Page 12 of 21
Posted: 26 Aug 2006, 14:44
by JimmyA
Chrille wrote:Neeeej
bäst bäckis fyller i själv vad som har hänt innan jag säger för mkt, men motorrummet var fullt med olja och det brukar ju inte båda gott om vi säger så
Posted: 26 Aug 2006, 14:48
by Nisse Järnet
Nej för helvete!
Hoppas det är nåt simpelt!
Posted: 26 Aug 2006, 19:03
by Bmwandreas
Felmonterad vevhusburk, så svårt var felet:)
Nä den surgear för mycket så det är ingen ide att köra:(
Posted: 26 Aug 2006, 19:18
by Kim Frederiksen
felmonterat?? laddtryck i vevhuset eller?
Posted: 26 Aug 2006, 19:41
by Bmwandreas
Nä för lågt så det rann ner i den.
Posted: 26 Aug 2006, 19:51
by Bäckis
Det var ingen fara alls. Körde dessutom hela vägen hem då Dennis bil tappade bakre fästet till diffen första starten.
Jag tyckte den gick som skit förutom på ettan och tvåan, då surgear den inte, men ändå gick det 11.28 och 205.8 km/h trots 1.95 i 60 fot. Med andra ord sitter en tia busenkelt, även om den går lika surt som nu bara man fått pysa ordning på lufttrycket.
Vi testar nog igen om två helger med ny kompressorkåpa och lite annat småfix.
Posted: 26 Aug 2006, 21:11
by Nisse Järnet
Skönt att höra!
Tyckte det var lite olikt av PPF att köra ras, men nu var det ju inget ras
Posted: 26 Aug 2006, 23:37
by FoX
Jag filma och klippte ihopp en liten film.
http://www.youtube.com/watch?v=EfrY1nNQNpg
Lägger upp den utan tillåtelse..
så säg till om du inte vill att jag ska ta bort den
Posted: 27 Aug 2006, 00:07
by peppe
Tråkigt att höra om Surge problemet, men du spakar en låg 11:a även om du slår huvvudet u Framrutan, det är imponerande.
Tyckte du lät lite eggad på tele innan du skulle snyta Kelds E21:a , hoppas på en 10:a för dig nästa helg helt klart
Posted: 27 Aug 2006, 00:18
by Flaxis
Tycker mej nästan höra hur det surge:ar på filmen vid några tillfällen...
Efter åtgärd mot det kommer tiorna som ett brev...
//Flaxis
Posted: 27 Aug 2006, 08:45
by Bäckis
Flaxis wrote:Tycker mej nästan höra hur det surge:ar på filmen vid några tillfällen...
Efter åtgärd mot det kommer tiorna som ett brev...
//Flaxis
Ja, det är jag övertygad om. Nu vill ju gärna jag åka en nia, men man får kanske nöja sig med mittentior med en E30 touringn som är tyngre än original?
Posted: 27 Aug 2006, 09:07
by Aleex
Ja där ser man! Du hade alltså också vevhusventalitonen för lågt plaserad.
Posted: 27 Aug 2006, 11:42
by Bäckis
Aleex wrote:Ja där ser man! Du hade alltså också vevhusventalitonen för lågt plaserad.
Ja, var det samma strul för dig? Konstigt nog har jag inte haft problem tidigare, men jag har ju inte kört så mkt. Gick mer igår med hemresan än den gjort tidigare i år.
Posted: 27 Aug 2006, 11:50
by Aleex
Det var precis samma fel för mig...Men jag pluggade Den extra vevhusventen så var problemet löst!!
Posted: 27 Aug 2006, 15:33
by Erki87
Kul o se bilen Bäckis!
Det blir nog en uppsättning Racing GT fälgar på min bil med.
Se till o byta kompressorhuset nu o ut o gasa!
bye!
Posted: 27 Aug 2006, 19:30
by Bäckis
Ska försöka fixa det och lite andra provisioriska lösningar som vattenrör mm så den är 100% klar till Tullinge om två helger.
Hade ju varit fint att få riktigt fina tider med den innan hösten kommer på allvar. Bilen kommer ev vara till salu om den är 100% klar så att jag kan lägga "obegränsat" med pengar på dragracebilen så den blir klar någon gång. Hade nästan glömt hur kul det är med riktig dragracing där först över mållinjen gäller, inte bara tiden.
Posted: 27 Aug 2006, 20:39
by bmwpatrik
Fy fan va grymt med den tiden när den inte går som du vill.
Touring och allt bara att grattulera till en fin tid.
MVH Patrik