Page 12 of 26
Posted: 07 Jul 2008, 19:10
by shomakie
Posted: 09 Jul 2008, 10:30
by M_power86
Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
Posted: 04 Aug 2008, 21:17
by shomakie
M_power86 wrote:Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
hehe...snik och snik...är ju nedlagt ett par tusen i motorn osv men visst...med smidda grejer så är det ju inte en snik =)
Nja...har planer på att stoppa på originalbaklyserna som är svarta...har ju inte åkt många mil med dessa så det känns ju lite hårt =)
Är väl tänkt att köra nåt iår så...vi får se =)
Posted: 04 Aug 2008, 21:23
by shomakie
sådär..hemma från 3 veckor i norrland så nu ska det byggas så den kan stå klar i slutet av veckan alt nästa vecka...
Nu är boxen färdiglödd med motstånd osv för varvsignal och tändstegen är placerade ovanpå boxen i en snygg kylfläns =)
vi har även bygga klart fästet för edis spolarna....
Byggt en hållare för säkringarna och reläerna..så far min skulle gå upp tidigt imorrn och börja koppla elen medans en annan ligger och sover =)
Kommer uppdatera regelbundet denna veckan med en förhoppningsvis färdig bil till helgen =)
Posted: 05 Aug 2008, 20:55
by shomakie
Flitens låga syns just nu från garaget..mycket mer än på länge =)
ALLTID ska allt göras i sista sekunden...men men...
Nu är nästan hela säkringslådan klar:
Hatar el!!
Posted: 05 Aug 2008, 21:30
by RoDe
ser bra ut, men du borde ha en separat kontakt och härva från tändstegen.
han som byggde mitt ms berättade att man måste göra så för db37 kontakten till härvan skulle inte orka driva tändstegen.
Posted: 05 Aug 2008, 21:47
by shomakie
RoDe wrote:ser bra ut, men du borde ha en separat kontakt och härva från tändstegen.
han som byggde mitt ms berättade att man måste göra så för db37 kontakten till härvan skulle inte orka driva tändstegen.
allt är byggt efter en kille i v-ås som är en guru på ms...
Så det borde inte bli några probs =)
Posted: 05 Aug 2008, 22:10
by RoDe
shomakie wrote:RoDe wrote:ser bra ut, men du borde ha en separat kontakt och härva från tändstegen.
han som byggde mitt ms berättade att man måste göra så för db37 kontakten till härvan skulle inte orka driva tändstegen.
allt är byggt efter en kille i v-ås som är en guru på ms...
Så det borde inte bli några probs =)
okey.
alla ms som jag har sett med 3st tändsteg har haft en separat kontakt där dioderna annars sitter.
tror nog det är samma kille som lött karels sprut också. hans tändsteg gav sig ju.
Posted: 06 Aug 2008, 21:46
by shomakie
liten update...
Kablaget till lutftemp, tps, vattentemp, hallgivare klart...hämtade mina motstånd idag som ska sitta till varje spridare så det blir klart tills imorgon! Boxhållaren är nästan klar...lite krafs =)
Annars ser det ljust ut förutom att jag inte vet om soppasystemet funkar som det ska...men jag tror jag har lösningen i kanten
Lite snygg kabeldragning:
byggt 3 dar nu från 09.00 till typ 22.00 så det börjar kännas i ryggen att stå lutat över motorn och koppla....så imorrn kan det bli en liten skön crosstur =)
Posted: 08 Aug 2008, 18:09
by shomakie
Posted: 08 Aug 2008, 19:59
by just_mee84
såg riktigt fräääscht ut de där. undra bara lite hur du gjorde kolfiber grejen som man såg på några bilder där?? är det biltemas matta och bara limma på eller?? såg ju riktigt nice ut lurar på o kanske härmas lite där.
Posted: 09 Aug 2008, 14:23
by shomakie
just_mee84 wrote:såg riktigt fräääscht ut de där. undra bara lite hur du gjorde kolfiber grejen som man såg på några bilder där?? är det biltemas matta och bara limma på eller?? såg ju riktigt nice ut lurar på o kanske härmas lite där.
tackar!
Japp..det stämmer...laminerade rören osv...väldigt enkelt faktist! lite svårt när det börjar kröka åt olika håll...
Posted: 10 Aug 2008, 08:07
by just_mee84
okej, vilket lim använde du då?? e det biltemas polyester lim som du har när man plastar glasfiber?
Posted: 10 Aug 2008, 16:57
by shomakie
just_mee84 wrote:okej, vilket lim använde du då?? e det biltemas polyester lim som du har när man plastar glasfiber?
nej du ska använda av ett annat "lim" men ja kommer fan inte ihåg det just nu...står på paketet med kolfiber vilken sort du ska ha!
Posted: 10 Aug 2008, 19:35
by moonzhine
blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
Posted: 10 Aug 2008, 20:11
by shomakie
moonzhine wrote:blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
hmm..borde ju inte vara några problem tycker ja...röret kommer ju så pass snett så avgaserna från dem andra 3 cylindrarna borde bara dra med sig avgaserna!
Posted: 10 Aug 2008, 20:18
by Bonje
Han tänker på att du har ett pulssplitt grenrör, men sen blandar du pulserna mellan bankarna i röret till WG:n i alla fall.
Om man ska få full effekt av pulssplitt (snabbare spoolup säger teorin) ska man inte blanda pulserna. Så antingen kör man dubbla WG. Eller sätter en skiljevägg där rören går samman om man kör med en WG.
Vad det blir för skillnad vet man bara om man orkar prova båda delarna... Funkar kommer det göra än då.