Page 11 of 13
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 17 Feb 2014, 11:40
by Loordan
Yes lite kämpar vi på iaf!;)
nylackat är fint .biter ju så fint på ytorna och sen är det tjockt o bra. lägger igen porer också kan jag tro.
Men framför allt är det lätt o hålla efter. trasa bara.
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 26 Feb 2014, 22:01
by Loordan
Hallå kömpisar!! jag har fan inte tid att uppdatera. tillbringar för mycket tid i garaget just nu. !!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 26 Feb 2014, 22:08
by Loordan
Någon som kan rekommendera nån kylarslang till bmwn ? behöver ca 13Meter 32mm diameter.har förhandlat fram ca 125kr meter av hydroscand.!!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 26 Feb 2014, 22:32
by destroyy
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 27 Feb 2014, 15:31
by HellMek
Loordan wrote:Någon som kan rekommendera nån kylarslang till bmwn ? behöver ca 13Meter 32mm diameter.har förhandlat fram ca 125kr meter av hydroscand.!!
Swedol?
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 27 Feb 2014, 21:33
by Sunn
till kylaren i skuffen? skulle dragit rör ist
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 28 Feb 2014, 07:26
by Azmodean
Jag har en röd industri vattenslang på jobbet som tål -40 till +120grader
Är det av intresse så kan du få den för 75kr/m.
Har du vägarna förbi Växjö kan du komma in på Dunlop Hiflex och klämma o känna.
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 28 Feb 2014, 22:36
by Loordan
Det är ju till Växjö jag tänkte åka o hämta på hydroscand. Jag pmar dig !:)
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 28 Feb 2014, 23:42
by Loordan
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 06 Mar 2014, 21:26
by Loordan
Jaha . då ska vi se. har gjort klart elhärvan till motor. lösa sladdar vid box . får tillbaka den från vems då jag ändrade lite saker i boxen.sen blir det att sätta på pins o trycka in i boxen.allt annat är klart den vägen.
Byggt ihop en gasvajer med.
Farsan fixade en fin insugsplatta. Sitter på baksidan utav insuget!!
Finn ett fel .
Så då vänder man på plattan o gör om det!!:)
Sen har han tillverkat fina adaptrar åt mig till oljefilterhuset.Till AN10 13mm inv slang.
Här kommer väll vevhusfiltret sitta o spotta olja på wastegaten.
Byggt underrede till förarstol. även handbroms påbörjas att byggas om
Bild på DP.o lite mer.
Luftat koppling o gjort det klart!!
Sen satte jag min gode arbetskamrat som gillar småpill att fixa ihop handbromsen med lite förstärkning. bild kommer när det är klart!
Så.stora pluskabel till GEN o start är dragen med. Har kört runt motorn lite lätt och den snurrar på.
Fått hem lite luftscoop också.
2 st sånna. fast genomskinliga.
Blir ju ett Subaru STI scoop på taket.
Funderar på att ta nån supertjock flexslang på insidan av taket typ 125 mm för att leda ner luften. eller så tar jag o sätter ett sånt luftintag som bild ovan o sätter på insidan i taket också. så då blir det 6 st 76 mm slang. Det borde nog räcka det med.
Ska väll hämta kylslang till bmwn imorgon som joel hade superschysst pris på!
Sen satte jag på frontplåten och insåg att det inte går så jätte gött. den tar för mycket plats. så det blir att köpa hem lite 20-25mm rör o bygga en ny front . passar även på att bygga en ram som man kan fästa en hasplåt i .
Ja. Det var väll typ allt. Har gjort lite mer än så men detta får duga för er!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 06 Mar 2014, 22:08
by Affus
Älskar plattan till insuget
. Hur gör du med kolvringar. Ska du hitta någon som kan hona alusil eller låter du det vara?
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 07 Mar 2014, 06:54
by Loordan
Ringar o allt är redan bytt och ihopdunkat så det är ingen återvändo!:) kommer funka fint.
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 16 Mar 2014, 19:28
by Loordan
Sådär jaa.
Har rivit ner diffen lite då den har börjat enhjulat.
Plockade ner den i kryptoniter och lamellerna är slut. så nya kostar 1500. sen lager packboxar osv .slutsumma säkert 2500-3000.
Då det är endast drifting jag ska åka så funderar jag på o köpa en öppen diff o svetsa som kostar 400. vad tror ni ?
Var först sugen på o kapa sönder ett knogjärn o svetsa på . men det fick bli såhär istället!
Tänkte bygga klart bakdelen nu till 100% då dom flesta bitar börjar falla på plats.
4mm lexan sidorutor. med naca duct intag.
brandvägg i 4mm plexiglas.
tätat och skruvat
skall bli ett scoop i taket med så kylaren får lite luft där med.
genomföringar till min kylarlådan
Var i hämtade slang av trevliga mannen i växjö med. Så det är draget o klart i princip.
Det var typ allt. fått hem en btr med . ska provtrycka soppasystemet i veckan. Svetsa klart kylarlådan och koppla ihop kylsystemet till 100% med. Sen är det dax att bygga ny rörfront.
MVH!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 18 Mar 2014, 19:09
by Loordan
Vad tror ni om på andra sidan utav takscoopet.. alltså där ventilationsslangarna ska på.
Måste ju ha nån anslutning och kåpa på insidan.
antingen gör man det lätt för sig. o dunkar dit 3-4st av denna och sen på med slang
eller får man plats med 3 st av denna
eller 3 st av denna
sen kommer den billigaste lösningen.
åsikter tack!! Mvh!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 20 Mar 2014, 12:51
by JalleGraphics
Kul projekt att följa, prem lagt!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 20 Mar 2014, 16:50
by martin.j0hansson
Riktigt kul bygge!!
Var hittar man grövre rör än 3" till dwnpipe?
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo!
Posted: 20 Mar 2014, 19:35
by Loordan
Hoppas det är roligare att köra!!
ppf har det!