wuffee wrote:Äntligen hade jag lite tur.. avgasventilerna har klarat sig.. Och jag hoppas verkligen att min gänginsats till kammen håller.. för nu är motorn nollad och den är "runtdragen" å allt stämmer bra som fan.. tittade med endoskopet och de är då INTE mycket mellan insugsventil och kolv när de möts ..
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh Uffe
Skulle ju rekommendera att mäta hur mycket spel du har så du vet säkert.... Är ju inte direkt så himla mycke jobb.
Ne men 1 - 2mm är de ju mellan ventil och kolv, men de tycker ju jag är rätt tight.. är ju inte som brossan när han mekar å ställer in sin gamla volvo b20 direkt ..
Vi märker ju hur de blir, kanske får lägga varvstoppet på 4000 eller något sådant..!
Yes.. då va pärlan igång! ..
startade och gick på alla sex så fint så.. dock så har jag byggt oljereturen åt helvete .. så de måste byggas om, fixas imorgon, sen måste jag göra om ventiljusteringen, drog inte åt excenterbrickan/orna tillräckligt så någon/några har flyttat lite på sig ..
Men annars var de jävligt skönt att få höra maskinen gå efter några års slit
Nja, bygga nytt.. vet inte.. eventuellt byta spridare (om dessa bottnar bill säga) å ladda lite mer för att inte vara pinsamt långt efter nästa sommar.. Annars har jag väl egentligen bara planerat att polera all aluminium å fixa till lite här och där.. så man är tidigt ute kommande sommar
hur går de själv?
Nja, bygga nytt.. vet inte.. eventuellt byta spridare (om dessa bottnar bill säga) å ladda lite mer för att inte vara pinsamt långt efter nästa sommar.. Annars har jag väl egentligen bara planerat att polera all aluminium å fixa till lite här och där.. så man är tidigt ute kommande sommar hur går de själv?
Mvh Uffe
Ja man får gratulera! Skoj, synd att augusti nästan är slut bara
OOooooh de finnes gott om mössor.. och jag ska fan ha minst en Ulf =)
Mina vita har pajjat (kvalité från 60 talet eller nåt=) å den gröna har brorsan snott till fiskemössa =(
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Nja, bygga nytt.. vet inte.. eventuellt byta spridare (om dessa bottnar bill säga) å ladda lite mer för att inte vara pinsamt långt efter nästa sommar.. Annars har jag väl egentligen bara planerat att polera all aluminium å fixa till lite här och där.. så man är tidigt ute kommande sommar hur går de själv?
Mvh Uffe
Ja man får gratulera! Skoj, synd att augusti nästan är slut bara
Edit: Har du ngn mössa kvar?
Ja, visfst är de anings surt att augusti snart är slut.. men förhoppningsvis är jag ute tidigt nästa år.. eller kanske är någon som vill köpa den?
Hehe, ja du, mössor har vi! Finns i kulör grön, vit och jätte röd...
har även gula baskers
Deljojjo: klart du ska ha med dig några mössor nu när du ska studera
wuffee wrote: Ja, visfst är de anings surt att augusti snart är slut.. men förhoppningsvis är jag ute tidigt nästa år.. eller kanske är någon som vill köpa den?
Hehe, ja du, mössor har vi! Finns i kulör grön, vit och jätte röd... har även gula baskers
Deljojjo: klart du ska ha med dig några mössor nu när du ska studera
jaha, då va oskulden tagen på pärlan efter 2½ - 3års arbete .. Känndes jävligt fint! !
Drog han nog fasen till hela 2000 - 2500 varv .. Hade ingen bredbandare eller något å inte en jävla aning om hur den nuvarande mappen stämmer (förmodligen stämmer den inte ett skit)..
Lite strul med att han går varm efter en stund, men lösningen på de är nog att ha en luftnippel på slangen mellan kylare och termostathuset... den högsta punkten.. För de är en jävla massa luft i den..
Sen klonkar de å lever lite när man svänger men de är nog bara att efter dra lite skit i framvagnen så ska de nog vara lugnt!
En fråga.. Vart kopplar man in varvräknaren nu när man inte har någon tändspole utan kör dis-4? Gör man som diesel bilarna å kopplar till generatorn?
Du får gå in i inställningarna och ändra på aux out och tabba dig fram till tacho out. sen kopplar du bara aux out kablen till varvräknaren, har för mig att det är den svarta kablen i de blå kontaktstycket på baksidan av kombiinstrumentet som ska kopplas ihop med auxout kablen från sprutet. är inte hundra på om det är aux out, men kan kolla när jag kommer hem från jobbet
Ålrajt! lät ju inte allt för krångligt det där.. har ju en sån där dyr varvräknare från biltema .. får se hur bra den fungerar!
Sen in å tappa i haltechet kan ju bli intressant de också..