Page 11 of 12

Posted: 24 Dec 2007, 19:49
by PaparaZZi
joo jag har facktist tänkt lite på det faan jag måste gjöra om det. :lol: :lol:

Posted: 25 Dec 2007, 03:51
by bmw_fredde
Det här såg riktigt gott ut :twisted:

Posted: 25 Dec 2007, 10:51
by PaparaZZi
nice tack tack men det blir extremt trångt med kompressorn på den sidan med alla tryckrör men det ska lösa sig säkert. :wink:

Posted: 26 Feb 2008, 23:33
by knotan
hur går bygget frammåt då??
min är startad å grovmappad nu :D
går "bra" :twisted:

Posted: 27 Feb 2008, 00:34
by s2_i_e30
du har säkert hört de förr? men varför har man turbo och kommpressor? de sämsta med komprressor måste ju va att det smor effekt direkt på veven ju. sen de sämsta med turbo måste ju va att avgaserna ska utt genom en trång turbo som sitter ivägen? nu har du ju bådda dom? sammt att turbon borde få ladda ganska mycket som kompressorn snor från vevendirekt? men det är skitfränt och snyggt gjort :)

Posted: 27 Feb 2008, 20:49
by knotan
det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge :roll:
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över :lol:

Posted: 28 Feb 2008, 22:27
by PaparaZZi
knotan wrote:det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge :roll:
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över :lol:
exakt så tänker jag också :lol: :wink:

jag har beställt en hel del delar nu så det kommer upp bilder när dom kommer hem och det börjar hända lite grejer i garaget :wink:

Posted: 28 Feb 2008, 22:29
by PaparaZZi
jag ser det är lite gammla bilder jag har där ska ta lite nya imoron det har hänt lite mera sedan dom blev tagna. :wink:

Posted: 29 Feb 2008, 18:16
by Henka.
glöm inte ta bilder på racebussen :wink:

Posted: 29 Feb 2008, 19:23
by PaparaZZi
Henka. wrote:glöm inte ta bilder på racebussen :wink:
haha den jävel också jag lovar imoron kommer det bilder på bussen för jag skall åka och bygga lite på den då. :lol:

Posted: 03 Mar 2008, 21:15
by ronnifer
bilder? i mårgon? :lol: jag har åxå nya bilder, men man e lite trög att ladda upp :oops:

Posted: 04 Mar 2008, 21:05
by PaparaZZi
ronnifer wrote:bilder? i mårgon? :lol: jag har åxå nya bilder, men man e lite trög att ladda upp :oops:
får rigtit dålig samvete nu när man är så tröög. :wink:

Posted: 23 Mar 2008, 23:26
by PaparaZZi
nu kommer lite bilder åt dom som är intreserade.
kan bara säga det är skit trångt med downpipe och kompressor tryckrör ett blir att coata downpipen och sedan linda in det med avgas bandash annars blir det varmt där.

vild tjej det blir av hon :lol: :lol:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

bussen har jag inte tagit några kort på för jag är ganska lat med
kammeran som ni kanske redan viste..mvh :wink:

Posted: 31 Mar 2008, 20:39
by Vesslan
Fan va Balll motor byggnad... Men varför ha både turbo o kompressor på samma sida?

bara funderar

Posted: 31 Mar 2008, 22:03
by peppe
robert wrote:är det tänkt med låga laddtryck med tanke på wg placerigen?
Jag tror inte han siktar på låga laddtryck, varför skulle wg placeringen inbjuda den tanken?

Posted: 03 Apr 2008, 21:37
by PaparaZZi
här är lite nya bilder på grenrör och en del av hjul upphängningen

Image
Image
Image
Image
Image

några stag och uniball till bara så har man allt.
Image
Image

vesslan:
tacktack.det finns ingen möjlighet i mitt fall med utrymmet att lägga kompressorn på insugs sidan den börjar krocka med styrstaget när jag flyttat motorn så lågnt back plus att när jag skall bygga fördelaren mellan turbo och kompressor på insugs sidan så är det bättre med turbo och kompressor på avgas sidan men det blir faan så trångt på avgas sidan. :lol:

robert:

förklara dig lite vad du menar.
iallafall så menar jag inte köra med låga ladd tryck det är tänkt att kompressorn skall ladd med c.a 1-1.1 bars tryck sedan när turbon tar över så är det tänkt att ladda så långt effekten kommer och det blir garanterat över 2.xx bar

peppe:

du har så rätt peppe låga ladd tryck blir det inte. :wink: :lol: :lol:

Posted: 27 May 2008, 17:16
by ronnifer
hur går de där uppe? var du på jobb när det var radalle i jurva ? hur går det med tanken åt mej? :lol: