Aleex Bmw e30 S50 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu har jag vart lite i garaget. Har tillverkat lite fästen o sånt, småpill som måste göras. Sen idag så fick jag göra en adapter så jag kunde köra utan bromservo. Jag kapade sönder orginal bromservo o utgick ifrån den så de blir rätt med alla mått o de.. Jag tycker de blv en riktig pundarlösning, men det är ju funktionen jag vill ha.. Men den duger tills jag skaffat bromsvåg.
Har fått mina stumma motorkuddar med. Så imorrn blir de garaget med, stoppa dit nya kuddarn och bygga in wg röret i downpipen.
Har fått mina stumma motorkuddar med. Så imorrn blir de garaget med, stoppa dit nya kuddarn och bygga in wg röret i downpipen.
- Bmwandreas
- Moderator
Nu är oljereturen byggd. Sprutet e nästan färdigt. jag har vart o köpt lite silicon slang till returen, hämtat mina kontaktstycken till tändspolarna mm. Så i helgen så ska hela sprutet bli färdigt. sen e de i stort sett bara olja som behövs för att starta den och lite små pill som vakumslangar o sånt.
Hämtade mina polerade tryckrör,de ska montaras i helgen med.
Hämtade mina polerade tryckrör,de ska montaras i helgen med.
Blev en tur till garaget idag. Lödde i hop lite givare o sånt. Började stoppa dit kontakterna till spolarna o fixa kabelhärvan lite smått. Men jag fastnade på triggergivarkontakten de va inte en vanlig 3 polig.. Vet inte vart ma ska få tag på den, bmw kanske.
Ena tryckröret sitter på plats, oljeretur o de med..
Så snart är de att vrida på nyckeln
Ena tryckröret sitter på plats, oljeretur o de med..
Så snart är de att vrida på nyckeln
Blev lite gjort idag. Vi har nu monterat andra tryckröret, kardan, växellänkage (som jag förlängde), samt gjorde klart all el och vacuum. Är i princip bara olje och vattenkylare kvar att montera med tillhörande vätskor, samt avgassystem (inte viktigt ) Här kommer några bilder som jag tog då Aleex:s kamera dog
Jag hoppas verkligen den går igång utan problem. Det blir garanterat start på lördag. Fick spons på 10 l olja idag så jag kan starta den, tack för de
Men tyvärr fattas de en elfläkt. Så jag vet inte om jag startar utan kylare eller stoppar dit kylare o slangar. Sen får jag väl ta bort kylarn när ja ska stoppa dit fläkten.
Men tyvärr fattas de en elfläkt. Så jag vet inte om jag startar utan kylare eller stoppar dit kylare o slangar. Sen får jag väl ta bort kylarn när ja ska stoppa dit fläkten.
Aleex wrote:Jag hoppas verkligen den går igång utan problem. Det blir garanterat start på lördag. Fick spons på 10 l olja idag så jag kan starta den, tack för de
peta dit kylarn o starta! inte värt att chansa utan tycker jag... vill höra monstret på vägarna snart
Den här helgen var en dålig helg. Det började med att jag och tysken stoppade dit kylare och fyllde på alla vätskor. Det gicj ju bra. Sen när vi skulle kolla soppan o de skulle läcka, så gjorde de de. De droppade vid spridare 1 och 6. Vi plockade bort railen o kollade. Skumt att de skulle läcka där tänkte vi. Monterade tillbaks allt igen. Men då såg vi att de läckte vis ansl vid railen. Inte vid spridare. Men konstigt att de skulle läcka vid kopparbrickorna när vi hade dragit hårt. Jaja vi stoppade dit lite klet så blev de bra. Men när jag skulle gå online i autronic så visar de säg att de va fel på min com port. Så skit.
Åkte ut idag med en ny dator. Funkade fint att gå oline, men biljäveln vill inte gå igång. Den hoppar igång och dör direkt. sen kom de error på kam eller triggergivare. Så de e väl trasiga eller nått
Jaja. jag får väl försöka byta givare eller kolla om de får signaler, de borde de få.
Åkte ut idag med en ny dator. Funkade fint att gå oline, men biljäveln vill inte gå igång. Den hoppar igång och dör direkt. sen kom de error på kam eller triggergivare. Så de e väl trasiga eller nått
Jaja. jag får väl försöka byta givare eller kolla om de får signaler, de borde de få.
- bmw_fredde
Bilen går! Men varför den dog var för att jag inte hade nå fäste till gasvajern. så varje gång jag släppte direkt så dog den. Eftersom jag inte har fäste så kan jag inte ställa tomgången på vajern.
Sen så måste jag komma på nått o kolla tänd med tändlamba. Signalkebel till spolen e ju bara o.75 kvadrat. Det fungerar inge bra så.
Nån som kan dela med sig som har gjort de? jag har ju vagspolar.
Sen så måste jag komma på nått o kolla tänd med tändlamba. Signalkebel till spolen e ju bara o.75 kvadrat. Det fungerar inge bra så.
Nån som kan dela med sig som har gjort de? jag har ju vagspolar.