Dawe_A wrote:satt och funderade på varför e28an slutade koppla ur nästan helt ikväll..
kom fram till att kopplingen är så hård så jag har vikt hela kopplingspedalen snett neråt så att cylindern inte trycks ihop mer än hälften.. fler som haft samma problem ?
Hade inte du gymkort?
Jo det är ju just därför jag så hänsynslöst vikt hela kopplingspedalen i botten, fick skruva bort den, rikta upp den och förstärka med feta järn längs med på båda sidor, nu hoppas jag att den står pall för den brutala kraft den trycks ner med.
Bytte även olja till castrol egde 10w60 .. uj uj uj vad fint han låter, eller lät.. tills stödlagret sa upp sig helt.
visst är det härligt med gamla bilar.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
O här så har det satt in sk energifönster på bottenplan i huset.. hade gamla fönster ifrån 1974 som va totalt slut..va tyst det blev..innan så hörde man ju bilarna köra förbi..nu så är det tyst
Henke P wrote:O här så har det satt in sk energifönster på bottenplan i huset.. hade gamla fönster ifrån 1974 som va totalt slut..va tyst det blev..innan så hörde man ju bilarna köra förbi..nu så är det tyst
//Henke P..
Dom ska byta ut våra som är från -68, ska bli skönt att slippa blåsten rakt igenom barren
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Har idag målat köket, handlat färg och diverse saker för kakling, tagit id foto, skickat brev, handlat gympasko och vanlig sko, handlat mjukisbralla, rivit ur två gamla fönster och monterat dit trippelglas dvs hela ram o skit också. Åkt runt till kraftverken och kollat läget. bokat tid för hälsoundersökning och drogtest. Mejlat och snackat massor i telefon.
Nu innan jag somnar ska jag äta lite mera och sen ut o måla det tredje och förhoppningsvis sista lagret färg.
Blöjan wrote:Precis ätit mat.. Tror fan jag somnar nästan.
Har idag målat köket, handlat färg och diverse saker för kakling, tagit id foto, skickat brev, handlat gympasko och vanlig sko, handlat mjukisbralla, rivit ur två gamla fönster och monterat dit trippelglas dvs hela ram o skit också. Åkt runt till kraftverken och kollat läget. bokat tid för hälsoundersökning och drogtest. Mejlat och snackat massor i telefon.
Nu innan jag somnar ska jag äta lite mera och sen ut o måla det tredje och förhoppningsvis sista lagret färg.
Henke P wrote:O här så har det satt in sk energifönster på bottenplan i huset.. hade gamla fönster ifrån 1974 som va totalt slut..va tyst det blev..innan så hörde man ju bilarna köra förbi..nu så är det tyst
//Henke P..
Dom ska byta ut våra som är från -68, ska bli skönt att slippa blåsten rakt igenom barren
Ja du kommer verkligen att märka en stor skillnad emot dina nuvarande 1968 års fönster.. helt otroligt vad nya fönster kan göra..jag fick ändra lite på värmekurvan på luft&vatten pumpen ikväll
Så nu började ja och kika på om man skulle lägga golvvärme med i hallen&köket