F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
igår mättes de upp för lite soppaslangar
iväg till mästerbilly som fixade biffen stort thanks
manton skickade över lite finspacers, vilken jävla finish =) Ska fan beställa ett par till att ha i finhyllan hemma
idag svängde jag förbi garaget, och fick tag på sista kopplingarna till 044 pumpen via larsson, sen hjälpte han mig sätta upp bakvagneriet TACK MANNEN!
tänkte greja pinnbultar bak, såg att millway hade men dom svarar inte på mail den här veckan :/
utan kjolar och spoilers
iväg till mästerbilly som fixade biffen stort thanks
manton skickade över lite finspacers, vilken jävla finish =) Ska fan beställa ett par till att ha i finhyllan hemma
idag svängde jag förbi garaget, och fick tag på sista kopplingarna till 044 pumpen via larsson, sen hjälpte han mig sätta upp bakvagneriet TACK MANNEN!
tänkte greja pinnbultar bak, såg att millway hade men dom svarar inte på mail den här veckan :/
utan kjolar och spoilers
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
fan va kombin går bra nu..
galen skillnad från förra året..
nu kan man ju till o med åka o små sladda utan o behöva åka på skyddet
våra eminenta testraka har skördat friskt med reservdelar hittills
först diff fäste på Rickards bil och nu även en driv knuten.. tur att vi har lite reservdelar liggandes
blir väl ut o åka mer imorgon
Rickard får fylla på med lite bilder på den grymt trasiga driv knuten
(tror inte att knuten hade pajat om inte diff fäste hade hållt ihop.. förmodligen så vart knutarna rätt påfrestade när diffen åkte i backen)
galen skillnad från förra året..
nu kan man ju till o med åka o små sladda utan o behöva åka på skyddet
våra eminenta testraka har skördat friskt med reservdelar hittills
först diff fäste på Rickards bil och nu även en driv knuten.. tur att vi har lite reservdelar liggandes
blir väl ut o åka mer imorgon
Rickard får fylla på med lite bilder på den grymt trasiga driv knuten
(tror inte att knuten hade pajat om inte diff fäste hade hållt ihop.. förmodligen så vart knutarna rätt påfrestade när diffen åkte i backen)
shomakie wrote:Ser mkt bra ut karel!! men kommer det inte slita som fan på grejerna nu när den e fastmonterad utan att kunna flexa nåt genom nån bussning eller så..?
=)
tjabba.. nej då de tror ja inte snarare tvärt om..
när de inte finns spel för glapp eller liknande så kan de inte bli brytning på grejerna..
de sitter där de sitter.. sviktståls axlarna är från ppf.. och dom flexar lite.. mer än så behövs de inte..
http://www.garaget.org/video/ys8t0119ejpr
provade att snäppa på nästa laddtryck idag.. klippte på 2bar brytarn och jääääääääääääävlar HAHAHA
provade att snäppa på nästa laddtryck idag.. klippte på 2bar brytarn och jääääääääääääävlar HAHAHA
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fyfan vad det ser ut att skjuta på
Inga mer "måsten" med bilen innan du kan lalla runt på heltid?
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ja ucsh vad det går!!
Kopplade in en till 044a igår kväll.. efter det började bilen kännas lite konstig i alla register så har inte vågat hota ur han sen jag upptäckte det, går troligtvis jävligt fett för att regen inte orkar släppa tillbaks soppan..
Ska ner till garaget nu, hoppa in i vita raketen och köra den upp till PPF =) haha.. Vi ska mappa om hela skiten nu som planerat med nya pumpen.. Vi ska även försöka justera ihop kammarna för att försöka få lite mera vacuum så den inte blir så orolig på tomgåong och på låglast, det man prutar på då är explosiviteten när laddet kommer.. Men det känns som att jag klarar mig utan explosiviteten iallafall för gatbruk.. på strippen hade iofs den här karaktären varit helt jävla CP ladd hela tiden..
Vi får se hur det blir, ärtan får kika på det och komma fram till vad som blir bäst ppf for the win!
Kopplade in en till 044a igår kväll.. efter det började bilen kännas lite konstig i alla register så har inte vågat hota ur han sen jag upptäckte det, går troligtvis jävligt fett för att regen inte orkar släppa tillbaks soppan..
Ska ner till garaget nu, hoppa in i vita raketen och köra den upp till PPF =) haha.. Vi ska mappa om hela skiten nu som planerat med nya pumpen.. Vi ska även försöka justera ihop kammarna för att försöka få lite mera vacuum så den inte blir så orolig på tomgåong och på låglast, det man prutar på då är explosiviteten när laddet kommer.. Men det känns som att jag klarar mig utan explosiviteten iallafall för gatbruk.. på strippen hade iofs den här karaktären varit helt jävla CP ladd hela tiden..
Vi får se hur det blir, ärtan får kika på det och komma fram till vad som blir bäst ppf for the win!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp