Page 12 of 24
Posted: 20 Jan 2009, 18:24
by Highburg
Finns med på säljes annosen..
Posted: 21 Jan 2009, 14:47
by Finkel
vi hade samma problem med kompisens volvo 16ventilare. den höll för bromsningen hos ppf men sen bytte vi 4 eller om det var 5 packningar och dom höll bara någon mils körning.
det bara sprutade vatten ur spåren på den men inget hamnade i oljan.
vi kom fram till att pyramidringarna var i för mjukt material så den vassa kanten på dom vart platt när toppen drogs åt.
efter att nya ringar tillverkats i rostfritt så gick den hela sommaren utan broblem.
prova byt ringar så ska du se det funkar kanon.
Posted: 21 Jan 2009, 15:51
by Bmwandreas
Han har fått nya ringar, så det är inte problemet.
Posted: 21 Jan 2009, 17:50
by Finkel
Bmwandreas wrote:Han har fått nya ringar, så det är inte problemet.
är dom nya ringarna gjorda i nått bättre material då?
vi bytte ringar alla gånger vi bytte toppackning men det funkade bara med dom som var hårdare.
varje gång vi rev av toppen så var mins hälften av uppsticket på ringarna hoptryckt.
hade inte kina jerry samma problem på den vita e30in oxå. var väl ringar för tjockare toppackning till planad topp och han körde orginal packning så det sprutade vatten. tror till och med han slog oss i packnings byte, han kom upp i 8st tror jag innan det löste sig
Posted: 21 Jan 2009, 18:42
by Bmwandreas
Japp nu är det rätt material.
Posted: 21 Jan 2009, 22:11
by Highburg
Ja så dom ringarna jag fick var i rostfritt...Nu är det sålt i alla fall..
Posted: 25 Jan 2009, 20:00
by Highburg
Var ute i garaget och skulle lyfta ur motorn för att det var en kille som skulle köpa motorn...Plockade isär allt runt om kring och lyfte sedan av toppen...mm jätte roligt bara att kasta blocket..vilket flyt man har hela tiden...Spruckigt mellan 3 pinnbultar...Förklarar vatten i oljan..
Posted: 25 Jan 2009, 20:12
by silverryggen
Fan jag lider med dig.
Kan det ha vart för mycket olja i hålen när du drog dit Arpbultarna tro?
mvh
Posted: 25 Jan 2009, 20:39
by Bäckis
Har för mig att Ärtan försökt förklara för dig att det inte var fel på ringar och packning?
Ditt block har säkert varit sprucket hela tiden bara att det inte synts tidigare.
Bara bita ihop
Posted: 25 Jan 2009, 21:57
by Highburg
Silverryggen Ja blåste ur alla håll och smorde bara in pinnbultarna så det tror jag inte...Men det är kanske som bäckis säger jag vet faktiskt inte...
Bra tråkigt i alla fall... Funderar på att ställa upp i pallbocks sm..
Bäckis.. Nej men dom första ringarna och packningen var fel...Vi har kolla alla mått på ringar och packningar och urtaget i blocket och allt har stämt..men det funka inte i alla fall.. men nu vet man ju varför..körde med bilen och plötsligt börja det rinna ur evakuerings spåret och så var det vatten i oljan IGEN..
Ja det är sant..ska skaffa ett nytt block nu i alla och bara oringa sedan jävlar ska den ihop..
Posted: 26 Jan 2009, 12:35
by Highburg
94nm är det dragen med.. Tror gängan åkte ur när jag skulle gänga ur arp bulten det gick tungt...
Posted: 26 Jan 2009, 13:13
by Nicke Blom
jag köper bilen utan motor om du lessnar...
Posted: 26 Jan 2009, 15:12
by Highburg
Okej då vet jag men den är inte till salu...Ska iväg och titta på ett block nu efter jobbet..
Posted: 26 Jan 2009, 23:20
by sjöbba
Highburg wrote:Okej då vet jag men den är inte till salu...Ska iväg och titta på ett block nu efter jobbet..
lider med dig
titta NOGA på blocket
Posted: 26 Jan 2009, 23:46
by jorgen
åk med det nya blocket till en röntgen firma o be dom göra en sprickindikerings kontroll iaf borde inte kosta många kr.
Posted: 27 Jan 2009, 00:38
by Kajan
Keep up the good work... Du har verkligen tålamod du..
Posted: 27 Jan 2009, 09:09
by Highburg
jorgen.. Japp ska kolla upp det..
Sjöbba...Tack ja det det har varit endel krångel nu...
Kajan ..Tack så mycket.. ja är faktiskt förvånad själv.