Page 102 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 10 May 2011, 09:50
by BMWM20
r.ivars wrote:nisse, bara länkaget som är stummonterat och inte lådan, till lådan har jag fet gummibussning tillochmed, har åkt det sedan ärtan fick ont i huvet att åka med kombin ifrån västerås till avesta när vi skulle bromsa nån gång. då hade jag delirin och det lät som FAN!

affe, du får ett pm

vita fina ålandse30in har du varit ute och brassat med slicks någe och testat kapa växlar då?


nä de har ja iofs int gjort än så de kan hända att nåt börjar jävlas ännu.. :D men tycker det borde funka med allt stumt. men kan tänka mej att de kan jävlas om du kör med gummi kuddar..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 10 May 2011, 11:28
by r.ivars
Ola t wrote:jag kör med samma låda och har inga problem med växlarna, byggde ett eget spakställ med uniball å lite rör. sitter med en liten bussning i bakänden på spakstället i karossen


inge speciellt trist med 2an och 4an?

Min 3a går i som ett lavemang, precis som vanliga ZF lådor... Testade dock obelastat, med hjulspinnsväxlingar 1an 2an 3an och då kan man växla fort. Eventuellt blir det lite testkörning på kjula i helgen.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 10 May 2011, 11:54
by pizza
Världsklass på luftningen

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 10 May 2011, 19:16
by D&R&C
Nice ride 8)

Sorry I only speak French or English. I have question for you, where can I find the rubber joint you used on your hood and between tail lights with the glued grill?
It looks really nice like that.

"
Jag har fråga till dig, var kan jag hitta den gummilisten du använde på din huva och mellan bakljus med limmade grill?
Det ser riktigt trevlig så.

"

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 12 May 2011, 10:33
by Lillmicke
jag kör original gummikuddar till både motor och växellåda. Länkaget har jag stummonterat i karossen. Enda skillnaden är väl att jag har ett stag från kaross till motor, så den inte skall vrida sig. Lådan är inte densamma (m3 6-växlad), men ditt problem borde inte vara lådspecifikt. Min går iaf att skicka i växlarna hur man vill, utan minsta problem.

Mvh

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 12 May 2011, 11:42
by r.ivars
Lillmicke wrote:jag kör original gummikuddar till både motor och växellåda. Länkaget har jag stummonterat i karossen. Enda skillnaden är väl att jag har ett stag från kaross till motor, så den inte skall vrida sig. Lådan är inte densamma (m3 6-växlad), men ditt problem borde inte vara lådspecifikt. Min går iaf att skicka i växlarna hur man vill, utan minsta problem.

Mvh


tror fan också att mitt problem ligger i att den inte kopplar ur.. Den sticker ju som en vanlig ivägkörning ifall man har kopplingen nertryckt och varvar över 5000rpm.

Det är nog åtgärdat nu, så ska testa fälla lite växlar med slicks sen :)

Om 20 minuter ska jag dra förbi bilprovningen och väga skiten och efter det drar jag och hämtar ett par burgare :) med E30in såklart

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 12 May 2011, 16:18
by r.ivars
ändrat lite på de nedre 4länkstagen nu.... fyfan va drygt att jag inte gjort det tidigare!

Hoppas att detta och ombyggnaden av bagageutrymmet kan göra A & O på strippen.. 275km/h vore ju coolt som helvete att köra på smygställ ;)

förutom den där 8an som redan förra året inte kändes som något riktigt mål utan mer en sak att fixa till... =)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 12 May 2011, 17:25
by pizza
Två långa svarta spår utanför jobbet bekräftar dagens resa..... Faaaan va gubbarna svor, på ett bra sätt... 'vafanihelvete va de där' haha

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 12 May 2011, 19:19
by r.ivars
Drog en rökigare omgång när jag bara skulle åka och tanka lite :-) hoppas det fastnade i gopron

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 12 May 2011, 22:47
by r.ivars
rendererar ut en film och sitter och kikar på utväxlingen och klurar på hurvida man skulle kunna starta på 2an....

2ans syncring är sjukt dålig, sitter visst nå känsligare syncringar i m3, m5 lådor av senare årsmodeller... räcker med 2st växelmissar så är de skort.. likt suprans getrag..

när e30in var grön i orsa startade jag på 2an och det var fanimej de skönaste strippen repor jag någonsin kört växlingsmässigt, hatar att kasta i 2an, känns så brytigt och fel på något vis.

grön e30 2009 med start på 2an zf: 101
vit e30 jericho start på 1an: 102

iår med start på 2an: 103 (29" däck)
iår med start på 2an: 110 (31" däck)

2009 hade jag pissiga däck som räddade läget... kluven! Man kanske skulle prova på emmaboda iallafall som är oklistrat, känns rätt ofarligt.

edit: youtubeklippet, rätt fjantigt med rök för att vara 4an och 200 blås på hjulen... lär fixa friskare och bredare däck, 235 duger ej
http://www.youtube.com/watch?v=C4yyjp1NSPY

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 13 May 2011, 00:42
by robbz
MYCKET manligt!! :twisted:

/mvh

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 13 May 2011, 01:01
by M-techer
Jävlar vilka rökare :)

Men fy va hemskt det låter när det skrapar.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 13 May 2011, 10:20
by korre
Fyfan va rapp den låter, grym bil!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 13 May 2011, 16:13
by Pimplaren
Hur upplever du att kopplingen är?:)
Låter/går brutalt nice.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 13 May 2011, 19:21
by _anders
Når man skal burna, brukar man jo inte 1. gir! :lol:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 14 May 2011, 11:36
by r.ivars
kan nån förklara hur fan skiten håller?

http://www.garaget.org/video/104358

ska man prova med små däck så det spinner i starten och sen hoppas det greppar längre ut?

han använder altså fyra växlar och första växeln går nog inte lägre än 100km/h ?
Enda gången han verkligen växlar fort det är till sista växeln och där har det mindre betydelse för tiderna hur fort man växlar..

När jag kör strippen nu kommer jag starta på 2an och försöka hålla lagom slir iväg på kopplingen och även hoppas däcken slirar lite och skiten håller ihop.

För att inte spränga växellådan på en gång så struntade jag i kjula nu för kjula vs ivars = 4-0 mina sista 4 försök. (3 kardaner med kombin och en jericho med cupen)
Ska testa detta koncept lite grann på emmaboda där greppet suger.. Verkar det lira där och allt blir helt lär jag prova orsa eller tierp.

Nån som har några tankar om detta så skriv gärna ut det,

edit: ska även ställa länket i bakvagnen så rakt jag kan för att fiska grepp efter start och inte i starten till att börja med.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Posted: 14 May 2011, 13:22
by vectramicke
Starta den på tvåan du, ettan e inget att hålla på me :) jag kommer ut till 60foten ungefär med min på ettan