BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fear This wrote:Hemsö danne wrote:Hoppas det kommer upp mer bilder snart! det kanske går fortare om du partajar lugnare på härnösandsbesöken haha
mm snart måste ja få arslet ur vagn å fortsätta me bilen känns de som.. men de ser lovande ut.. till 99% så säger ja upp mej under veckan och har ett jobb som man jobbar 2v och ledig 3v så rullar de på så.. då har ja tid med bilen
Folk verkar klara 4-5 svängar i allmänhet, sen vill dom inte tillbaka. En del klarar lite längre, men att dumpa ett bra jobb hemma tycker jag känns lite överilat om du inte bara får tjänstledigt då...
Bäckis wrote:Fear This wrote:Hemsö danne wrote:Hoppas det kommer upp mer bilder snart! det kanske går fortare om du partajar lugnare på härnösandsbesöken haha
mm snart måste ja få arslet ur vagn å fortsätta me bilen känns de som.. men de ser lovande ut.. till 99% så säger ja upp mej under veckan och har ett jobb som man jobbar 2v och ledig 3v så rullar de på så.. då har ja tid med bilen
Folk verkar klara 4-5 svängar i allmänhet, sen vill dom inte tillbaka. En del klarar lite längre, men att dumpa ett bra jobb hemma tycker jag känns lite överilat om du inte bara får tjänstledigt då...
Håller med Bäckis, jag jobbar så här och det är absolut ingen lek, när man är där! Det är jävligt påfrestande känslomässigt, då man tappar bort all kontakt med omvärlden..... Så försök att få tjänstledigt innan du säger upp dig!
Bäckis wrote:Fear This wrote:Hemsö danne wrote:Hoppas det kommer upp mer bilder snart! det kanske går fortare om du partajar lugnare på härnösandsbesöken haha
hehe på de senaste somrarna har ja jobbat 8-17 på jobbet sen från 18-24 på ett annat ställe typ & de har funkat bra iom ja inte brukar kunna göra nåt på vardagarna endå.. sen e cheferna helt åt helvete på mitt jobb så de ska bli underbart att bara gå upp å ge dom fingret känns de som, dom ger oss mer å mer arbetsuppgifter hela tiden utan att öka lönen, ska dra in mer pengar, nu ska vi göra 12h jobb på en 8h dag så less på stressen.. skulle de bli för jobbigt skaffar jag ett annat jobb för ja vill inte tillbaks...
nåja nog om det, har fått block, stakar och vev.. väntar på kolvarna sen ska bottendelen ihop.. har även hänt en del annan skit så e rätt less nu.. inge mer slappande så nu ska ja fan bosätta mej i garaget å bara ägna mej åt beemern, ta ut aggressionerna med kap, slägga å svets!.. så ni kan snart vänta er bilder igen
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Aleex wrote:Jag ser fram emot bilderna sen
de kommer nog bilder under helgen när ja kommer hem från garaget så de e lungan
ringde niklas nu så imorrn kommer det lite rör och plåt mm levererat till garaget.. helt klart är att jag ska göra klart framvagnen nu under veckan å ta tag i bakvagnen under helgen om det inte dyker upp massa annat till helgen..
finns en anledning till att ja inte uppdaterat nåt.. var och började tillverka fästen för fjäderbenen i ovankant för nästan 2v sen.. sen slog tanken mej att jag inte har testat med hjulen på plats.. så tog bort fjädern och hängde på bärarmar & fjäderben.. vet ju inte hur mkt den fjädrar riktigt men tänkte inte en chans att ja fortsätter när jag e tveksam.. nu bygger ja om skiten 1 gång till så ska de aldrig kunna ta i vid fjädring och fulla rattutslag, skiten är ju till för att användas!
