du har säkert hört de förr? men varför har man turbo och kommpressor? de sämsta med komprressor måste ju va att det smor effekt direkt på veven ju. sen de sämsta med turbo måste ju va att avgaserna ska utt genom en trång turbo som sitter ivägen? nu har du ju bådda dom? sammt att turbon borde få ladda ganska mycket som kompressorn snor från vevendirekt? men det är skitfränt och snyggt gjort
det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över
knotan wrote:det bästa med kompresor är ju att den ger laddtryck direkt från tomgång. å det bästa med en stor turbo är att den ger gott om effekt på högre varv...
nu finns ju bägge
dvs brett körbart register.
nu har jag i min aldrig mindre än ca 5 hektos ladd.
å 5 hekto + på en 250 hästars sugmotor på 3 liter innebär vridmoment så det räcker å blir över
exakt så tänker jag också
jag har beställt en hel del delar nu så det kommer upp bilder när dom kommer hem och det börjar hända lite grejer i garaget
nu kommer lite bilder åt dom som är intreserade.
kan bara säga det är skit trångt med downpipe och kompressor tryckrör ett blir att coata downpipen och sedan linda in det med avgas bandash annars blir det varmt där.
vild tjej det blir av hon
bussen har jag inte tagit några kort på för jag är ganska lat med
kammeran som ni kanske redan viste..mvh
här är lite nya bilder på grenrör och en del av hjul upphängningen
några stag och uniball till bara så har man allt.
vesslan:
tacktack.det finns ingen möjlighet i mitt fall med utrymmet att lägga kompressorn på insugs sidan den börjar krocka med styrstaget när jag flyttat motorn så lågnt back plus att när jag skall bygga fördelaren mellan turbo och kompressor på insugs sidan så är det bättre med turbo och kompressor på avgas sidan men det blir faan så trångt på avgas sidan.
robert:
förklara dig lite vad du menar.
iallafall så menar jag inte köra med låga ladd tryck det är tänkt att kompressorn skall ladd med c.a 1-1.1 bars tryck sedan när turbon tar över så är det tänkt att ladda så långt effekten kommer och det blir garanterat över 2.xx bar
peppe:
du har så rätt peppe låga ladd tryck blir det inte.