F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

lång dag, fortfarande kvar hos ppf.

914whp vid 2.5bar
550whp vid 1bar

även gatmappad och känns riktigt fin trots trots-kammar.

Snart bär det av till västerås igen med hundtrucken, jansson ska få åka :)


//ivars @ pure-pf
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt.
Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Söderling wrote:Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt.
Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?


Mm lika som du har.
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Kul att ni putsar på detaljerna!
Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ximon wrote:Kul att ni putsar på detaljerna!
Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?


Ger mer effekt ända från 3500 rpm nu, inte mkt men lite iaf :wink:
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Borde den inte nästan ge mer på 1bar, eller håller ni ner effekten lite?
Kommer ihåg att min gav 586whp vid 0.8bar på den osmidda botten.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Beror på vad turbon flödar vid olika tryck också. Man lär jämföra med samma turbos om man ska jämföra.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Det är sant, kör man med lättrycksagg så får man ju mer pulver på låga tryck oxå :D

Men riktigt fränt med all effekt du plockar ur, stort GRATTIS på dig

"Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Söderling wrote:"Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"


Så länge man är noggrann med ihopsättning och har koll på motorstyrningen verkar de lite mer moderna BMW-motorerna hålla för en hel del pulver. Ivars motor är ju ett levande exempel på det :)
Att döma av de mätningar vi gjort på BMW-block är de betydligt kraftigare än tex Volvo-blocken.

Att inte heller BMW-blocken håller i all evighet har väl några bittert fått erfara men det får man väl nästan räkna med när man håller på med det man gör :)
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Fan va fränt,rakt o fint går de och skjuter på fint trots
svarta sträck hela vägen.
Sitter det orginalventiler i toppen nu?

mvh
Den e inte lång men den e smal
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Stort grattis till en kanonfin bil, vilket slit du har lagt ner på den, måste kännas gött nu när allt funkar. Fränt klipp också, klar favorit bland alla projekt.

/Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Satan, den där maskinen är hårig. Kör du fortfarande med Wiseco kolvbultarna? Jag gjorde en beställning på CP kolvar med HD-pin när jag hörde hur modig man vågade vara med de kolvbultarna :) Du kanske har lite mer cojones och vågar vräka på ändå?

Grattis till en fet vagn.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tack tack :) jo nu känns det toppen! Vi får se hur långlivat lyckan blir 8)

skjuter skarpt iallafall, girkassen ska hotas upp :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Precis hur fränt som helst :)

Lite film utifrån önskas!
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Härligt, vilket jäkla ryt i maskinen..

Stoppade ni vid 2,5 denna gång eller är det nåt du inte berättar? :roll: :D
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Haha, sicken jävla sliiir. Klockrent. Gott med mos.. Tummen upp!
Post Reply