Page 12 of 13
Posted: 09 Dec 2010, 19:18
by RickardP
Vet inte hur deras ser ut. Blir ett egendesignat, men kommer nog se ut som vilket som helst typ.
Posted: 09 Dec 2010, 20:30
by Carlsson
RickardP wrote:Upptäckte idag att den diff jag hade från gamla karossen är en 210 diff, dock inte lamelldiff. Så är det någon som här ett lamellpaket eller vad det kalls så är jag intresserad. Kollade lite snabbt under bilen med och tyckte det såg ut som en vanlig 188 diff.
Har aldrig varit speciellt insatt på de olika diffarna på bmw, men läste (se länk) lite nu ikväll om detta.
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
borde inte vara några problem att hitta en 535 e34 lamell diff sitter på nästan alla jag har ägt 2st bägge hadde var å prov körde en med en kompis den hadedet inte så min erfarenhet hittils 2av3 har det
annars lägg inte över 2000 på en beggad diff då är det hättre du köper en ny på bakaxel.se deras torsen diff är grym.
Mvh Daniel
Posted: 09 Dec 2010, 20:38
by RickardP
Jag har alldrig fattat vad det är för fördelar med en torsen diff gämfört en lamell. Hur är hållbarheten osv?
Pallar den 1000nm på strippen med bra grepp t.ex?
Posted: 09 Dec 2010, 23:12
by Ludde_
fördelarna kan man väll säga är att det är lite som en dryg brud du tar med dig hem från krogen, töm o glöm.
Dunka dit torsen diffen och glöm bort den, inget speciellt underhåll och inga speciella oljor krävs, finns inga lameller som kan bli slitna.
Posted: 10 Dec 2010, 16:26
by RickardP
Tack för infon.
Nu är det så att jag har ett 210-hus ligger.
Hur gör jag om jag nu köper en torsen diff, för utväxling följer väll inte med antar jag?
Har iof pingjong och kronhjul sitter på den urtagna original diffen.
Hur gör man för att schimsa in det rätt?
Posted: 10 Dec 2010, 16:49
by Pitbull
RickardP wrote:Tack för infon.
Nu är det så att jag har ett 210-hus ligger.
Hur gör jag om jag nu köper en torsen diff, för utväxling följer väll inte med antar jag?
Har iof pingjong och kronhjul sitter på den urtagna original diffen.
Hur gör man för att schimsa in det rätt?
Dom som säljer diffarna lär kunna svara på de du söker samt hjälpa dig!
Hur mkt effekt pallar dom? Jag har hört runt 500hk.
/ Mvh
Posted: 05 Jan 2011, 18:14
by RickardP
Så, nu har man kommit en bit på insugsbygget
Bara spridarhylsor som ska svetsas på sedan är det dags för plenumet.
Posted: 12 Jan 2011, 17:20
by RickardP
Spridarfästena är nu klara, var lite pill om man säger så...
Plenumkammaren är ihop punktad den med, men tog inga bilder på det. Kommer bilder senare.
Posted: 28 Jan 2011, 14:45
by RickardP
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 26 Aug 2011, 14:43
by RickardP
Länge sedan jag uppdatera här
Vägde in bilen på 1321kg + mig (69kg)= 1390 kg ..
Hade hoppats att den skulle väga under 1300kg fulltankad så får väll ta och lätta några kilo till
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 26 Aug 2011, 22:49
by bmw545tic
min väger 1420 fulltankad utan mig så du är lättare
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 27 Aug 2011, 06:27
by sidenmark
jävla fint insuget blev , hörde att du hade fart på bilen
mvh robban
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 27 Aug 2011, 12:58
by OldBeemer
Riktigt roligt projekt du har! Kul med m30 turbo, bra me fart där!
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 28 Aug 2011, 18:59
by RickardP
Tomas: Ok, skönt att höra, då kanske man har chans att ta starten iaf
Ska du till kjula den 18 september btw?
Robban: Tack så mycket. Jo har vart ute och lagt några lakrits remmar, hehe.
OldBeemer: Ja dom är trevliga, är grymt imponerad över bmw maskiner överlag. Sjukt att det håller så pass bra!
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 28 Aug 2011, 19:01
by bmw545tic
nej, nu blir det ppf meet och sen linde den helgen.
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 28 Aug 2011, 19:57
by JonasH88
Kul den rullar igen! Ska du åka i Orsa nästa helg?
Re: Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 28 Aug 2011, 22:15
by Andy_b
fan vad lätt den va
men jag gissade på 1300 jämt när jag hade den
men då satt det ju ingen bur i så