Page 12 of 17

Posted: 01 Sep 2010, 20:52
by jimpa
nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)

Posted: 01 Sep 2010, 21:02
by Konny
jimpa wrote:nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)


Ca. 550 owhp är det vid 2,4. Skulle inte kopplingen fittas skulle du nog få en match :P

Posted: 01 Sep 2010, 21:05
by Bmwandreas
Konny wrote:
Bmwandreas wrote:Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.


Kan va, men skumt att de inte tände alls med VAG splar om de är för kort tid för MSD.
De var tydligen för lång uppladdningstid för VAG.
Enligt Robert var de låst dwell på ca 4-4,5ms på Autronic pnp :?
Skulle behöva krana på lite till nu och se hur långt de fungerar.
Frågan är vad fan man annars kan köpa för spolar!?
Audi ska ha 2ms dvs är det för lång för audi. Tror inte det stämmer att det är 4ms isåfall.

Posted: 02 Sep 2010, 15:01
by vectramicke
Konny wrote:
jimpa wrote:nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)


Ca. 550 owhp är det vid 2,4. Skulle inte kopplingen fittas skulle du nog få en match :P
Haha, ja det är ju alltid bra att ha nåt att skylla på :wink: :) Själv ska jag va en fittigt onödig, halvfull läktarräser i helgen :twisted:

Posted: 02 Sep 2010, 16:13
by larsson
skulle vara kul o komma över o vara sån där som tror han är störst bäst o vackrast o sen fullast som ett plus i kanten :D men födelse kalas är på fast landet...

Posted: 02 Sep 2010, 17:08
by Konny
vectramicke wrote:
Konny wrote:
jimpa wrote:nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)


Ca. 550 owhp är det vid 2,4. Skulle inte kopplingen fittas skulle du nog få en match :P
Haha, ja det är ju alltid bra att ha nåt att skylla på :wink: :) Själv ska jag va en fittigt onödig, halvfull läktarräser i helgen :twisted:

Blir nog fint de micke :)
De går inte att få i växlarna som folk. Är tröga som fan! så man missar dom lätt :cry:

Larsson: Du borde ju vara här med bilen för fan! :P

Posted: 02 Sep 2010, 18:32
by johankihl
jimpa wrote:nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)
Vad ska du köra med som dödar evo?

Posted: 02 Sep 2010, 19:09
by jimpa
johankihl wrote:
jimpa wrote:nice att det funkar.. hur mycket effekt vid 2.4??


fan nu vart jag nervös jag som skulle döda evo :x


mvh/ :)
Vad ska du köra med som dödar evo?

En e30 ix...

MVH

Posted: 02 Sep 2010, 19:55
by tomsan
Vi med Saab har me problem med att den driver framåt vid höga varv och nertryckt koppling.
Steg 1 är då att förlänga armen från pedalen till huvudcylinder.

Bara en tanke

Posted: 02 Sep 2010, 21:46
by larsson
konny jag har ju skottat min maskin.....:*(

Posted: 02 Sep 2010, 22:37
by Fernis1
Konny wrote:
Fernis1 wrote:Ska du köra i helgen på Åland? :)


Japp! De är nästans ett måste när man bor här :wink:
Blir första racet med den, premiär med knäpp koppling.. hmm.. :P

Fan vad kul, då ses vi där :)

Posted: 03 Sep 2010, 07:34
by Konny
tomsan wrote:Vi med Saab har me problem med att den driver framåt vid höga varv och nertryckt koppling.
Steg 1 är då att förlänga armen från pedalen till huvudcylinder.

Bara en tanke


okej, ja den är faktiskt justerbar på Evo :)

larsson: Va fan, de har jag inte hört! De var ju inge trevligt! Vad hände?

Posted: 03 Sep 2010, 14:32
by tomsan
Konny wrote:
tomsan wrote:Vi med Saab har me problem med att den driver framåt vid höga varv och nertryckt koppling.
Steg 1 är då att förlänga armen från pedalen till huvudcylinder.

Bara en tanke


okej, ja den är faktiskt justerbar på Evo :)

larsson: Va fan, de har jag inte hört! De var ju inge trevligt! Vad hände?
Bara testa.

Posted: 03 Sep 2010, 15:48
by nicke.t
har 0 koll på dessa motorer,men de verkar va svårt å få de ål lira som de ska.trist men du brukar ju få mos i grejjerna,så lycka till mvh

Posted: 03 Sep 2010, 21:31
by Konny
nicke.t wrote:har 0 koll på dessa motorer,men de verkar va svårt å få de ål lira som de ska.trist men du brukar ju få mos i grejjerna,så lycka till mvh


Tackar!
Laddar ju 2,4 nu utan misstänningar så vi får se imorgon vad de blir för tid på 402m (med R-däck) bara de håller ihop :)
Känns som de är ganska "lagom" med effekt :P

Posted: 05 Sep 2010, 17:23
by Konny
Nu var helgens race över och bilen står i garaget igen.
Behövde inte röra en skruv och bilen är fortfarande hel och fin efter två dagars körande med värmning och starter på 2an :D
Bara kopplingen som inte kopplar ur riktigt 100 men annars gick den fint.
Hade breakout på 12s i den klassen jag körde eftersom jag hade kört typ 12,55 12,07 mm.
Men sen åkte jag ut för jag körde 11,86 fast jag drog av på slutet :P
Men jag är nöjd med helgen förutom att de var kall och blåsigt i lördags :)

Image

Image

Image

Image

Posted: 05 Sep 2010, 18:24
by jimpa
ska vi åka till kjula och köra???



så att du får en ny möjlighet att slå IXen :lol:


mvh