Page 12 of 18
Posted: 14 Mar 2011, 23:08
by _2499
Bolero wrote:Får jag fråga varför du ens lägger tid på att besiktiga den?
mvh
Är väl gött att kunna köra runt "lagligt"
Posted: 14 Mar 2011, 23:11
by Bolero
Lagligt?
Så fort man blir stoppad och dom tittar under huven eller hör bilen så blir det flygande och då är man hängd ändå ju.
Onödigt jobb enligt mig
mvh
Posted: 14 Mar 2011, 23:13
by Bmw*Alex
Bolero wrote:Lagligt?
Så fort man blir stoppad och dom tittar under huven eller hör bilen så blir det flygande och då är man hängd ändå ju.
Onödigt jobb enligt mig
mvh
ombes vad är problemet ?
mvh
Posted: 14 Mar 2011, 23:16
by Bolero
Bmw*Alex wrote:Bolero wrote:Lagligt?
Så fort man blir stoppad och dom tittar under huven eller hör bilen så blir det flygande och då är man hängd ändå ju.
Onödigt jobb enligt mig
mvh
ombes vad är problemet ?
mvh
Skruva av allt turbo skit och på med original för att sedan besiktiga och sedan skruva dit turbo grejerna igen och bli stoppad igen och åka på det igen.
Skit i att besiktiga istället. Bilen är ju olaglig direkt när man slänger dit turbon ändå.
Sedan finns ju inte skatteugglan mer så det är ju bara att köra på.
mvh
Posted: 14 Mar 2011, 23:17
by _2499
min turbo är så liten att den inte syns
det är lugnt
edit: bolero om jag åker på ombes i sommar så kör jag ner till skåne och bjuder dig på ett superking xxl meal på frasses, om inte så far du till småland
deal?
Posted: 14 Mar 2011, 23:18
by Bolero
hahaha
Liten men naggande go!
Posted: 14 Mar 2011, 23:30
by _2499
Ic fästet (blir en till fast spegelvänd)
Inte så jätteflashig kanske men den gör nog sitt jobb
Posted: 14 Mar 2011, 23:50
by pelko
Kör man med huvudet och bilen inte låter som sju jumbojets så är det en stor fördel att ha den besiktigad. Slår de på regnr och den är besiktigad så minskar ju chansen en miljon gånger med att bli stoppad jämfört med att ha den obes.
Har man rätt bemötande och är trevlig så tror jag man kan, om man är smart, prata sig igenom en stilren turboinstallation om bilen är besiktigad.
Posted: 15 Mar 2011, 08:32
by Bolero
_2499 wrote:min turbo är så liten att den inte syns
det är lugnt
edit: bolero om jag åker på ombes i sommar så kör jag ner till skåne och bjuder dig på ett superking xxl meal på frasses, om inte så far du till småland
deal?
Deal!
Men vi har inte frasses här, får bli någon annan kedja!
Sen det här med att lyckas prata igenom en turboinstallation så är det nog en polis som har fått knulla mycket precis innan för att man ska lyckas med det...
Mvh
Posted: 15 Mar 2011, 08:38
by Dawe_A
Det är därför man kör med nedåtmonterad turbo och en salig massa plastkåpor runt omkring motorn + en feting hasplåt undertill
Posted: 15 Mar 2011, 14:50
by egut
Eller så ger man f.n i att öppna huven åt dom.
Mvh
Posted: 15 Mar 2011, 16:03
by Bolero
egut wrote:Eller så ger man f.n i att öppna huven åt dom.
Mvh
Finns ett alternativ till.
Full gas spar tid!
Posted: 15 Mar 2011, 19:25
by _2499
Känns som om jag kommer få många burgare i sommar
Idag i skolan tyckte jag att jag hade kört alldeles för lite cnc fräs och min dumpventil råkade vara där, så jag gjorde mig en fläns.
Började med att rita upp den i mastercam och efter det lägga in verktygsbanor.
Sen in i lyxfräsen. Polarn spänner upp biten och jag dricker kaffe
Snart färdig!
Katjing
Imorgon ska jag bygga IC fäste!
Posted: 16 Mar 2011, 16:26
by _2499
IC fästen tillverkade. Dock ej 100% klara. Ska borra hål samt fixa till hörnen
Posted: 16 Mar 2011, 16:43
by Wiic
egut wrote:Eller så ger man f.n i att öppna huven åt dom.
Mvh
Eller så ger man helt enkelt fan i att stanna!
1500 spänn äre för obes va?
Re: _2499's --e36-- 4dr snuskturbo
Posted: 22 Mar 2011, 19:46
by NdL
Schysst maskin du använde.
Kör med Deckel på jobbet
Ser för övrigt riktigt bra ut. Gillar när man får se lite "bakom" själva bilen med. Vad som behöver tillverkas med mera för att få allt som man har tänkt.
Fortsätt nu kämpa =)
Re: _2499's --e36-- 4dr snuskturbo
Posted: 22 Mar 2011, 22:42
by _2499
NdL wrote:Schysst maskin du använde.
Kör med Deckel på jobbet
Ser för övrigt riktigt bra ut. Gillar när man får se lite "bakom" själva bilen med. Vad som behöver tillverkas med mera för att få allt som man har tänkt.
Fortsätt nu kämpa =)
Ja det är lätt min favorit! Vi har två cnc fräsar till på skolan, en emco 300 samt en gammal gammal mas. Men som sagt, dmu:n är inte dum!
Jo jag tycker med det blir så hemskt mycket mer intressant när man som du säger får se sakerna baken bilen. ZAK's tråd är ju helt underbar när man gillar att se hur saker blir tillverkade
Liten update med: Idag flög intercoolern på samt skissade fästen till undre delen av icn. Efter detta kastade jag av avgasröret sen vart det hemdags
Sjukt bra passform! e36 byggdes nog med turbo från första början