Page 11 of 23
Posted: 26 Jul 2007, 15:53
by Niiko
HULTA wrote:snabbaste repan slutade på 8,17s 159,8km/h 2.084
60fot, med nerskruvat ladd och lite lätt med sladd
, men de va riktigt roligt och få köra lite, de va första gången ja körde med riktiga slicks.
o effekten har ja faktiskt ingen aning om men ja ljuger nog inte om ja säger 192+, den e inte benkad o det e fult att ljuga
åkte på ca:1,5 i ladd igår utom första repan då va det ganska mycke högre men det va ingen ide, men va fan man måste ju bjuda lite de e ju ingen ide att snåla på underhållningen
mvh
mvh
inte alls pjåkigt med tanke på att det spann på rätt fint mer el mindre hela rakan
hehe okej, men vad har du för motor? kanske missat det men ända jag minns av vad jag läste va att du skulle ha m50.. är det en m3 motor du har i eller vad är det för någon?
haha ja du bjöd verkligen på dig själv och underhållningen ordentligt!
vågar man fråga om en åktur framöver vid något tillfälle?
. Skulle va en grym känsla att få åka med i ett sånt monster till bil
appropå effekt, TIR som du kanske vet vilka det är har ju 10 års jubileum och har under dagen en dyno så man kan bänka sin bil för 400:- tydligen om du vill veta effekten.. dock så kvittar det egentligen vad man har för effekt sålänge man är nöjd och det går undan
lycka till i fortsättningen med bilen, ska följa tråden om det kommer fortsätta att uppdateras
Posted: 27 Jul 2007, 09:36
by HULTA
[/quote]
inte alls pjåkigt med tanke på att det spann på rätt fint mer el mindre hela rakan
hehe okej, men vad har du för motor? kanske missat det men ända jag minns av vad jag läste va att du skulle ha m50.. är det en m3 motor du har i eller vad är det för någon?
haha ja du bjöd verkligen på dig själv och underhållningen ordentligt!
vågar man fråga om en åktur framöver vid något tillfälle?
. Skulle va en grym känsla att få åka med i ett sånt monster till bil
appropå effekt, TIR som du kanske vet vilka det är har ju 10 års jubileum och har under dagen en dyno så man kan bänka sin bil för 400:- tydligen om du vill veta effekten.. dock så kvittar det egentligen vad man har för effekt sålänge man är nöjd och det går undan
lycka till i fortsättningen med bilen, ska följa tråden om det kommer fortsätta att uppdateras
[/quote]
nix ingen m3 motor det e en m50b25 ostrokad alltså fortfarande 2,5liter, med nästan bara standard delar i absolut inga konstigheter.
jo de där med underhållning e viktigt
säkert kan du få åka lite om du vill,
jo då tråden kommer nog att uppdateras med ojämna mellanrum
mvh
Posted: 27 Jul 2007, 14:34
by Niiko
HULTA wrote:nix ingen m3 motor det e en m50b25 ostrokad alltså fortfarande 2,5liter, med nästan bara standard delar i absolut inga konstigheter.
jo de där med underhållning e viktigt
säkert kan du få åka lite om du vill,
jo då tråden kommer nog att uppdateras med ojämna mellanrum
mvh
haha shit, ballt ju att allt håller
haha verkligen, får bjuda på flera sådana shower framöver
Ja, va schysst! Ser fram emot en åktur!
härligt då ska det följas
mvh
Posted: 27 Jul 2007, 14:41
by HULTA
klart de ska bjudas annars e man ju tråkig ju,
med en bra mapp funkar prylarna, har kört ungefär 500mil med den redan i år, så de e lite kul
mvh
Posted: 27 Jul 2007, 20:49
by vectramicke
Hehe.. imorrn händer de nåt kul..
