TIIMEYs 328 Touring E36 GUMMESON
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: TIIMEYs 328 Touring E36 TEAM ARG
Tråkigt med kopplingen men det ordnar sig, kämpa på grabben 

I live my life a quarter mile at a time
Tror du dempertårnet har blitt mye svakere etter at du har modifisert det?
Grom bil med rett stance!

Hur går det med projektet, grabben? 

Ja tror inte det, tog bort 2mm plåt och satte dit 3mm plåt, har ej märkt av några sprickor eller liknande efter all körning under sommarenFreedrik wrote:Tror du dempertårnet har blitt mye svakere etter at du har modifisert det?

Jorå, ute och kör mest lite hela tidenCarpeDiem wrote:Hur går det med projektet, grabben?

Då var vell så gott som sommaren över, men kommer lite va som gjorts senaste tiden
Kopplings raset då, svänghjul vart svarvad, tryckplatta slipad samt en ny lamell.
Byggde även en provtrycknings kolv för att justera in tryckplattan för rätt inspännings tryck.
Prov tröck min använda tryckplatta mot polarens nya och var samma inspännings tryck och styrka i båda.
Sachs håller för mycket stryk.
Ivarje fall, svänghjulet tog ju sin lilla stund att svarva. men bra vart de

Satte upp lådan igen allt klart för provkörning. Men kopplings armen tog i svänghjulet när ja skulle koppla.
Bara riva igen, så gjorde denna lösning. Funkar prima

Tänkte jag skulle testa på aga diff ist för lamell diff, måste säga bilen betedde sig annorlunda, mer lätt sladdad.
Vad brukar ni som sladdar mycket köra med ? Aga diff eller Lamell diff? (Min diff ska nog även få lite nya lameller i vinter, 32000 mil har nog satt sina spår)
Vart iaf ett nytt ras ganska direkt.

Gamla lamell diffen monterades igen, så var de bara ut igen helgen efter.
Då vart det så här roligt, Läppen fastna i en järnvägsövergång. Så numera kommer jag åka läpplös

Sen till den här helgen så vart det lite övningskörning i Fagersta på Fårbo drift träning (Fotograf Johan Boström)
Var lite blött och halt men lite rök fick man till iaf.
Team ARG.se på plats.

Det vart sista körning för i år, bilen nu avtvättad och inställd i garaget.

Med täcke

Här även köpt bruksbil nu
Självklart en BMW

Får se om den överlever vintern så kommer den möjligtvis bli smått uppfixad.
Just nu är den inte värd att visa bild på
Kopplings raset då, svänghjul vart svarvad, tryckplatta slipad samt en ny lamell.
Byggde även en provtrycknings kolv för att justera in tryckplattan för rätt inspännings tryck.
Prov tröck min använda tryckplatta mot polarens nya och var samma inspännings tryck och styrka i båda.
Sachs håller för mycket stryk.
Ivarje fall, svänghjulet tog ju sin lilla stund att svarva. men bra vart de

Satte upp lådan igen allt klart för provkörning. Men kopplings armen tog i svänghjulet när ja skulle koppla.
Bara riva igen, så gjorde denna lösning. Funkar prima

Tänkte jag skulle testa på aga diff ist för lamell diff, måste säga bilen betedde sig annorlunda, mer lätt sladdad.
Vad brukar ni som sladdar mycket köra med ? Aga diff eller Lamell diff? (Min diff ska nog även få lite nya lameller i vinter, 32000 mil har nog satt sina spår)
Vart iaf ett nytt ras ganska direkt.

Gamla lamell diffen monterades igen, så var de bara ut igen helgen efter.
Då vart det så här roligt, Läppen fastna i en järnvägsövergång. Så numera kommer jag åka läpplös

Sen till den här helgen så vart det lite övningskörning i Fagersta på Fårbo drift träning (Fotograf Johan Boström)
Var lite blött och halt men lite rök fick man till iaf.
Team ARG.se på plats.

Det vart sista körning för i år, bilen nu avtvättad och inställd i garaget.

Med täcke

Här även köpt bruksbil nu

Får se om den överlever vintern så kommer den möjligtvis bli smått uppfixad.
Just nu är den inte värd att visa bild på
Ser bra ut !
Hur låg var järnvägsövergången ?
Körde du med m3gt läppen ?

Var en helt vanlig järnvägsövergångTreLingon wrote:Ser bra ut !

Japp Gt läppen var på då, den vart lite sliten den också.
Tråkigt med läppen och kopplingsraset, men det ordnar sig.
Kämpa på, grabben
Kämpa på, grabben

-
bilen lät fint i fagersta
lika så dom andra ifrån erat team!

E30 m50b28 turbo
suttit o läst hela tråden nu. grymt snyggt bygge
alltid trevligt med massa motgångar, men lyckan när man får det att fungera igen efter ett jäkla slit gör de värt mödan

alltid trevligt med massa motgångar, men lyckan när man får det att fungera igen efter ett jäkla slit gör de värt mödan
Jadå allt löser sig, bara ut och ösaCarpeDiem wrote:Tråkigt med läppen och kopplingsraset, men det ordnar sig.
Kämpa på, grabben

Tackar, alltid kul att ut och svina liteandersson91 wrote:bilen lät fint i fagerstalika så dom andra ifrån erat team!

Tackar, ja någon timme har man lagt ner.ahberg wrote:suttit o läst hela tråden nu. grymt snyggt bygge![]()
Men som sagt, allt är värt det. Så fort man sätter sig i och startar bilen så har man glömt allt som jävlats.
Jag har alltid åkt svetsat när det är sladda som gäller, kan aldrig riktigt lita på en lamelldiff till 100%. Blir jämnare ställ och returer med svetsat
Sen vet jag inte hur pass bra det håller när ni åker delad axel, håller drivaxlarna? På stela volvo-axlar brukar man få ha ett gäng ståendes..
Jävligt schysst bygge du har!
MVH

Sen vet jag inte hur pass bra det håller när ni åker delad axel, håller drivaxlarna? På stela volvo-axlar brukar man få ha ett gäng ståendes..
MVH
NTCRS
940 8v 500hk?
940 8v 500hk?
NTCRS wrote:Jag har alltid åkt svetsat när det är sladda som gäller, kan aldrig riktigt lita på en lamelldiff till 100%. Blir jämnare ställ och returer med svetsat![]()
MVH
Bra med lite feedback

De lilla jag sladda med agadiff så kändes den mycket smidigare iaf.

Polaren i Team ARG kör agadiff har bara kört sönder 1 drivaxel hitills i år så håller nog ganska skapligt.
-
Läst hela tråden och vilket bygge! tråkigt med motgångar men det hör ju nästan till!.. tyvärr 

Nu börjar alla sena kvällar i garaget under en hel kall vinter.
Sa till mig själv att i vinter får bilen stå, ska inte göras någonting....
Sen skulle jag bara byta turbo och spridare....
Nu ser det ut så här

Sen var mina lager lite dåliga :/ förstår inte.

Aja, har gott om tid att riva ner maskin och göra om, göra rätt
Sa till mig själv att i vinter får bilen stå, ska inte göras någonting....
Sen skulle jag bara byta turbo och spridare....
Nu ser det ut så här

Sen var mina lager lite dåliga :/ förstår inte.

Aja, har gott om tid att riva ner maskin och göra om, göra rätt

Tipps motages gärna hur man kan dra bränsle systemet under bilen.