Page 105 of 192
Posted: 14 May 2009, 16:25
by P.Herrdahl
Ojoj, det blir vackert pojkar. Hoppas detaljrikedomen samt alla fina delar inte hindrar dig från att använda bilen nu bara.
Posted: 17 May 2009, 20:52
by robbz
Lauge wrote:Det får bli du och jag i solstolarna med bira i varsin hand medans putte och nobbe spakar våra bilar på ställ:) Fan vad kul att det börjar närma sig, du måste slå en pling när det börjar bli dags att åka och bromsa:) Ska bli riktigt skoj! Vi hörs gosse! Ha det
ja det låter som en utmärkt ide´
Hollizini: hehe risken finns ju att man inte vågar använda den fullt ut
, har fan inte råd om nåt pajjar direkt i början.......känns som det har kostat en hel del redan!
nu är nästan snurran ur igen, hänger ur den imorrn då jag inte hann färdigt idag....
-sen blir det att montera nya pumpen och provköra den med borrmaskin och lite oljebad......sen montera i den igen!
så här ser det ut för tillfället, ingen vacker syn, känns som man går bakåt i tiden
lite bra-ha prylar........
Posted: 28 May 2009, 22:06
by klabbe.p
Startat monstert i veckan?
Posted: 29 May 2009, 20:45
by robbz
klabbe.p wrote:Startat monstert i veckan?
nja men nu är det fanimej riktigt nära......
-oljepumpen är klar, tråget är klart, fick hem nya kopplingen i veckan, och nobbe svarvade om svänghjulet. var iväg till uppsala motorslip idag för att nollbalansera hela kitet, och möttes som vanligt av ruskigt trevliga typer!!! fick tillbaka allt efter lite drygt 3h
så j-vla stabilt...... nu väntar jag på nobbe så ska vi plocka ihop det sista på snurran ikväll, så åker den förmodligen ner på plats i bilen imorgon igen
-väntar bara på mina autometer från ppf så man har koll på lite oljetryck och vattentemp när man vrider igång den
har en hel drös med bilder, ska försöka lägga ut dom under helgen!
/mvh
Posted: 29 May 2009, 23:26
by _Kalle_
Glöm inte bilden på oljepumpen, annars blir Adde besviken
Posted: 30 May 2009, 08:57
by robbz
Posted: 30 May 2009, 18:24
by fun beemer
du ska väll inte ha packning mellen stödgördeln och blocket ?!
Posted: 30 May 2009, 18:44
by Nobbe
fun beemer wrote:du ska väll inte ha packning mellen stödgördeln och blocket ?!
Varför inte?
Posted: 30 May 2009, 18:54
by Fear This
hehe fin update, vill höra ljudet på den motorn när den blir klar
Posted: 30 May 2009, 19:51
by robbz
fun beemer wrote:du ska väll inte ha packning mellen stödgördeln och blocket ?!
hur menar du då? går ju inte att få tätt mellan ytorna utan en packning såklart!
distanserna mellan ramöverfallen och gördeln är såklart måtsatta efter tanken att använda en packning, så den ligger helt plant fast att det är en packning mellan block och gördel om det är det du syftar på.
fear: japp jag med
, siktar på en uppstart i veckan
, nobbe dyker över och hjälper till ikväll med....mkt fint!
/mvh
Posted: 30 May 2009, 23:29
by fun beemer
gördelns styrka försviner om du inte har den stumt mot blocket!!
MVH Kragballe racing
Posted: 31 May 2009, 00:50
by Nobbe
fun beemer wrote:gördelns styrka försviner om du inte har den stumt mot blocket!!
MVH Kragballe racing
Misstänkte at du menade det.
Men isf lär du svetsa gördeln i blocket alternativt borra nya hål och gängor i blocket med försänkta skruvar så man inte drar gördel och tråg med samma skruvar, eftersom du ändå har packning mellan tråget och gördeln.
För du kan ju glömma att få tätt mellan alla dom grejerna utan varken smet eller packning.
Tror du tänkt lite avigt nu om jag ska va ärlig.
Absolut bästa lösningen är ju så som det är på mitt VG30DETT block, alla överfallen sitter ihop i en stor jävla brygga
Posted: 31 May 2009, 00:55
by Nobbe
Btw: Precis hemkommer från robbz mansion, vi har muttrat dit lite grejer ikväll. Som tur var kom jag hem tidigare idag samt hade nyvcklar med mig så jag slapp sova i bilen i natt igen... Kärringen hade låst igår.
Tråg och lite annat småsatyg höll vi på med. Sen hade vi jour till en polare som hade ett minst sagt märkligt problem med sin 325:a, gick hur lätt som helst att veva runt motorn i stativet, sen när allt satt på bilen gick det trögt sdom faen, och koppla man ur så bled det tvärstumt!! Nån som vart med om liknande och har bra tips? Eniro 118118 hade inge svar när jag SMS:ade.
Posted: 31 May 2009, 01:44
by flp
Nobbe wrote:Btw: Precis hemkommer från robbz mansion, vi har muttrat dit lite grejer ikväll. Som tur var kom jag hem tidigare idag samt hade nyvcklar med mig så jag slapp sova i bilen i natt igen... Kärringen hade låst igår.
Tråg och lite annat småsatyg höll vi på med. Sen hade vi jour till en polare som hade ett minst sagt märkligt problem med sin 325:a, gick hur lätt som helst att veva runt motorn i stativet, sen när allt satt på bilen gick det trögt sdom faen, och koppla man ur så bled det tvärstumt!! Nån som vart med om liknande och har bra tips? Eniro 118118 hade inge svar när jag SMS:ade.
m20 svänghjul på en m50? isf kan svänghjulet ta i tråget. gjorde så för mig. vet som slipat bort i tråget bara, jag tog av lite på svänghjulet och så.
bygget blir sjuuukt snyggt. fortsätt i samma stil!
MVH Micke
Posted: 31 May 2009, 02:38
by Nobbe
Nä, är en M20 med M20 svänghjul. Fatar fortfarande inte varför den blir stum när man trycker ner kopplingen, borde ju vara när man släpper upp.
Aja, han ska riva i morgon så får vi se.
Posted: 31 May 2009, 08:44
by robbz
fun beemer wrote:gördelns styrka försviner om du inte har den stumt mot blocket!!
MVH Kragballe racing
hehe ja hur hade du då tänkt att det ska vara tätt?
-jag föredrar att inte åka omkring med en motor som fungerar som ett durkslag....
flp:tack så mycket!
ja inatt hann vi en hel del, idag ska kammen nollas mot ÖD och ventilerna ska ställas, oljeröret till turbon ska monteras sen är motorn helt klar och färdig för montering
fy fan så skönt!!!!!!
/mvh
Posted: 31 May 2009, 09:21
by Magnaten
fun beemer kanske menar att man ska limma istället..vad vet jag.