Page 12 of 19
Posted: 19 Aug 2007, 14:29
by DWR
nä d stämmer, det är svinigt att åka dit nu.
Posted: 20 Aug 2007, 11:18
by bmw_pelle
Jo, man kan ju lägga pengarna på betydligt ösigare grejjer!
Men så länge dom inte gormar om bilen så är 1000kr rätt lindrigt
Posted: 20 Aug 2007, 11:20
by bmw_pelle
Posted: 24 Aug 2007, 03:55
by bmw_pelle
Ikväll/natt har vi grejjat lite med bilen.
Emil VEMS kom förbi och lödde hejvilt i boxen. Både la till och to bort saker bla fixa vi in avgastempen.
Var ut och mappade på blöt asfalt och vred på laddkranen lite så det blev runt 2bar. Blev ett helt annat ryt i maskinen nu
Posted: 24 Aug 2007, 14:36
by johanedstrom
hoppas det går bra imorgon då!!
Posted: 24 Aug 2007, 15:02
by DWR
Ska du köra på söndag oxå, om den är hel?
Posted: 24 Aug 2007, 21:55
by bmw_pelle
Jo men det ser ju ut att bli regn men dom har ju haft fel förut:)
Får se, blir det ingen körning lör så blir de sön. Annars vet ja inte.
Posted: 25 Aug 2007, 23:43
by DWR
11.09 nära 10:an nu.
Posted: 26 Aug 2007, 01:09
by bmw_pelle
Haha, jååå!
Blir jävvlat sepe på den här motorn. Vill ha en arg m20 jö som går mitten 10:or!!!
Får se hur det går senare idag!
Posted: 26 Aug 2007, 01:22
by worre
den eviga 11an
i morn kanske du får lämna den bakom dig
Posted: 26 Aug 2007, 09:49
by bmw_pelle
Jo, de hade inte vari så dumt!
Verkar som M50 motorn måste få nå kammar för att den ska bli elak på riktigt! Eller så har man byggt en helt värdekass maskin:/
Posted: 26 Aug 2007, 12:31
by worre
blir nog ingen tia idag. ...
Posted: 26 Aug 2007, 15:34
by peppe
Ja M20in är ju den överlägsna maskinen. Det är ju inget nytt under solen =)
Posted: 26 Aug 2007, 16:33
by marcus
värdekass maskin??? svårt att få till en dålig motor med världens bästa topp och insug
seriöst pelle, beställ kammar och så köper du jons HX55:a med 71mm impeller så ska du se att det blir mos under galosherna
Posted: 26 Aug 2007, 21:38
by bmw_pelle
Nä, som worre sa så blev det ingen körning idag pga regn.
Nå mysko är det med m20 snurrorna
Orkar inte byta turbo, nog ska den där palla med. Med kammar och e85 i tanken kan det nog bli helt annat morr i maskinen
Vi får se vad ekonomin har att erbjuda i vinter. Tror alla cash kommer att gå till fjällsresor då ja e jävligt sugen på skoter nu
I första repan åkte jag 11.183 204km/h och 60 fot på 1.637
Andra repan blev det 11.097 196 km/h och 60 fot på 1.594
Kopplingen slira lite i andra repan vid två växlingar så ja var tvungen att ta om, därför den lägre hastigheten tror jag.
Posted: 27 Aug 2007, 20:57
by peppe
Jävligt nice 60-fots tid på 2:a repan. M/T däcken verkar funka bra. Du har ju 60 fots tiden att tacka för den riktigt låga 11:an.
Tråkigt, får du till lite slutfart så sitter ju en 10:a hur enkelt som helst.
Posted: 27 Aug 2007, 21:56
by bmw_pelle
peppe wrote:Jävligt nice 60-fots tid på 2:a repan. M/T däcken verkar funka bra. Du har ju 60 fots tiden att tacka för den riktigt låga 11:an.
Tråkigt, får du till lite slutfart så sitter ju en 10:a hur enkelt som helst.
Jo, starterna funkar hyffsat. Går ju alltid fila lite där. Det är ju som om moset saknas på nå sätt. Undra hur mkt ett par kammar ger?