Page 11 of 18

Posted: 08 Sep 2007, 18:28
by Aleex
Nu har jag vart lite i garaget. Har tillverkat lite fästen o sånt, småpill som måste göras. Sen idag så fick jag göra en adapter så jag kunde köra utan bromservo. Jag kapade sönder orginal bromservo o utgick ifrån den så de blir rätt med alla mått o de.. Jag tycker de blv en riktig pundarlösning, men det är ju funktionen jag vill ha.. Men den duger tills jag skaffat bromsvåg.
Har fått mina stumma motorkuddar med. Så imorrn blir de garaget med, stoppa dit nya kuddarn och bygga in wg röret i downpipen.

Posted: 09 Sep 2007, 19:17
by Aleex
idag har jag och Tysken vart i garaget. Vi har fixat färdigt downpipen med wg rör, lindat downpipen. Monterat motorn med stumma kuddar osv.
Nu börjar de att likna nått iallafall.
Tysken lägger in bilder sen

Posted: 09 Sep 2007, 21:32
by Tysken
Här kommer bilderna, lite suddiga som vanligt :wink: Men det blir så när man sliter i garaget så armarna blir skakis :lol:

Tiiiiight
Image

Image

Posted: 09 Sep 2007, 21:46
by Bmwandreas
Kom ihåg att du inte får köra på tävlingar med vanlig gummislang.

Posted: 09 Sep 2007, 22:06
by Aleex
Bmwandreas wrote:Kom ihåg att du inte får köra på tävlingar med vanlig gummislang.


Jag vet. Men tack för att du sa de iallafall :wink: . Det blir stålomspunnet.

Posted: 12 Sep 2007, 20:23
by Aleex
Nu så sitter kopplingen o lådan på sin plats. va ett litet helvete att få dit lådan med de gick till slut. Kopplingen luftat. Känns att trampa som orginal nästan. Så de e fint.

Imorgon ska oljereturen byggas, Kardan o kardanring ska upp mm.

Posted: 14 Sep 2007, 06:46
by xDanne
ÅÅh va ballt ! / appelgren

:P

Posted: 14 Sep 2007, 14:40
by Aleex
Nu är oljereturen byggd. Sprutet e nästan färdigt. jag har vart o köpt lite silicon slang till returen, hämtat mina kontaktstycken till tändspolarna mm. Så i helgen så ska hela sprutet bli färdigt. sen e de i stort sett bara olja som behövs för att starta den och lite små pill som vakumslangar o sånt.

Hämtade mina polerade tryckrör,de ska montaras i helgen med.

Posted: 15 Sep 2007, 16:20
by Aleex
Blev en tur till garaget idag. Lödde i hop lite givare o sånt. Började stoppa dit kontakterna till spolarna o fixa kabelhärvan lite smått. Men jag fastnade på triggergivarkontakten de va inte en vanlig 3 polig.. Vet inte vart ma ska få tag på den, bmw kanske.

Ena tryckröret sitter på plats, oljeretur o de med..

Så snart är de att vrida på nyckeln :D

Posted: 19 Sep 2007, 21:13
by Tysken
Blev lite gjort idag. Vi har nu monterat andra tryckröret, kardan, växellänkage (som jag förlängde), samt gjorde klart all el och vacuum. Är i princip bara olje och vattenkylare kvar att montera med tillhörande vätskor, samt avgassystem (inte viktigt :wink:) Här kommer några bilder som jag tog då Aleex:s kamera dog :P

Image

Image

Image

Posted: 20 Sep 2007, 11:47
by AndreasT
Ser mycket bra ut! Får hoppas uppstarten går bra :wink:

Posted: 20 Sep 2007, 18:35
by Aleex
Jag hoppas verkligen den går igång utan problem. Det blir garanterat start på lördag. Fick spons på 10 l olja idag så jag kan starta den, tack för de :D

Men tyvärr fattas de en elfläkt. Så jag vet inte om jag startar utan kylare eller stoppar dit kylare o slangar. Sen får jag väl ta bort kylarn när ja ska stoppa dit fläkten.

Posted: 20 Sep 2007, 20:45
by elvis
Aleex wrote:Jag hoppas verkligen den går igång utan problem. Det blir garanterat start på lördag. Fick spons på 10 l olja idag så jag kan starta den, tack för de :D

Men tyvärr fattas de en elfläkt. Så jag vet inte om jag startar utan kylare eller stoppar dit kylare o slangar. Sen får jag väl ta bort kylarn när ja ska stoppa dit fläkten.


peta dit kylarn o starta! inte värt att chansa utan tycker jag... vill höra monstret på vägarna snart :twisted: :twisted:

Posted: 23 Sep 2007, 20:12
by Aleex
Den här helgen var en dålig helg. Det började med att jag och tysken stoppade dit kylare och fyllde på alla vätskor. Det gicj ju bra. Sen när vi skulle kolla soppan o de skulle läcka, så gjorde de de. De droppade vid spridare 1 och 6. Vi plockade bort railen o kollade. Skumt att de skulle läcka där tänkte vi. Monterade tillbaks allt igen. Men då såg vi att de läckte vis ansl vid railen. Inte vid spridare. Men konstigt att de skulle läcka vid kopparbrickorna när vi hade dragit hårt. Jaja vi stoppade dit lite klet så blev de bra. Men när jag skulle gå online i autronic så visar de säg att de va fel på min com port. Så skit.
Åkte ut idag med en ny dator. Funkade fint att gå oline, men biljäveln vill inte gå igång. Den hoppar igång och dör direkt. sen kom de error på kam eller triggergivare. Så de e väl trasiga eller nått :(
Jaja. jag får väl försöka byta givare eller kolla om de får signaler, de borde de få.

Posted: 24 Sep 2007, 11:22
by bmw_fredde
har för mig du får error på dom givarna när bilen inte startar så det är nog ingen fara...

Posted: 24 Sep 2007, 16:15
by Aleex
Bilen går! Men varför den dog var för att jag inte hade nå fäste till gasvajern. så varje gång jag släppte direkt så dog den. Eftersom jag inte har fäste så kan jag inte ställa tomgången på vajern.
Sen så måste jag komma på nått o kolla tänd med tändlamba. Signalkebel till spolen e ju bara o.75 kvadrat. Det fungerar inge bra så.
Nån som kan dela med sig som har gjort de? jag har ju vagspolar.

Posted: 24 Sep 2007, 16:27
by AndreasT
Härligt bilen startade!
Kan du inte ta en vanlig tändkabel emellan spolen och tändstiften och kolla på den?