Page 12 of 17
Re: bild: ett grenrör
Posted: 12 Aug 2012, 09:47
by Carlsson
beemer wrote:Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..
Why divided manifold and single wg pipe ?
+1
Re: bild: ett grenrör
Posted: 12 Aug 2012, 21:32
by flummet
är det smidigast att använda v-bands avgashus ?
Re: bild: ett grenrör
Posted: 12 Aug 2012, 23:01
by moonzhine
Carlsson wrote:beemer wrote:Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..
Why divided manifold and single wg pipe ?
+1
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre..
jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..
Re: bild: ett grenrör
Posted: 13 Aug 2012, 10:44
by Carlsson
="beemer"]
Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..[/quote
Why divided manifold and single wg pipe ?
+1[/quote
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre..
jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..[/quote[/quote][/quote]
Jo men tanken med pulssplit försvinner

ska du ha det optimalt ska du ju köra dubbla wg
Re: bild: ett grenrör
Posted: 23 Aug 2012, 13:22
by dre racing@
tanken med pulssplit kan väl inte försvinna. jag tvivlar på att dom stör varandra i WG röret
Re: bild: ett grenrör
Posted: 23 Aug 2012, 20:38
by moonzhine
dre racing@ wrote:tanken men pulssplit kan väl inte försvinna. jag tvivlar på att som stör varandra i WG röret
+2
Re: bild: ett grenrör
Posted: 04 Sep 2012, 21:13
by moonzhine
Hitta några riktigt fina grenrör på ett gammalt usb minne, håll i er
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Re: bild: ett grenrör
Posted: 11 Sep 2012, 19:25
by M-techer
Jag har en bekant som körde med ett snarlikt som första bilden.
Funkade ypperligt.
Re: bild: ett grenrör
Posted: 11 Sep 2012, 23:00
by Villee
Kristian H. Foss wrote:bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
Jag skal provtrycka mitt snart.

Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.
Ja vet en som laddar 3 bar med sitt m50b25 insug

så de håller att ladda på

Re: bild: ett grenrör
Posted: 13 Sep 2012, 11:38
by Erki87
Hur många baktändningar har denne man fått då?
Får han det, så har han nog inte så mycket insug kvar.
mvh
Re: bild: ett grenrör
Posted: 17 Sep 2012, 12:36
by Jonathan
Re: bild: ett grenrör
Posted: 19 Sep 2012, 17:35
by kaxxen
Re: bild: ett grenrör
Posted: 27 Sep 2012, 15:43
by motec
Grenrör till en Bmw 735 Turbo.

Re: bild: ett grenrör
Posted: 29 Sep 2012, 16:24
by Se88e_k
ett volvo 16v grenrör.

Re: bild: ett grenrör
Posted: 08 Nov 2012, 10:01
by STRANGLED
Andra grenröret jag byggt. Byggde det åt en kompis RS2:a

Re: bild: ett grenrör
Posted: 08 Nov 2012, 13:43
by Joachim
Skitfint!

Re: bild: ett grenrör
Posted: 10 Nov 2012, 12:41
by 1602turbo
börjar bli färdigt med mitt å

Wg rör kvar bara
