Bmw e30 whanabee m3(s50b30,turbo,kompressor)SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

joo jag har facktist tänkt lite på det faan jag måste gjöra om det. :lol: :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Det här såg riktigt gott ut :twisted:
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

nice tack tack men det blir extremt trångt med kompressorn på den sidan med alla tryckrör men det ska lösa sig säkert. :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

hur går bygget frammåt då??
min är startad å grovmappad nu :D
går "bra" :twisted:
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

du har säkert hört de förr? men varför har man turbo och kommpressor? de sämsta med komprressor måste ju va att det smor effekt direkt på veven ju. sen de sämsta med turbo måste ju va att avgaserna ska utt genom en trång turbo som sitter ivägen? nu har du ju bådda dom? sammt att turbon borde få ladda ganska mycket som kompressorn snor från vevendirekt? men det är skitfränt och snyggt gjort :)
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge :roll:
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över :lol:
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

knotan wrote:det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge :roll:
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över :lol:
exakt så tänker jag också :lol: :wink:

jag har beställt en hel del delar nu så det kommer upp bilder när dom kommer hem och det börjar hända lite grejer i garaget :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

jag ser det är lite gammla bilder jag har där ska ta lite nya imoron det har hänt lite mera sedan dom blev tagna. :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

glöm inte ta bilder på racebussen :wink:
Henrik Back
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

Henka. wrote:glöm inte ta bilder på racebussen :wink:
haha den jävel också jag lovar imoron kommer det bilder på bussen för jag skall åka och bygga lite på den då. :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
ronnifer
Posts: 413
Joined: 05 Feb 2007, 16:41
Location: Vasa, Finland

Post by ronnifer »

bilder? i mårgon? :lol: jag har åxå nya bilder, men man e lite trög att ladda upp :oops:
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

ronnifer wrote:bilder? i mårgon? :lol: jag har åxå nya bilder, men man e lite trög att ladda upp :oops:
får rigtit dålig samvete nu när man är så tröög. :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

nu kommer lite bilder åt dom som är intreserade.
kan bara säga det är skit trångt med downpipe och kompressor tryckrör ett blir att coata downpipen och sedan linda in det med avgas bandash annars blir det varmt där.

vild tjej det blir av hon :lol: :lol:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

bussen har jag inte tagit några kort på för jag är ganska lat med
kammeran som ni kanske redan viste..mvh :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

Fan va Balll motor byggnad... Men varför ha både turbo o kompressor på samma sida?

bara funderar
MVH Robin
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

robert wrote:är det tänkt med låga laddtryck med tanke på wg placerigen?
Jag tror inte han siktar på låga laddtryck, varför skulle wg placeringen inbjuda den tanken?
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

här är lite nya bilder på grenrör och en del av hjul upphängningen

Image
Image
Image
Image
Image

några stag och uniball till bara så har man allt.
Image
Image

vesslan:
tacktack.det finns ingen möjlighet i mitt fall med utrymmet att lägga kompressorn på insugs sidan den börjar krocka med styrstaget när jag flyttat motorn så lågnt back plus att när jag skall bygga fördelaren mellan turbo och kompressor på insugs sidan så är det bättre med turbo och kompressor på avgas sidan men det blir faan så trångt på avgas sidan. :lol:

robert:

förklara dig lite vad du menar.
iallafall så menar jag inte köra med låga ladd tryck det är tänkt att kompressorn skall ladd med c.a 1-1.1 bars tryck sedan när turbon tar över så är det tänkt att ladda så långt effekten kommer och det blir garanterat över 2.xx bar

peppe:

du har så rätt peppe låga ladd tryck blir det inte. :wink: :lol: :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
ronnifer
Posts: 413
Joined: 05 Feb 2007, 16:41
Location: Vasa, Finland

Post by ronnifer »

hur går de där uppe? var du på jobb när det var radalle i jurva ? hur går det med tanken åt mej? :lol:
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
Post Reply