Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 19:33
förmodligen en e34 535 eller en 540. jag är inte helt hundra på vilka som passar ännu
skickat från en telefon
skickat från en telefon
Då är det ju fortfarande en 210? Och den lär väl bytas vid reggning..Dawe_A wrote:förmodligen en e34 535 eller en 540. jag är inte helt hundra på vilka som passar ännu
skickat från en telefon
Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Bolero wrote:Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Detta är tråkigt att säga men nästan alla banträffar kräver att föraren har körkort pga försäkringarna ska gälla. Kollade upp detta i somras när jag var av med mitt körkort. :/
Hjälper föga om du har dit oklippta kort att flaxa med om olyckan väl är framme.. försäkringsbolaget ser garanterat inte likadant på saken dåDawe_A wrote:Bolero wrote:Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Detta är tråkigt att säga men nästan alla banträffar kräver att föraren har körkort pga försäkringarna ska gälla. Kollade upp detta i somras när jag var av med mitt körkort. :/
Får troligtvis tillbaka det, har varit utan snart 7 månader. hehe sån tur att jag vägrade skicka in kortet då
Pimplaren har den "optimala" lösningen på att göra det 100% rätt och riktigt. En variant på det är ju att byta identitet på den fina M5an till 518. Då har du en jätteombyggd 518 som definitivt klassar in som "ombyggt fordon" som du kan få godkänd med överladdad S38. Inte riktigt "by the book" men bättre än att regga med en motor och köra med en annan, tycker då jag.Dawe_A wrote:också en idé men det skulle kännas sådär att slakta en så pass fin M5 3.8.Pimplaren wrote:Ta en 518, flytta över allt m5 drivlinegodis till den och regga?
lättast är nog att regga den med M30b35 med turbo sen bara byta tillbaka till s38 efteråt. man kan ju ta bort " BMW M POWER" kåpan och sätta något mer snikigt.
Man måste uppgradera till något som håller bättre än original o jag vet inte vad det skulle vara som håller bättre än en m5e34 diff.Dawe_A wrote:nej bara det inte är en m5 org. det funkar inte heller att bara byta innehållet
skickat från en telefon
egut wrote:Tycker du ska ta kontakt med en sfro man, så du slipper famla i mörkret,
Att sfro regga är inte allt för svårt om man bara har bra kontakt med dom under tiden.
Dom finns för att hjälpa
Mvh
Doktorn wrote:Fundera inte för mkt bara för det kommer inte bli av ändå!