Då var det dags igen att skriva några rader om vad som försiggår i garaget vintern 2015.
Blev att inhandla Davies craig elektroniska styrning av elvattenpumpen. Verkade riktigt lovande på pappret iallafall:)
Blev även att inhandla ny hydraulisk handbroms från OPB med 60cm lång kryka. Blev även 0,625 cylinder så nu ska det beta i grejerna på bekostnad av en aning längre slaglängd.
Min största utmaning i år är att förbättra styrningen. Blir att få upp en E36 framvagn med andra länkarmar, styrvinkeladaptrar och annat smått och gott som finns till denna underbara framvagn:)
E34 framvagnen kommer att Säljas iväg så fort jag fått e36 framvagnen och måttat en del så jag vet vad som kommer att krävas.
Så här blev styrvinkeln med special deluxe e34 framvagnen. Skärmarna är kraftigt breddade så bilden ljuger en aning:)
E34 framvagnen består av: E32 länkarmar, carbotech bromsbelägg, nya leder och stag, komplett framvagn med powerflex bussningar, ombyggda spindlar med gängat rör för att kunna köra med coilovers, K-sport DRIFTING coilovers med justerbar fjäderbenslagring samt egen moddade spindlar för mer styrvinkel.