Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Apr 2009, 17:42
lång dag, fortfarande kvar hos ppf.
914whp vid 2.5bar
550whp vid 1bar
även gatmappad och känns riktigt fin trots trots-kammar.
Snart bär det av till västerås igen med hundtrucken, jansson ska få åka
//ivars @ pure-pf
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 05 Apr 2009, 18:26
Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt.
Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Apr 2009, 18:30
Söderling wrote: Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt. Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?
Mm lika som du har.
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 05 Apr 2009, 18:30
Kul att ni putsar på detaljerna!
Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Apr 2009, 18:32
Ximon wrote: Kul att ni putsar på detaljerna! Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?
Ger mer effekt ända från 3500 rpm nu, inte mkt men lite iaf
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 05 Apr 2009, 18:37
Borde den inte nästan ge mer på 1bar, eller håller ni ner effekten lite?
Kommer ihåg att min gav 586whp vid 0.8bar på den osmidda botten.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Apr 2009, 18:51
Beror på vad turbon flödar vid olika tryck också. Man lär jämföra med samma turbos om man ska jämföra.
Söderling
Posts: 351 Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro
Post
by Söderling » 05 Apr 2009, 19:02
Det är sant, kör man med lättrycksagg så får man ju mer pulver på låga tryck oxå
Men riktigt fränt med all effekt du plockar ur, stort GRATTIS på dig
"Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 05 Apr 2009, 19:28
Söderling wrote: "Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"
Så länge man är noggrann med ihopsättning och har koll på motorstyrningen verkar de lite mer moderna BMW-motorerna hålla för en hel del pulver. Ivars motor är ju ett levande exempel på det
Att döma av de mätningar vi gjort på BMW-block är de betydligt kraftigare än tex Volvo-blocken.
Att inte heller BMW-blocken håller i all evighet har väl några bittert fått erfara men det får man väl nästan räkna med när man håller på med det man gör
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
silverryggen
Posts: 1184 Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken
Post
by silverryggen » 05 Apr 2009, 20:24
Fan va fränt,rakt o fint går de och skjuter på fint trots
svarta sträck hela vägen.
Sitter det orginalventiler i toppen nu?
mvh
Den e inte lång men den e smal
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 05 Apr 2009, 22:48
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Tingsdalsracer
Posts: 1104 Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Post
by Tingsdalsracer » 05 Apr 2009, 23:01
Stort grattis till en kanonfin bil, vilket slit du har lagt ner på den, måste kännas gött nu när allt funkar. Fränt klipp också, klar favorit bland alla projekt.
/Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 05 Apr 2009, 23:06
Satan, den där maskinen är hårig. Kör du fortfarande med Wiseco kolvbultarna? Jag gjorde en beställning på CP kolvar med HD-pin när jag hörde hur modig man vågade vara med de kolvbultarna
Du kanske har lite mer cojones och vågar vräka på ändå?
Grattis till en fet vagn.
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 05 Apr 2009, 23:20
tack tack
jo nu känns det toppen! Vi får se hur långlivat lyckan blir
skjuter skarpt iallafall, girkassen ska hotas upp
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 06 Apr 2009, 11:50
Precis hur fränt som helst
Lite film utifrån önskas!
Insanity
Posts: 699 Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:
Post
by Insanity » 06 Apr 2009, 19:08
Härligt, vilket jäkla ryt i maskinen..
Stoppade ni vid 2,5 denna gång eller är det nåt du inte berättar?
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 06 Apr 2009, 19:58
Haha, sicken jävla sliiir. Klockrent. Gott med mos.. Tummen upp!