Så fort man blir stoppad och dom tittar under huven eller hör bilen så blir det flygande och då är man hängd ändå ju.
Onödigt jobb enligt mig
mvh
ombes vad är problemet ?
mvh
Skruva av allt turbo skit och på med original för att sedan besiktiga och sedan skruva dit turbo grejerna igen och bli stoppad igen och åka på det igen.
Skit i att besiktiga istället. Bilen är ju olaglig direkt när man slänger dit turbon ändå.
Sedan finns ju inte skatteugglan mer så det är ju bara att köra på.
mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
min turbo är så liten att den inte syns det är lugnt
edit: bolero om jag åker på ombes i sommar så kör jag ner till skåne och bjuder dig på ett superking xxl meal på frasses, om inte så far du till småland
deal?
Last edited by _2499 on 14 Mar 2011, 23:19, edited 1 time in total.
Kör man med huvudet och bilen inte låter som sju jumbojets så är det en stor fördel att ha den besiktigad. Slår de på regnr och den är besiktigad så minskar ju chansen en miljon gånger med att bli stoppad jämfört med att ha den obes.
Har man rätt bemötande och är trevlig så tror jag man kan, om man är smart, prata sig igenom en stilren turboinstallation om bilen är besiktigad.
_2499 wrote:min turbo är så liten att den inte syns det är lugnt
edit: bolero om jag åker på ombes i sommar så kör jag ner till skåne och bjuder dig på ett superking xxl meal på frasses, om inte så far du till småland
deal?
Deal!
Men vi har inte frasses här, får bli någon annan kedja!
Sen det här med att lyckas prata igenom en turboinstallation så är det nog en polis som har fått knulla mycket precis innan för att man ska lyckas med det...
Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Schysst maskin du använde.
Kör med Deckel på jobbet
Ser för övrigt riktigt bra ut. Gillar när man får se lite "bakom" själva bilen med. Vad som behöver tillverkas med mera för att få allt som man har tänkt.
NdL wrote:Schysst maskin du använde.
Kör med Deckel på jobbet
Ser för övrigt riktigt bra ut. Gillar när man får se lite "bakom" själva bilen med. Vad som behöver tillverkas med mera för att få allt som man har tänkt.
Fortsätt nu kämpa =)
Ja det är lätt min favorit! Vi har två cnc fräsar till på skolan, en emco 300 samt en gammal gammal mas. Men som sagt, dmu:n är inte dum!
Jo jag tycker med det blir så hemskt mycket mer intressant när man som du säger får se sakerna baken bilen. ZAK's tråd är ju helt underbar när man gillar att se hur saker blir tillverkade
Liten update med: Idag flög intercoolern på samt skissade fästen till undre delen av icn. Efter detta kastade jag av avgasröret sen vart det hemdags
Sjukt bra passform! e36 byggdes nog med turbo från första början
Last edited by _2499 on 24 Mar 2011, 00:46, edited 2 times in total.