Page 11 of 18

Posted: 28 Feb 2011, 22:03
by Loordan
Tja, Gött att du kommit framåt :D
Har en fråga. Varför fick du förlänga spakstället ? Ska det inte funka med orginal ? Mvh

Posted: 28 Feb 2011, 22:13
by _2499
Loordan wrote:Tja, Gött att du kommit framåt :D
Har en fråga. Varför fick du förlänga spakstället ? Ska det inte funka med orginal ? Mvh
Tillslut så ;)

Jag fick förlänga "växlingspinnen" på spakstället då den var för kort vilket förde med sig att jag inte kunde få i 2an och 4an då dom hamnade väldigt långt bak! Jag förlängde med 10mm och det blev kanon.

Jag har med hört att det ska fungera med original. Bäst är väl att kolla om original passar först innan man förlänger. För om man står där med en för lång och inte kan använda den blir man ju bara så sur. Misstolka gärna :lol:

Posted: 02 Mar 2011, 17:44
by _2499
SÅ JÄVLA SKÖNT!!!! :D :D :D

Image

Posted: 02 Mar 2011, 21:10
by Dawe_A
Grattis :D

Posted: 03 Mar 2011, 23:32
by m_ellisson
Gött med nybesiktigat :)

Posted: 04 Mar 2011, 00:12
by _2499
Tack tack! Känns riktigt fint. Bilen fick bara massa beröm av gubben på besiktningen :D

Detta kommer han få ångra :twisted:

Posted: 04 Mar 2011, 12:19
by Krillian
Beröm? Låter som en diesel på video klippet :lol: :lol: :lol:

Posted: 04 Mar 2011, 12:35
by Phimp
Tack Philip kanske hahah ;)

Posted: 04 Mar 2011, 13:12
by _2499
Japp. Han tyckte växellådsbytet med slav osv var riktigt seriöst gjort (trodde jag skulle torska här eftersom jag inte regbesiktat bilen) Han sa även att den var fin undertill och att bromsarna var renoverade minst två gånger... Hur han nu kan veta det?

Jo den lät riktigt illa! Men efter ett par mil ordnade det upp sig.

... och ja tack fille :wink:

Posted: 04 Mar 2011, 14:43
by Dawe_A
pew pew pew

plocka av avgaset nu så jag kan köra igenom min :)

Posted: 04 Mar 2011, 16:33
by _2499
fan va kåta alla är på mitt avgas 8)

Posted: 12 Mar 2011, 19:19
by _2499
Har varit still ett tag nu pga att e21an skulle in i garaget och få växellådan bytt... Men ingen växellåda har anlänt till emmaboda så jag fick ett litet ryck idag och rev ner fronten för att kunna bygga fäste till IC.

Nu börjar det roliga :D

Posted: 12 Mar 2011, 19:28
by Phimp
duktig du är da måns!:D när ska vi ta ett kardan rock i garaget då :shock:

Posted: 12 Mar 2011, 19:39
by _2499
Phimp wrote:duktig du är da måns!:D när ska vi ta ett kardan rock i garaget då :shock:
task ska du ha!

ja om du ska med upp på fredag så kan vi rocka loss lite och sparka väck lådjävlen på e21an om vi inte är allt för bakfulla på lördagen :D (om jag har något att byta den mot dvs)

Posted: 13 Mar 2011, 17:01
by Phimp
vet inte om jag ska med upp i helgen ont om pengar bosse:( men ska försöka vaska fram litte :D :twisted:

Posted: 14 Mar 2011, 23:04
by _2499
Härlig kväll i garaget idag!

Började med att riva ner lite till på fronten för att komma åt acpumpen och det förbannade fästet. På polarns m50 fick vi riva bort triggerhjul och grejer för att komma åt dom två sista skruvarna till fästet som satt bakom triggerhjulet. Gud måste gilla mig idag för mitt fäste bara trillade bort :D Efter detta satte jag dit fronten igen för att rita upp ett fäste till IC enligt planen.

Image

Nu finns det bra med plats för tryckrör!

Image

IC:n passade som handen i handsken.

Image

Satt nått plastskydd på fronten som skymde intercoolern och det rök bort illa kvickt.

Image

Image
mhmhmhmhhmhmhm

Nu ska jag föra över ritningen på intercoolerfästet ifrån instruktionsboken till vinkelslipen :lol: in i cad, bild kommer senare.

Allt för denna gång!

Posted: 14 Mar 2011, 23:05
by Bolero
Får jag fråga varför du ens lägger tid på att besiktiga den?

mvh