var i jordbro igår på nåt pissrace igår å de va inga balla bilar alls så fick lite motivation, tänkte att de e dags för lite beemers att komma ut så nu ska ja försöka ligga i lite
var i jordbro igår på nåt pissrace igår å de va inga balla bilar alls så fick lite motivation, tänkte att de e dags för lite beemers att komma ut så nu ska ja försöka ligga i lite
de går skitdåligt om ja ska va ärlig, har ingen gnista alls just nu så de e bara å avvakta tills man blir sugen på å skruva har inte rört bilen på en månad typ.. å andra hand brukar de gå rätt fort när ja skruvar bara men e sugen på de lixom.. kommer uppdatera med bilder såfort ja får tebax lusten.
fick dock hem ett gäng trattar som ja e skitnöjd me så kan slänga ut en bild på dem!
fick dock hem ett gäng trattar som ja e skitnöjd me så kan slänga ut en bild på dem!
nuså fick jag arslet ur vagn tillslut! motivationen kom när ja fick mina efterlängtade wiseco kolvar i veckan:) så nu saknas det bara lite småsaker till motorn så kan man börja plocka ihop den.. anyway, drog t garaget å gjorde ett ryck nu.. svetsade om bakvagnen så nu ska den bara målas samt 2 rörhylsor ska svarvas sen är det bara att montera ihop.. ska bli skönt med raka hjulvinklar;) måttade även in för nya ramben å för 3:e ggn gillt så blir dom precis som jag vill ha dem! nu kommer det fan inte å ta i nånstans! får de nya bockade rören imorgon förmodligen så i helgen blir det lite skruva framvagn..
lite bilder på bakvagnen, vinklarna är inte så knullade som de ser ut på bilderna, skyller på min hi-tech mobilkamera;) tillverkade en jigg innan så det blev rätt
såhär lågt kommer det gå att ha bilen med fulla rattutslag.. sen har jag ca 5cm kvar till rambenen från däcken;)
trist å ha bilder på lösa delar men i brist på annat så vafaan.. här e dom iaf
lite bilder på bakvagnen, vinklarna är inte så knullade som de ser ut på bilderna, skyller på min hi-tech mobilkamera;) tillverkade en jigg innan så det blev rätt
såhär lågt kommer det gå att ha bilen med fulla rattutslag.. sen har jag ca 5cm kvar till rambenen från däcken;)
trist å ha bilder på lösa delar men i brist på annat så vafaan.. här e dom iaf
det blir porr när den blir sådär låg..bra jobbat.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
//paparazzi
kommer nog inte köra sådär lågt även om de vore ballt:) lär inte gå å ta sej fram då vid fartbulor mm har ja en känsla av, menade mer på att nu går det att fjädra ihop även vid fulla rattutslag utan att det skrapar i.. förra året när man låg i typ 150+ behövdes de inte mkt för att hjulen skrapade i hjulhusen, va lite läskigt tyckte jag..
//worre
hehe tackar! nja ja har en del kvar på den, framvagnen, fästen åt flipen, slå ihop maskin, bygga kardan, grenrör, insug, koppla sprut och såklart en massa småskit så vi får se när den blir klar:) tänker ligga i nu medans ja tycker de e roligt å skruva så får vi se hur pass klar den börjar bli å hur långt pengarna räcker
kommer nog inte köra sådär lågt även om de vore ballt:) lär inte gå å ta sej fram då vid fartbulor mm har ja en känsla av, menade mer på att nu går det att fjädra ihop även vid fulla rattutslag utan att det skrapar i.. förra året när man låg i typ 150+ behövdes de inte mkt för att hjulen skrapade i hjulhusen, va lite läskigt tyckte jag..
//worre
hehe tackar! nja ja har en del kvar på den, framvagnen, fästen åt flipen, slå ihop maskin, bygga kardan, grenrör, insug, koppla sprut och såklart en massa småskit så vi får se när den blir klar:) tänker ligga i nu medans ja tycker de e roligt å skruva så får vi se hur pass klar den börjar bli å hur långt pengarna räcker