Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Aleex wrote:Hur mycket har du behövt modda för att få in M/T däcken?
Fick rulla ut skärmarna ordentligt och masera hjulhuset invändigt också, sen kör vi med vw fälgar för rätt offset.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Hjulhusen fick smaka på den stora släggan, och skärmkanterna har jag rullverktyg till.
Ett tipps är att du rullar ut skärmarna tills det inte går mer, sen sätter du på hjulen (26x8,5 slicks och vw 7" fälgar) ta bort fjädern, hissa upp länkarmen och snurra på hjulet..sen ser du var det tar i. Det är inte mycke dom brukar ta i, men det är på huvudramen till chasiet som dom tar i.
Ett tipps är att du rullar ut skärmarna tills det inte går mer, sen sätter du på hjulen (26x8,5 slicks och vw 7" fälgar) ta bort fjädern, hissa upp länkarmen och snurra på hjulet..sen ser du var det tar i. Det är inte mycke dom brukar ta i, men det är på huvudramen till chasiet som dom tar i.
- tobbe tlrecond
Ska fixa bild på den, kopierade efter en bild ifrån D&W katalog (bilstyling)
- tobbe tlrecond
- tobbe tlrecond
tobbe tlrecond wrote:händer det nåt kommer det nån bild
Oj ....har glömt bort dig
Här kommer bilder...
- MrQuickzilver
MrQuickzilver wrote:Har du bilder på före o efter skärmkantsrullningen??
Film vore väl bättre?
Nä tyvär, har varken bilder eller film på det. Men jag kan alltid sponsra med en (1) skärmkant utrullning för dom som vill ta bilder på före och efter
david__ wrote:Fido85 wrote:du måste väl "knycka" rullen fram och tillbaks för hand ser det ut som? är det tungt då det är spänning på?
har gjort ett liknade vals verktyg fast till 5 bults..
inte alls svårt att föra armen fram o tillbax om man inte trycker för hårt
samtidigt som man för den ..
ahaa...tänkte då det låg spänning på,....för det krävs väl nog en del spänning om man ska få ut skärmen? eller har jag fel
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
david__ wrote:Fido85 wrote:du måste väl "knycka" rullen fram och tillbaks för hand ser det ut som? är det tungt då det är spänning på?
har gjort ett liknade vals verktyg fast till 5 bults..
inte alls svårt att föra armen fram o tillbax om man inte trycker för hårt
samtidigt som man för den ..
ahaa...tänkte då det låg spänning på,....för det krävs väl nog en del spänning om man ska få ut skärmen? eller har jag fel
Mvh Christoffer