Page 12 of 15

Posted: 24 May 2010, 12:22
by Pitbull
Härligt att de mekas så de blir lite körning.


Diggar verkligen den fina färgen på gödlen, har du hittat den på havets botten? :twisted:

Posted: 24 May 2010, 12:34
by Sandén
Pitbull wrote:Härligt att de mekas så de blir lite körning.


Diggar verkligen den fina färgen på gödlen, har du hittat den på havets botten? :twisted:


Haha ja man undrar ju fan! Skulle ju tänka sig att den skulle vart i RF men kanske bättre med rostbrunt :lol:

Posted: 24 May 2010, 17:36
by Sandén
Ingen som känner igen veven eller vad det e för triggerhjul/remhjul eller vad fan man ska säga på det???

Posted: 24 May 2010, 17:39
by AllarN
Sandén wrote:Ingen som känner igen veven eller vad det e för triggerhjul/remhjul eller vad fan man ska säga på det???


Jag är inte sakkunnig men jag är ganska säker på att det är ett vanligt 60-2 triggerhjul som sitter så där på en m52b28 vev.

Posted: 27 May 2010, 20:06
by Sandén
Var o hämtade blocket idag! Såg mkt fint ut och igår teleporterade PPF hit alla pyrmidringar,kolvringar,lager, packingar,arp med mera så jag kan skruva i helgen =)

Posted: 04 Jun 2010, 20:38
by Sandén
Nu har jag muttrat ihop bottendelen i stort sett! Var lite pill o slipa in ringar osv men gick bra till sist efter lite missöden med hjälpsamma polare som bröt en ring!! Men bäckis brassade hit en ny direkt så gjorde inte så mkt.

Körde 0,45 på översta ringen o 0,55 på andra. Hoppas det blir bra. Blev även nya racekedjor till maskinen så nu e det inte mkt som inte är bytt i maskinen :D

Posted: 07 Jun 2010, 12:07
by Sandén
Va lite märken i mina glidskenor till kamkedjan såg jag igår så är det nån som har några i ok skick liggandes??

Posted: 09 Jun 2010, 20:07
by Sandén
Nu är det nästan så det börjar lukta e85 i garaget igen ;) Maskinen är nästintill klar bara justera kammar osv sen som jag e lite o säker på innan maskinen åker i!
Siktar på uppstart i helgen!

Bild på eländet:

Image
Image

Image

Posted: 09 Jun 2010, 20:16
by peppe
Den ser ju sugen ut :D

Posted: 10 Jun 2010, 19:14
by Sandén
Peppe: Inget mot vad ägaren är hehe 8)

Idag gick allt åt skogen kan man väl säga.. Ett av mina kamhus hade gått ner sig såg jag när maskinen revs... Tänkte inte mer på det utan köpte ett av en kille på forumet men som tyvärr lyckades skicka mig fel sida.

Behövde insug men fick avgassidan :( Blev själv fundersam först om jag sagt fel eller nått då det stod ett E på överfallen på mitt kamhus på avgassidan. FAIL!!!

Men den som muttrade ihop maskinen har blandat ihop överfallen o satt dem på fel plats så därför höll det på o kosta mig ett sett kammar men som tur va så revs ju maskinen rätt snabbt.

Så imon ska jag få hit nya kamhus som ska paras ihop med rätt överfall så kan jag ställa kammarna rätt äntligen. Testade lite på avgaskammen idag med indikatorklocka så nu vet jag hur jag ska göra.

Posted: 10 Jun 2010, 23:16
by moonzhine
Såg ut att vara en 2.5 vev,2.8an är mer rund och som sagt lite grön aktig..

Posted: 11 Jun 2010, 05:39
by Sandén
moonzhine wrote:Såg ut att vara en 2.5 vev,2.8an är mer rund och som sagt lite grön aktig..



Det är en 2,8 från e39... Bilden luras lite för den är mer grön i verkligheten!

Posted: 13 Jun 2010, 21:11
by Sandén
Idag slängde vi i maskinen! Vi lite bökigt o få ihop maskin o låda när lådan redan satt i bilen men gick till sist. Imon blir det nog o fixa insugspackinig o kanske uppstart om man har tur =)

bildbevis:

Image

När jag ställde mina kammar så ställde jag de öppna 2mm i tdc men då är de ju aldrig stängda samtidigt? Hur blir det komp då? Lite överkurs för mig med kaminställningar osv men nån kankse kan förklara lite? :D

mvh Joel

Posted: 13 Jun 2010, 21:15
by Bmwandreas
De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)

Posted: 13 Jun 2010, 21:22
by Sandén
Bmwandreas wrote:De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)


Nja jag kopplade luft i loppet o vred maskinen runt runt o hörde när insug öppnade o sen när avgas öppnade men va aldrig tätt ? Ställde så att avgas va på väg o stänga med 2mm öppet o insug på väg o öppna 2mm på 1ans när motorn stod i tdc? Får kika imon igen men tror fan jag vred ett varv minst

Posted: 13 Jun 2010, 21:29
by Bmwandreas
Vrider du motorn 1 varv är den i kompressionsfas, då pekar 1ans nockar uppåt.

Posted: 14 Jun 2010, 21:21
by Sandén
Satte en jävla fart idag 3 man o lödde o skruvade som fan så nu har bettan hoppat igång! Dock gick den inte riktigt på alla men fanns gnista fram på alla så ska byta stift imon o kika så inte nån spridare dummar sig.

Image

Körde nått varv på starten först men sen smällde vi på pumparna o den hostade igång direkt typ =)

Känns sjuuukt skönt att det snart är på gång o man får va med o leka lite på gatan med er andra 8)

mvh Joel