Page 12 of 29
Posted: 03 Mar 2010, 22:43
by JohanH
Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!
Posted: 03 Mar 2010, 22:46
by Bmwandreas
JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!
Ska bli skoj, hoppas saaben håller ihop
Posted: 04 Mar 2010, 09:01
by Bmwandreas
Bmwandreas wrote:Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.
550 whp vid 2.4 bar. Fortfarande mindre mottryck än laddtryck.
Posted: 04 Mar 2010, 09:23
by Grefven
JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!
du åker 4 cyl och liknande volym och jag och bäckis antar jag?
och jag kan säga att jag är mer än nöjd med sc6262. nu kan det vara mycket i våra maskiner som skiljer då det inte ens är samma fabrikat men aggregatet ska då inte vara någon flaskhals iaf.
Posted: 04 Mar 2010, 09:37
by JohanH
bullen! wrote:JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!
du åker 4 cyl och liknande volym och jag och bäckis antar jag?
och jag kan säga att jag är mer än nöjd med sc6262. nu kan det vara mycket i våra maskiner som skiljer då det inte ens är samma fabrikat men aggregatet ska då inte vara någon flaskhals iaf.
japp, 4 cyl, 2.3L, Bäckisportat och PPFinsug
Den gav 634whp med GT35 vid 1.9bar.
Nu har jag köpt en större MAPsensor
Ärtan>> only the best here - så den borde hålla...
Posted: 07 Mar 2010, 20:21
by cossyerik
kom på en sak... är det inte bra att ha ett oljefilter till turbon? säljer ni ett passande till dessa?
Posted: 07 Mar 2010, 21:26
by Bmwandreas
Jo det är bra, har inte hunnit leta på vettiga för ett bra pris. Ska fråga vilket micron man lär ha bara.
Posted: 07 Mar 2010, 21:33
by cossyerik
jag vill ha ett så meddela gärna här så vet jag
Posted: 07 Mar 2010, 23:47
by Fredriksson84
cossyerik wrote:kom på en sak... är det inte bra att ha ett oljefilter till turbon? säljer ni ett passande till dessa?
Är också intresserad!
Posted: 09 Mar 2010, 12:33
by Bmwandreas
6262 BB med 0.68 A/R i bänken nu. 677 whp med lika mycket laddtryck som mottryck.
Ett tips är att man kan inte få ut max med 3" system. Man lär upp till 3.5" system..
Posted: 09 Mar 2010, 12:59
by Bonje
Bmwandreas wrote:Jo det är bra, har inte hunnit leta på vettiga för ett bra pris. Ska fråga vilket micron man lär ha bara.
Hmm.. jag vet inte om det är en volvo produkt jag sett..?
En kompis till mig har en grön Volvo 242 16V turbo, han jobbar också på Volvo
När han starta upp sin maskin för första gången hade han en packning med inbyggt "grovfilter?" precis vid oljeinloppet på turbon.
jag har glömt att fråga honnom vart det filtret kom ifrån, men jag misstänker ju starkt att den finns i Volvos sortiment.
Posted: 09 Mar 2010, 13:25
by Bmwandreas
706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Posted: 09 Mar 2010, 14:09
by Fredriksson84
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Sweet! Hur mycke ladd vs mottryck? Är det 3" system på den?
Posted: 09 Mar 2010, 14:30
by Bmwandreas
2.45 bar ladd och 2.4 bar mottryck. 3.5" system sitter på.
Posted: 09 Mar 2010, 14:33
by Fredriksson84
Bmwandreas wrote:2.45 bar ladd och 2.4 bar mottryck. 3.5" system sitter på.
okej. Jaha då kanske man skulle byggt 3.5istället då. Men frågan är ju var fan man ska få plats med det
Posted: 09 Mar 2010, 15:28
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Sjuk snurra!
Posted: 09 Mar 2010, 20:33
by rockker
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Hur skulle 6262 snigeln vara mot GT42an som sitter i min bil nu?
Fullt ladd kommer vid 4500 nu.