motorn urlyft, och org motor sitter i. Bilen skall besiktas och byggas vidare på i vinter. Iallfall så har allt funkat fint, och jag är mycket nöjd med bygget.