Tack!TheLeaf wrote:Riktigt fräsch och fin bil. Garaget ser ut som de kan vara i gerstaberg stämmer de?
Japp, de stämmer! Har du också garage där ute?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tack!TheLeaf wrote:Riktigt fräsch och fin bil. Garaget ser ut som de kan vara i gerstaberg stämmer de?
Har du gått och väntat på de? Har faktiskt glömt bort deNisse Järnet wrote:Film nu då!
Det kan jag förstå ska försöka att filma när jag tar ut den nästa vecka o kanske inviger sommarn med en lite börnNisse Järnet wrote:Nice Bilder i all ära men filmer är roligare!
Hehe, nja vill mest bara ut o åka när de är bra väder än o skruva, men förhoppningsvis så är de packningen som gått.JockE28 wrote:Trevligt!
Om jag inte minns fel är det där till spolarna på framlysena, dom små vindrutetorkarnaniclasmann wrote:Sådär! Projekt riva topp är igång. För att vara första gången som jag river en topp själv så är jag rätt nöjd med vad jag gjort, med lite hjälp över telefon av Erikjakan så löste sig de mesta Väntar ni bara på att jag ska få tag på lång utvändig torx E8 så att jag kan släppa på 2 skruvar i framkanten på toppen 2 st!!!!!! Sen är de bara lyfta av toppen och se om de är topplockspackningen som har gått eller inte...
Någon som vet vad detta är och om de går att klippa bort allt förutom de kablarna som går till spolarvätskemotorn?
Nisse Järnet wrote:Om jag inte minns fel är det där till spolarna på framlysena, dom små vindrutetorkarnaniclasmann wrote:Sådär! Projekt riva topp är igång. För att vara första gången som jag river en topp själv så är jag rätt nöjd med vad jag gjort, med lite hjälp över telefon av Erikjakan så löste sig de mesta Väntar ni bara på att jag ska få tag på lång utvändig torx E8 så att jag kan släppa på 2 skruvar i framkanten på toppen 2 st!!!!!! Sen är de bara lyfta av toppen och se om de är topplockspackningen som har gått eller inte...
Någon som vet vad detta är och om de går att klippa bort allt förutom de kablarna som går till spolarvätskemotorn?
Ser ju bra ut det där!!
Bra, då klipper jag deNisse Järnet wrote:Tror inte du behöver klippa nåt ens, har för mig att det är som en egen liten härva som går till en kontakt vid expansionskärlet.
Edit: Den har inget med dom vanliga torkarna att göra.
Du menar inte att packningen ska vara rund runt cylindrarna?E30Anders wrote:Packningen ska inte vara rund runt cylindrarna, buktar ut en liten aning på fyra ställen runt varje cylinder.
Men den ser ju lite sotig/mörkare ut över tätringen på dom tre bakre cylindrarna, kanske har läckt där.....
Hoppas det löser sig.
Mvh/ Anders