Page 11 of 20

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 15 Sep 2012, 15:48
by CarpeDiem
Tråkigt med kopplingen men det ordnar sig, kämpa på grabben :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 25 Sep 2012, 22:36
by Freedrik
Tror du dempertårnet har blitt mye svakere etter at du har modifisert det?
Grom bil med rett stance! 8)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 04 Oct 2012, 20:35
by CarpeDiem
Hur går det med projektet, grabben? :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 14 Oct 2012, 18:47
by tiimey
Freedrik wrote:Tror du dempertårnet har blitt mye svakere etter at du har modifisert det?
Grom bil med rett stance! 8)
Ja tror inte det, tog bort 2mm plåt och satte dit 3mm plåt, har ej märkt av några sprickor eller liknande efter all körning under sommaren :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 14 Oct 2012, 18:48
by tiimey
CarpeDiem wrote:Hur går det med projektet, grabben? :)
Jorå, ute och kör mest lite hela tiden :) Men nu kommer en liten update :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 14 Oct 2012, 19:14
by tiimey
Då var vell så gott som sommaren över, men kommer lite va som gjorts senaste tiden

Kopplings raset då, svänghjul vart svarvad, tryckplatta slipad samt en ny lamell.
Byggde även en provtrycknings kolv för att justera in tryckplattan för rätt inspännings tryck.
Prov tröck min använda tryckplatta mot polarens nya och var samma inspännings tryck och styrka i båda.
Sachs håller för mycket stryk.

Ivarje fall, svänghjulet tog ju sin lilla stund att svarva. men bra vart de
Image

Satte upp lådan igen allt klart för provkörning. Men kopplings armen tog i svänghjulet när ja skulle koppla.
Bara riva igen, så gjorde denna lösning. Funkar prima
Image

Tänkte jag skulle testa på aga diff ist för lamell diff, måste säga bilen betedde sig annorlunda, mer lätt sladdad.
Vad brukar ni som sladdar mycket köra med ? Aga diff eller Lamell diff? (Min diff ska nog även få lite nya lameller i vinter, 32000 mil har nog satt sina spår)
Vart iaf ett nytt ras ganska direkt.
Image

Gamla lamell diffen monterades igen, så var de bara ut igen helgen efter.
Då vart det så här roligt, Läppen fastna i en järnvägsövergång. Så numera kommer jag åka läpplös
Image

Sen till den här helgen så vart det lite övningskörning i Fagersta på Fårbo drift träning (Fotograf Johan Boström)
Var lite blött och halt men lite rök fick man till iaf.

Team ARG.se på plats.
Image

Image

Image

Image

Det vart sista körning för i år, bilen nu avtvättad och inställd i garaget.
Image

Med täcke :)
Image

Här även köpt bruksbil nu :) Självklart en BMW
Image

Får se om den överlever vintern så kommer den möjligtvis bli smått uppfixad.
Just nu är den inte värd att visa bild på

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 15 Oct 2012, 11:42
by TreLingon
Ser bra ut !

Hur låg var järnvägsövergången ?
Körde du med m3gt läppen ?

:lol:

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 15 Oct 2012, 16:57
by tiimey
TreLingon wrote:Ser bra ut !

Hur låg var järnvägsövergången ?
Körde du med m3gt läppen ?

:lol:
Var en helt vanlig järnvägsövergång :) Men saktade inte ner tillräckligt,
Japp Gt läppen var på då, den vart lite sliten den också.

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 15 Oct 2012, 22:15
by CarpeDiem
Tråkigt med läppen och kopplingsraset, men det ordnar sig.

Kämpa på, grabben :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 16 Oct 2012, 20:45
by andersson91
bilen lät fint i fagersta :) lika så dom andra ifrån erat team!

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 16 Oct 2012, 21:13
by ahberg
suttit o läst hela tråden nu. grymt snyggt bygge :D
alltid trevligt med massa motgångar, men lyckan när man får det att fungera igen efter ett jäkla slit gör de värt mödan

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 17 Oct 2012, 16:51
by tiimey
CarpeDiem wrote:Tråkigt med läppen och kopplingsraset, men det ordnar sig.

Kämpa på, grabben :)
Jadå allt löser sig, bara ut och ösa :)
andersson91 wrote:bilen lät fint i fagersta :) lika så dom andra ifrån erat team!
Tackar, alltid kul att ut och svina lite :)
ahberg wrote:suttit o läst hela tråden nu. grymt snyggt bygge :D
alltid trevligt med massa motgångar, men lyckan när man får det att fungera igen efter ett jäkla slit gör de värt mödan
Tackar, ja någon timme har man lagt ner.
Men som sagt, allt är värt det. Så fort man sätter sig i och startar bilen så har man glömt allt som jävlats.

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 19 Oct 2012, 09:30
by NTCRS
Jag har alltid åkt svetsat när det är sladda som gäller, kan aldrig riktigt lita på en lamelldiff till 100%. Blir jämnare ställ och returer med svetsat :)

Sen vet jag inte hur pass bra det håller när ni åker delad axel, håller drivaxlarna? På stela volvo-axlar brukar man få ha ett gäng ståendes..

Jävligt schysst bygge du har!

MVH

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 20 Oct 2012, 23:11
by tiimey
NTCRS wrote:Jag har alltid åkt svetsat när det är sladda som gäller, kan aldrig riktigt lita på en lamelldiff till 100%. Blir jämnare ställ och returer med svetsat :)

Sen vet jag inte hur pass bra det håller när ni åker delad axel, håller drivaxlarna? På stela volvo-axlar brukar man få ha ett gäng ståendes..

Jävligt schysst bygge du har!

MVH

Bra med lite feedback :) Blir att börja säsongen nästa år med aga diff tänkte jag,
De lilla jag sladda med agadiff så kändes den mycket smidigare iaf. :)

Polaren i Team ARG kör agadiff har bara kört sönder 1 drivaxel hitills i år så håller nog ganska skapligt.

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 21 Oct 2012, 21:50
by jimmysvensson
Läst hela tråden och vilket bygge! tråkigt med motgångar men det hör ju nästan till!.. tyvärr :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 05 Nov 2012, 22:03
by tiimey
Nu börjar alla sena kvällar i garaget under en hel kall vinter.

Sa till mig själv att i vinter får bilen stå, ska inte göras någonting....
Sen skulle jag bara byta turbo och spridare....

Nu ser det ut så här :)
Image


Sen var mina lager lite dåliga :/ förstår inte.
Image

Aja, har gott om tid att riva ner maskin och göra om, göra rätt :)

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG

Posted: 05 Nov 2012, 22:04
by tiimey
Tipps motages gärna hur man kan dra bränsle systemet under bilen. :)