Page 11 of 11
Posted: 01 Nov 2010, 00:19
by rocket
Thörn wrote:blir kul att se hur länge det där blocket håller, friskt vågat hälften vunnet.

Å andra sidan såhär års är det svårt få motstånd i drivlinan då det bara spinner, speciellt om det e enhjulsdrift

då blir det inte samma effektuttag.
x2
putt på slicks/ ett eller annet som sørger for grep, og prøv på nytt. blir verre for motoren da.
Donuts i andre gir kan man jo gjøre med en original e30 325

ellers er man jo ganske imponert over dette prosjektet
Posted: 01 Nov 2010, 03:54
by BADASS_M
fick mig en provtur i bilen. och den gick riktigt fint

Posted: 01 Nov 2010, 21:09
by Jimmy
Den har ju trots allt gått MÅNGA segdragningar på högre växlar och MÅNGA 100~230 pull....
Men från idag är den avställd och ska få sig lite uppgraderingar.
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
Posted: 02 Nov 2010, 07:05
by Henrik
Jimmy wrote:Den har ju trots allt gått MÅNGA segdragningar på högre växlar och MÅNGA 100~230 pull....
Men från idag är den avställd och ska få sig lite uppgraderingar.
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
Glöm inte filmen!!!

Posted: 02 Nov 2010, 08:02
by Magnaten
Jimmy wrote:
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
bästa du har skrivit på länge...fixa en ny tråd vi kan kludda sönder
Posted: 13 Nov 2010, 01:42
by mestew87
I am interested in turbo charging my 330ci sport, initially i would just prefer to do MLS to lower compression and sort out the fueling, What are the stock internals rated to, would they cope with 350Rwhp ?
Posted: 13 Nov 2010, 15:08
by erikjakan
mestew87 wrote:I am interested in turbo charging my 330ci sport, initially i would just prefer to do MLS to lower compression and sort out the fueling, What are the stock internals rated to, would they cope with 350Rwhp ?
This car runs 500whp on internal original parts!
Posted: 13 Nov 2010, 22:13
by mestew87
What mods have you done to achieve that ?
How many miles has the engine lasted at that state of tune?
Sorry for all the questions
Posted: 13 Nov 2010, 23:12
by _Johnny_
mestew87 wrote:What mods have you done to achieve that ?
How many miles has the engine lasted at that state of tune?
Sorry for all the questions
1: Nothing
2: Dunno.

Posted: 14 Nov 2010, 02:22
by mestew87
Thats the way i like it
I think i will do MLS, Fuel system and additional cooling just to be on the safe side of things.
What clutch and flywheel combo are you using ?
Posted: 14 Nov 2010, 10:36
by _Johnny_
mestew87 wrote:Thats the way i like it
I think i will do MLS, Fuel system and additional cooling just to be on the safe side of things.
What clutch and flywheel combo are you using ?
Offcourse the fuel system has been upgraded, but not the internal parts of the engine. Try reading this thread with Google Chrome and let the browser translate for you!

Posted: 14 Nov 2010, 13:15
by Daniel86
The mods are;
Link atom fuel system
850cc injectors
Precision sc6262
Ppf turbo mainfold
Clutchmaster clutch
E85 Fuel
Nothing is done to the engine
And 500rwhp @ 1.3bar (18.85psi)
Re: Oöppnad M54B30 = 500 whp
Posted: 13 Jul 2013, 20:43
by Sten
Läste att Link sprutet arbetade tillsammans med orginalstyrsystem,som piggyback då alltså....?
Fungerar det bra med det elektroniska gasspjället?
Läste om någon som hade haft problem med det när den blev turbokonverterat.