Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Såg inge läckage med såpavatten heller, nån som har nån annan smart grej man kan testa om de läcker?

Men iof så tycker jag att den borde kompensera läckaget eftersom turbon kan ju pumpa en del luft, för om de läcker kan de ju inte vara nått stort läck eller tänker jag fel?

Nån som kan tänkas veta vad felet är? Mina ideér börjar ta slut.

De kan inte vara nått som krånglar i ecu:n?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Är det inte enklare att du tar bilen och kommer förbi här någon dag?
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Bäckis wrote:Är det inte enklare att du tar bilen och kommer förbi här någon dag?

Jo de skulle de självklart vara, men tyvärr är min plånbok så gott som tom just nu :(
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Vi kan kika lite gratis, men det blir inga lortiga nävar :)
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Bäckis wrote:Vi kan kika lite gratis, men det blir inga lortiga nävar :)

Kanon, hehe nejdå du behöver inte bli skitig.

Tittar förbi imorn efter jobbet vid halv 5 eller så om de är nån där då?
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Jo, imorgon blir vi nog kvar till minst 5.

mvh
Mattias Sandgren

Post by Mattias Sandgren »

bmwpatrik wrote:Såg inge läckage med såpavatten heller, nån som har nån annan smart grej man kan testa om de läcker?

Tillverka ett lock med en nippel som du kan fästa på kompressorinloppet. Lägg på 1 bar tryck via en regulator, mer kan vara farligt - skydda dig så inga tryckrör anfaller dig. ;)
Se till att lägga ur växeln, du kan trycka runt motorn. Det kommer pysa lite genom toppen men det borde gå att höra var du har läckage lite enklare när du har motorn av och bara lägger på lufttryck från en avstängd trycktank (kompressorn avslagen och tystnad i garaget).
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Bäckis wrote:Jo, imorgon blir vi nog kvar till minst 5.

mvh

Kanon kommer förbi då.
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Mattias Sandgren wrote:
bmwpatrik wrote:Såg inge läckage med såpavatten heller, nån som har nån annan smart grej man kan testa om de läcker?

Tillverka ett lock med en nippel som du kan fästa på kompressorinloppet. Lägg på 1 bar tryck via en regulator, mer kan vara farligt - skydda dig så inga tryckrör anfaller dig. ;)
Se till att lägga ur växeln, du kan trycka runt motorn. Det kommer pysa lite genom toppen men det borde gå att höra var du har läckage lite enklare när du har motorn av och bara lägger på lufttryck från en avstängd trycktank (kompressorn avslagen och tystnad i garaget).

Jag hoppas grabbarna hittar felet så jag slipper göra så där.
CorsaManiac

Post by CorsaManiac »

Får du inte snurr på den till helgen kan du ju alltid åka till PowerMeet å dricka öl istället :)
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Nu har jag och LBT justerat tändningen så gott vi kan, eller de gjorde vi i fredags, sen körde jag, men åkte ut mot en jänk som har lika breda hjul som hela min bil :(

Men den verkar gå bättre alla fall men inte tillräkligt, körde G-tech igår igen å de gick skit som vanligt, sen brände jag upp en tändkabel också.

Stort tack till Nordin och LBT som hjälpte mig eller de var typ dom som städade garaget i går så nu kan man faktsikt gå runt bilen igen, vart kanin, ska försöka hålla de så nu också.

Är race på lördag i gävle, men jag vet inte om jag ska köra än, har inge bra däck men de kanske löser sig på nått vänster.

Sen får vi se om Ärtan får lite tid över innan dom tar semester men dom har jävligt mycke att göra så de är inget att hoppas på.
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Lite film från söndagen.

http://rapidshare.de/files/25489039/G-t ... a.wmv.html

Här syns ungefär hur den går.
CorsaManiac

Post by CorsaManiac »

Cool dekal i framrutan :)

Du lär få fart på tändningen nu för det ryktades om att Robin inte va långt efter i helgen? :)

Blir det gävle nu i helgen eller ska du/ni på SpeedFestivalen? Det finns kanske lite plats i Vanen om ni e sugna på Västerås.
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

CorsaManiac wrote:Cool dekal i framrutan :)

Du lär få fart på tändningen nu för det ryktades om att Robin inte va långt efter i helgen? :)

Blir det gävle nu i helgen eller ska du/ni på SpeedFestivalen? Det finns kanske lite plats i Vanen om ni e sugna på Västerås.

Ja den lilla corsan går bra, oförskämt bra.

Vet inte hur de blir i helgen, är sugen på att köra i Gävle men däcken är så gott som slut så jag vet inte hur de blir.

Bilen kommer med största sannolikhet gå så här ett tag då PPF har fullt upp innan dom ska ha semester vilket man kan förstå.

Men jag vet hur man höjer laddtrycker :lol: kanske får nattläsa lite om tändningen i autronic bibeln, men då kan de ju sluta med att man inte kan köra nå mer i år, får se vad jag hittar på :shock:
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Jadu, det var en ruskigt hårig bil du hade :D

Jag täbnkte när racet var klart när jag gick förbi bilen din, om jag skulle klapap till på bageluckan så du hopapde högt, :D .
Men njaee, jag tänkte då får man väll någon sak i skallen sen så jag sket i det.

Men den snurrade på väldigt bra lär jag säga.
Nästa gång du kommer, då ska jag faskien försöka muta åt mig en provtur av dig :D
Mot att du får soppa pengar förstås för provturen :D

Kompisarna dom sa först så här, den där går väll inget oså när du värmde o sköt eldkvasten då hopapde dom högt :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
bmwpatrik

Post by bmwpatrik »

Kul att du tycker den går bra, men jag vart ju totalt förnedrad av den där bubblan igår, fan jag hatar att förlora, måste fan göra nått drastiskt snart om jag ska förtsätta tävla.
niklas g

Post by niklas g »

bmwpatrik wrote:Kul att du tycker den går bra, men jag vart ju totalt förnedrad av den där bubblan igår, fan jag hatar att förlora, måste fan göra nått drastiskt snart om jag ska förtsätta tävla.

ska du vara med å köra i borlänge nästa helg ?
Post Reply