Page 11 of 21
Posted: 17 Aug 2006, 07:20
by _Kalle_
adde_z wrote:Heter det inte incornell? Har inte det mer värmebeständiga egenskaper?Används ju som värmesköld på rymdfärjor och insidan av kärnkrafts reaktorer mm! Kanske är jävligt slitstarkt också?! Nån som har 100 koll?
låter jävligt dyrt iaf
Posted: 17 Aug 2006, 08:43
by Bäckis
Adamantium skulle vara fint. Ska höra med Styker om han säljer ut det som blev över från Wolverines skelett
Fido: Det är väl Titan dom opererar in i folk så vitt jag vet. Iaf titanskruvar som sitter i min fot.
Posted: 17 Aug 2006, 10:15
by Fido85
Bäckis wrote:Adamantium skulle vara fint. Ska höra med Styker om han säljer ut det som blev över från Wolverines skelett
Fido: Det är väl Titan dom opererar in i folk så vitt jag vet. Iaf titanskruvar som sitter i min fot.
jag är själv lite osäker
men det är ju slitstarkt vad jag vet? men knappast något billigt material
Posted: 17 Aug 2006, 13:07
by adde_z
Finns väll lite olika grade:s på titan!
Posted: 17 Aug 2006, 18:34
by Petri.
Finns olika grade på titan och till retainers ska man köra grade5
Incornell är jäkligt dyrt, typ 1000kr kg och det är ruggigt svårbearbetat, har tillverkat en hel del ventiler på jobbet i incornell till kärnkraften, har för mig att dagens F1 bilar kör med grenrör i incornell, det är jävligt värmebeständigt, vet att HKS Gt2 wastegatetarna har ventiler i incornell.
/Petri
Posted: 18 Aug 2006, 15:51
by Propan
Inconell er meget bra,svårt at bearbeide med bra,vi bruker det på jobben(offshore)
Grenrør i Inconell er DYRT!
Wrc biler har også grenrør i Inconell har jeg for meg.
Posted: 23 Aug 2006, 10:15
by Bmwandreas
Ni kan beskåda bilen på Tullinge på lördag.
Posted: 23 Aug 2006, 10:47
by Zwofurti
då kan väl nån fota den!?=)
Posted: 23 Aug 2006, 11:03
by Jimmy Larsson
Zwofurti wrote:då kan väl nån fota den!?=)
Kommer jag dit så garanterar jag en hel hög med bilder...
Posted: 23 Aug 2006, 11:50
by Bäckis
Jag ska ha ett skynke över den hela tiden, det är sååååå hemligt
Den ska muttras ihop på fredag, så om inget skiter sig så blir det lite åka till sist.
Posted: 25 Aug 2006, 20:19
by Nisse Järnet
Har två bilder till
Såg bra ut! Lite stressigt dock! Hoppas ni hinner klart och allt funkar!
Posted: 25 Aug 2006, 23:18
by Bmwandreas
Nu är den rullande.
Tar det lite lugnt imorn för att se att allt funkar...
Posted: 26 Aug 2006, 00:14
by Bäckis
Nyvaxad, lastad och klar. Rätt sliten nu, men det var som vanligt 40 grejor mer än man kunde komma ihåg som skulle fixas.
Tyvärr surgear turbon som fan, men med lite laddtryckskurva och fullt drag genom växlarna så funkar det rätt OK. SKa beställa hem en anti surge kåpa ASAP.
Posted: 26 Aug 2006, 08:21
by Anders Elenius
hur beter sig motorn när den surgear?
Posted: 26 Aug 2006, 14:17
by Chrille
o fy satan va läcker den är... *dreglar*
Posted: 26 Aug 2006, 14:24
by JimmyA
Tror det blev ett litet motorras på tullinge tyvärr
Posted: 26 Aug 2006, 14:29
by Chrille
Neeeej