Page 11 of 11
Posted: 13 Feb 2011, 21:30
by johankihl
Grooverhound wrote:Har en 4hjuling men är jävla sugen på cross me nu till våren.
Va e de man ska ha?
bor hyffsat nära ktm,suzuki och yamaha säljare me delar iaf.
vet inte om dem har honda å kawa me.
Men iaf så e ja inne på 450cc 4t.
crf 450 verkar jävligt nice å verkar vettigt me delar.
Suzuki och kawasaki tycker ja e sjukt snygga men hört att båda e piss?
Huvudsaken är att du köper en Japan. Honda, Kawa, Suzuki eller Yamaha spelar ingen roll, det är fina cyklar allihop rent generellt.
Ktm är fina cyklar enligt många men har problem med hållbarheten.
Posted: 13 Feb 2011, 21:40
by johankihl
Grooverhound wrote:Har en 4hjuling men är jävla sugen på cross me nu till våren.
Va e de man ska ha?
bor hyffsat nära ktm,suzuki och yamaha säljare me delar iaf.
vet inte om dem har honda å kawa me.
Men iaf så e ja inne på 450cc 4t.
crf 450 verkar jävligt nice å verkar vettigt me delar.
Suzuki och kawasaki tycker ja e sjukt snygga men hört att båda e piss?
Huvudsaken är att du köper en Japan. Honda, Kawa, Suzuki eller Yamaha spelar ingen roll, det är fina cyklar allihop rent generellt.
Ktm är fina cyklar enligt många men har problem med hållbarheten.
Posted: 13 Feb 2011, 22:00
by Grooverhound
johankihl wrote:
Huvudsaken är att du köper en Japan. Honda, Kawa, Suzuki eller Yamaha spelar ingen roll, det är fina cyklar allihop rent generellt.
Ktm är fina cyklar enligt många men har problem med hållbarheten.
okej ja kawasaki hade ja kunnat köpa bara för dom e så snygga hehe.
men får kika runt me reservdelar som e i närheten å priser som e bäst då så får de avgöra.=)
20-25k e den budgeten ja ska lägga iaf.
Posted: 13 Feb 2011, 22:15
by johankihl
Grooverhound wrote:johankihl wrote:
Huvudsaken är att du köper en Japan. Honda, Kawa, Suzuki eller Yamaha spelar ingen roll, det är fina cyklar allihop rent generellt.
Ktm är fina cyklar enligt många men har problem med hållbarheten.
okej ja kawasaki hade ja kunnat köpa bara för dom e så snygga hehe.
men får kika runt me reservdelar som e i närheten å priser som e bäst då så får de avgöra.=)
20-25k e den budgeten ja ska lägga iaf.
Jag åker Kawa 450 2009. Funkar grymt bra! Bara att köpa!
Posted: 13 Feb 2011, 22:28
by Grooverhound
johankihl wrote:Grooverhound wrote:johankihl wrote:
Huvudsaken är att du köper en Japan. Honda, Kawa, Suzuki eller Yamaha spelar ingen roll, det är fina cyklar allihop rent generellt.
Ktm är fina cyklar enligt många men har problem med hållbarheten.
okej ja kawasaki hade ja kunnat köpa bara för dom e så snygga hehe.
men får kika runt me reservdelar som e i närheten å priser som e bäst då så får de avgöra.=)
20-25k e den budgeten ja ska lägga iaf.
Jag åker Kawa 450 2009. Funkar grymt bra! Bara att köpa!
Ja hojar över -05 som e japanare verkar ju gå få för min budget.
Posted: 14 Feb 2011, 01:17
by pelko
Jag köpte skydd för närmare 10k också och då var det mycket basic så det får man ha med i beräkningarna.
Posted: 14 Feb 2011, 10:45
by Grooverhound
pelko wrote:Jag köpte skydd för närmare 10k också och då var det mycket basic så det får man ha med i beräkningarna.
Alla skydd har ja.och som du säger de kostade runt 10k för mig med.
så ska man köpa skydd spräcks budgeten snabbt
Posted: 14 Feb 2011, 19:35
by tventon
lånar tråden lite.
jag ska iväg och kika på en husaberg 501 -01 imorgon.
nån som har nått att säga om dom?
för att bidra nått till tråden så hade jag en honda crf 450 -03 för ett tag sen och
jag kan bara tala gott om den.iofs åkte jag inte nå bana utan åkte mest i skogen och diverse grusvägar å sprätte lite grus.provade en polares kawasaki 250 4t när vi var ute och jag tyckte den var lite för slö för sån åka(fick varva mer) men väldigt smidig i skogen på knixiga ställen.mvh
Posted: 14 Feb 2011, 19:54
by Christoffer Högås
501 låter ju lite stort! tror den kommer vara tung i skogen!
Posted: 14 Feb 2011, 19:57
by nicke.t
mycke rackel å täta ventiljysteringar är va ja hört om husaberg.
Posted: 14 Feb 2011, 20:19
by tventon
jo kan tänka mej att det blir stort.dock så tror jag det var bra pris på den.
rätt roligt hur jag har kommit över den.tjejens jobbarkompis som äger den och hon har fått den av sin ex kille pga av att han var otrogen och törs inte komma och hämta den.
Posted: 14 Feb 2011, 20:42
by PierreG
Husaberg är bara sälja o köpa en annan.
Även om du gör dålig affär så är det bara sälja..
Är riktigt rappel husa.. tyvärr
Posted: 14 Feb 2011, 22:19
by Crille74
Är det bara jag här som fastnat tot på Husqvarna, skaffa mig en Husqvarna Wr144 2010 Enduro är helt sjukt nöjd, funkar kanon på crossbana också
Posted: 14 Feb 2011, 22:26
by Turbo Tarzan
Man får ju vad man betalar för så att säga. Husaberg är grymt trimmade från fabrik då dom tidigare hojjarna skulle vara "raceklara" redan från fabrik. Dessvärre ökar service och renoveringstiden avsevärt och motorskott är mer eller mindre något man får räkna med. Jag hade en FE400 -01 för några år sedan och den affären gör jag aldrig om då jag fick totalrenovera motorn ganska omgående. Däremot har jag aldrig kört en vassare 400 som utan tvekan kan jämförs med konkurrenternas 500-600cc motorer.
Kortfattat kan man säga att Husaberg upp till -03 är ajja-bajja!!
Posted: 19 Feb 2011, 00:05
by pelko
Körde för andra gången inomhus (och totalt) idag. Sjukt mycket roligare än första gången, hade lite mer koll på banan och hojen.
Det går inte fort men det går snabbare än sist. Hoppade ett par gånger idag på mindre hopp utan att vurpa så det känns kul. Längtar till utomhus så man kan dra ut hojen lite