Page 12 of 25

Posted: 19 Apr 2007, 08:08
by tobbe tlrecond
Här kommer det lite kylrör.
Image
Image

Posted: 19 Apr 2007, 11:23
by johankihl
Ball :) Det var en ny variant på kylrör. Jobbar du med rör eller?

Posted: 19 Apr 2007, 13:31
by tobbe tlrecond
Ha nej jag har en polare som är rörmockare :D
så jag åker nog på o vaxa hans bil.
nu var jag o hämtade fälgarna från pulverlacken.
o så har jag fixat stålomspunnen slang med fina blåa kopplingar till turbon
och gjort om slangar o kopplingar i skuffen.fan man skulle ha agenturen på det blåa guldet helvete vad dyra kopplingarna är

Posted: 19 Apr 2007, 14:33
by E34 RRT
tobbe tlrecond wrote:Här kommer det lite kylrör.
Image
Image
om du har original vatten pump tror jag at det inte at det kommer att orkka cirkulera någå braa åt minstone! där är för mycket upp och nerförs backor! har liite erfarenhet att laga kylaren bak!

Posted: 19 Apr 2007, 14:36
by Tysken
Han kommer köra med elpump och elektronisk styrning.

Posted: 19 Apr 2007, 14:38
by E34 RRT
Tysken wrote:Han kommer köra med elpump och elektronisk styrning.
ok då är det ingen fara! :D

Posted: 19 Apr 2007, 14:53
by tobbe tlrecond
jag tror nog att det ska funka för pumpen är rätt kraftig 110 liter i minuten
sen så blir det 2 st avluftningar. o kylaren är rätt tjock.är mest orolig att det kommer ta en jävla tid att få upp tempen.funderar på om man ska ha motorvärmare i blocket eller en doppvärmare i kylaren som går på 12 v om det finns.
så man slipper stå 30 mi på tomgång för att få drifttemp.

Posted: 19 Apr 2007, 14:57
by hartge
drift temp får du väl om du inte tar bort termostaten ...eller tänker ja knasigt :roll:

Posted: 19 Apr 2007, 16:41
by tobbe tlrecond
det sitter ingen termostat i den. men det ska inte behövas eftersom elpumpens elektriska styrning känner av tempen. så vill man att motorn ska gå i 78gr så håller den det! om motorn är kall så pumpar den runt vattnet saktare och ju varmare det blir så pumpar den bara fortare. när det inte räker startar elfläktarna bakom kylaren. så det blir spännande att se om det funkar. :roll:

Posted: 19 Apr 2007, 20:53
by HULTA
tobbe tlrecond wrote:Här kommer det lite kylrör.
Image
Image


härligt härligt mapress delar. de e grejer de

mvh

Posted: 19 Apr 2007, 23:44
by peppe
Varför väljer du att dra ledningarna igenom coupén?

Posted: 20 Apr 2007, 07:17
by tobbe tlrecond
det fanns ingen annan plats! alla rör pressas ihop när dom är inmåttade o klara. så det finns ingen risk att dom hopar isär. :wink:

Posted: 20 Apr 2007, 13:26
by tobbe tlrecond
Nylackade fälgar
Image

Hjulmedbringare som är omgjord från 535 ans 5 bult till E30 bultmönster
och nav
Image
Blästrad o epoxygrundad bakvagn
Image

Posted: 21 Apr 2007, 16:00
by tobbe tlrecond
idag började jag lite med bakvagnen.efter jobbet
böt bussningar till bärarmarna.det gick smärtfritt
ska börja måtta in justeringsbrickorna som nästa steg. :wink:
nu ska jag hem o bada o dricka bärs :lol:

väntar fortfarande på grejer som skojjaren elvis har lovat skaffa fram
och stållar men han ser man inte till.
:twisted: :twisted: :twisted:

Posted: 25 Apr 2007, 08:50
by tobbe tlrecond
Nu är PPF feta krängar kit beställt
så har jag köpt på mig lite bra olja
Castol Edge 10/60w till motor
Redline Light weight shockproof till växellådan
Redline Heavy shockproof med en Ls tillsats
till diffen
och till kylsystemet Red line oil WaterWetter
och så har jag ordnat nya bärarmar och bakre bussningen till vxl lådan

Posted: 27 Apr 2007, 18:50
by Bernis
Om du har tänkt att åka nån dragracing med bilen så är det en dålig ide att dra vattenrören inne i bilen.
Tänkte bara skriva det ifall du inte redan visste det.


DRT 1.1 Kylsystem Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara placerat på, för typen av kaross, av-sedd plats. Tävlingsfordon med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet av bilen, kyl-systemet ska vara avskilt från förarutrymmet. Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet. Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn. Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan ramskenorna om kylelementet är pla-cerat framför motorn. Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.

Posted: 29 Apr 2007, 08:58
by tobbe tlrecond
regler är till för att brytas :lol: :lol:
det ska inte bli nån dragrace kärra.bara en bil att busa o ha kul med.