Posted: 27 Jul 2007, 21:47
by mippe_21
Ja vet...hulta ska på läkarundersökning o se om han kommer att bli längre här i livet..han kommer bli besviken när han hör svaret vet jag...puss på dj din lilla smurf
Posted: 28 Jul 2007, 10:00
by 320i/m50-86
Ja besviken kommer han att bli iaf..
men den saken är juh säker att man kan inte bli äldre!! haha
skämt o sido.. bilen börjar bli ett monster!! du har fått ihop en jävla best
!! se till och få skiten att hålla bara
Posted: 28 Jul 2007, 11:04
by Niiko
HULTA wrote:klart de ska bjudas annars e man ju tråkig ju,
med en bra mapp funkar prylarna, har kört ungefär 500mil med den redan i år, så de e lite kul
mvh
hbaha det är bra det
hm, imponerande egentligen vilken hållbarhet och potential bmw motorer har om man sköter dem väl... finns ju alltför mkt lik där ute både va gäller kaross och motor :>
vilket event är nästa som du kommer köra på? ser framot emot att se den in action igen
Posted: 28 Jul 2007, 11:04
by Niiko
HULTA wrote:klart de ska bjudas annars e man ju tråkig ju,
med en bra mapp funkar prylarna, har kört ungefär 500mil med den redan i år, så de e lite kul
mvh
hbaha det är bra det
hm, imponerande egentligen vilken hållbarhet och potential bmw motorer har om man sköter dem väl... finns ju alltför mkt lik där ute både va gäller kaross och motor :>
vilket event är nästa som du kommer köra på? ser framot emot att se den in action igen
Posted: 28 Jul 2007, 15:52
by HULTA
action meet nästa helg ska åkas
o de ska bli kul
mvh
Posted: 28 Jul 2007, 22:48
by HULTA
ja som sagt va o bromsade bilen på TIR,s träff idag och de gick väl helt ok, målet med bilen från början va minst 500hk, den orkade med 563hk och 704nm med en eventuell tryckrörs läcka(tryckröret hade flyttat på sej en brabit vill säga typ 4cm och satt fast på ungefär 3-4mm av en slangklämma) och inte helt fullt ladd, de som va lite tråkigt va att ja inte märkte den eventuella läckan fören min tur i bänken va förbi, bara att den lät lite tam, men men nästa helg e det nya tag och en runda till i bänken, vi får väl se vad som händer och om det blir någe mer pulver, men de va kul iallafall
vill tacka TPR gänget för en mycket rolig vecka, vi syns på torsdag
mvh
Posted: 28 Jul 2007, 23:05
by BRUZZE
jaha så det är du som är här å härjar!!
måste nog säga grattis trots läckan=)
Posted: 29 Jul 2007, 00:06
by HULTA
BRUZZE wrote:jaha så det är du som är här å härjar!!
måste nog säga grattis trots läckan=)
härjar var då någon stans?
tack du
mvh
Posted: 29 Jul 2007, 10:54
by BRUZZE
här i sthlm
jahupp
Posted: 29 Jul 2007, 11:26
by Ålands Adde
hmm du måste haft nån läcka... va hade du för laddtryck?? va d på hjulen eller i maskin? jag åkte ju 6st 10or på raken o 214blås i tunga e36an som bäst me den där maskin!! fast ja hade hx 50.. 63 in 68 ut 1,7 bar o dta sprut då på lunda 2005... du skulle se min nya topp!! monsteri kanaleri.. lite rädd att d kan va nära vattenkanalerna nu...
Posted: 29 Jul 2007, 12:26
by Niiko
grattis till effekten!
låter otroligt brutal den där maskinen
Re: jahupp
Posted: 29 Jul 2007, 17:12
by HULTA
Ålands Adde wrote:hmm du måste haft nån läcka... va hade du för laddtryck?? va d på hjulen eller i maskin? jag åkte ju 6st 10or på raken o 214blås i tunga e36an som bäst me den där maskin!! fast ja hade hx 50.. 63 in 68 ut 1,7 bar o dta sprut då på lunda 2005... du skulle se min nya topp!! monsteri kanaleri.. lite rädd att d kan va nära vattenkanalerna nu...
i maskinen va de och den varvades endast till 6000rpm, 1,6bar men skulle ha laddat 1,8-1,85 men motorn e ju inte riktigt lika dan som när du hade den... nå vi får se ny bromsning nästa helg så får vi se