F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Det blev 878 hk och 1028nm. Då får man tänka på att den ritade rullarna svarta. 2.5 bar.
Bromsades för 3 min sedan.
Mvh
Bromsades för 3 min sedan.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Slirade på 1 bar först också.
Men Ivars var inte bitter, det buöörnades friskt på utsidan hallen
Mvh
Men Ivars var inte bitter, det buöörnades friskt på utsidan hallen
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Är inte ivars bil mappad 2 gånger på ppf ?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Bmwandreas wrote:Det laddade bara 2.2 bar på rullarna, och då är det fan inte mer effekt än så.
Okej, de sa 2.5 bar till mig iallafall
Den lät förjävla gött iallafall, förstår inte folk som håller för öronen i dom stunderna
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Japp! Blev riktigt förvånad över hur fint den gick på tomgång och fungerade under krypkörning. Visserligen har jag ingen erfarenhet men tyckte det gick smidigt iallafall
Kommer lite bilder om en stund på besten.
Mvh
Kommer lite bilder om en stund på besten.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
ts gubbarna kopplade in egen map och den grafen visade 2.5 bar peak men gick ner till 2.4 där max effekt låg..
att de är så mycket mindre effekt än de är bromsat hos ppf är ju nått lurt med.
ts bänk verkar inte riktigt hitta alla hästar som finns.
sista pullet så spann de inte inte vad jag eller ted såg iaf..
hästarna finns där(ppf hästar alltså 914whp).. end of story. ted bil e bromsad på vm. (dynojet) 705whp
rickards på dynopack (914whp) dvs 200hk skillnad
och melins gamla volvo va bromsad på 1.7 bar till 730hp i maskin nu på 2,2bar så visa den 670hp i motor. alltså inte alla hästar där heller..
ted fick fram till slut 659 och rickard 878 (ca 200hk diff)
bänken tappar bort hästar.. jämför man effekt mellan nissan och bmwn så har dom tappat exakt procentuellt lika mycket effekt..
fråga mig inte vad de beror på men nått är de.. vi har disktuerat fritt med ts grabbarna och efter rätt hetsiga och spydiga diskutioner i början då kom vi bra överäns till slut. jäkligt trevliga och skötte sig proffsigt.
att hästarna inte är i hagen är en annan story.. inget jag ted eller rickard har en aning om..
att de är så mycket mindre effekt än de är bromsat hos ppf är ju nått lurt med.
ts bänk verkar inte riktigt hitta alla hästar som finns.
sista pullet så spann de inte inte vad jag eller ted såg iaf..
hästarna finns där(ppf hästar alltså 914whp).. end of story. ted bil e bromsad på vm. (dynojet) 705whp
rickards på dynopack (914whp) dvs 200hk skillnad
och melins gamla volvo va bromsad på 1.7 bar till 730hp i maskin nu på 2,2bar så visa den 670hp i motor. alltså inte alla hästar där heller..
ted fick fram till slut 659 och rickard 878 (ca 200hk diff)
bänken tappar bort hästar.. jämför man effekt mellan nissan och bmwn så har dom tappat exakt procentuellt lika mycket effekt..
fråga mig inte vad de beror på men nått är de.. vi har disktuerat fritt med ts grabbarna och efter rätt hetsiga och spydiga diskutioner i början då kom vi bra överäns till slut. jäkligt trevliga och skötte sig proffsigt.
att hästarna inte är i hagen är en annan story.. inget jag ted eller rickard har en aning om..
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jag tyckte det spann mest på sista repan, det var efter den det luktade häst i hela hallen iallafall och rök från bakdäcken, men kanske inte var sista pullet...
Här kommer bilderna jag tog. Alla hets-tagna men något är det iaf. Riktigt kul att träffas Karel och Ivars!
Mvh
Här kommer bilderna jag tog. Alla hets-tagna men något är det iaf. Riktigt kul att träffas Karel och Ivars!
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bmwandreas wrote:Synd att man inte var på plats och loggade i sprutet. Dyno Dynamics bänkar visar lite lägre än de flesta, det visste jag sen förut. Men skitsamma, det är mycket pulver i bilarna
jo fan synd.. ted har dock loggat allt i sitt sprut..
men de verkar spöka som fan..
första reporna vi körde på teds bil så visa den 10 afr hela svepet.. idag så va de nere på 11.5 vette fan va de kan bero på..
Gick ju riktigt fint på rullarna!
Stod väldigt dåligt till ibörjan så vart inte så bra bilder när man försöker fota över sina egna axlar och över alla andra, hehe.
Som synes på bilderna så står Pelko mycket bättre till, så lär komma bättre bilder från honom.
Men kan bjuda på ett par stycken här iallafall:
Skoj att äntligen få se den.
Mvh Kevin
Edit: Såg ju nu att Pelko hann före
Stod väldigt dåligt till ibörjan så vart inte så bra bilder när man försöker fota över sina egna axlar och över alla andra, hehe.
Som synes på bilderna så står Pelko mycket bättre till, så lär komma bättre bilder från honom.
Men kan bjuda på ett par stycken här iallafall:
Skoj att äntligen få se den.
Mvh Kevin
Edit: Såg ju nu att Pelko hann före
Lackerare