Page 11 of 31
Posted: 21 Jan 2008, 23:30
by Bmwandreas
Kapa friskt:)
Posted: 21 Jan 2008, 23:37
by Insanity
Haha, jo tack..
Posted: 22 Jan 2008, 00:04
by T39m
Grymt ryt! riktigt schysst där över 6k!
bästa kommentaren: "lite till"
/ Mvh Jimmy
Posted: 22 Jan 2008, 09:04
by Karel021
fan nu vet ja varför de vart så mycket effekt.
De MÅSTE vara dekalen som sitter på fram skärmrna
ps.
Grymt skönt ljud du har in thas auspuf system
Posted: 22 Jan 2008, 22:08
by Insanity
Man kan alltid öka lite till.. Men där tog det stop denna gången..
Ja just det Karel, har oxå funderat va allt pulver kom ifrån men där hade du svaret..
Posted: 24 Jan 2008, 21:46
by Insanity
I väntan på att nya turbon å resten av delarna ska dimpa ner i brevlådan,
Har jag fått nytillskott i garaget i form av en spritt ny 250amp AC/DC Tig..
Kan va bra nu när jag på nåt sätt ska lappa ihop bilen igen efter all kapning som kommer behövas ..
Sen ska ju nytt grenrör byggas samt avgas, nya tryckrör och insuget måste antagligen byggas om..
Det som saknas i maskinparken nu är en riktig fräs men det får nog dröja en stund..
//Stefan
Posted: 25 Jan 2008, 22:34
by Insanity
Idag fick jag ett stort paket från PPF..
Monster Turbo Alá Borgwarner S475
Dubbla Tial Wastegates
Lite flänsar å V.bandsklämmor..
Va ut direkt i garaget å började, ändrat lutning på motorn, nånstans åt m20 hållet vart det..
Måttat å skissat upp nya motor kuddar som jag ska svarva till imorgon..
Turbon fick plats ganska bra ändå efter nya lutningen men jag kommer inte ifrån att kapa upp å bygga om hela fjäderbenstornet.. Blir trångt med 5tums downpipe..
Har massa smaskiga bilder men ingenstans att lägga upp dom för tillfället..
Posted: 25 Jan 2008, 22:48
by Bmwandreas
Jobba på!!
Autronic och 1600cc spridare skulle sitta fint
Posted: 26 Jan 2008, 10:39
by moonzhine
blir grymt läcker denna e36..gillar stuket på den med
Vad kommer du att köra med för låda nu med nya lutningen?
Mvh
Posted: 27 Jan 2008, 20:32
by Insanity
Kör samma låda som innan, vinklade upp motorn så mycket det gick innan insug m.m tog i på andra sidan.. Nya fästen/kuddar till motor å låda så går det bra..
Posted: 27 Jan 2008, 20:50
by Insanity
Posted: 28 Jan 2008, 12:11
by moonzhine
okej men visst är det 328/M3 du kör med eller är det tds lådan?
Ser mkt bra ut frästen,och fan va sjukt stor den turbon är Överallt
Posted: 28 Jan 2008, 12:44
by P.Herrdahl
Där har vi en redig pjäs.
Vad mäter inloppet på ett sånt där?
Posted: 28 Jan 2008, 12:47
by Ximon
Hollizini wrote:Där har vi en redig pjäs.
Vad mäter inloppet på ett sånt där?
S475 = 75mm in
Posted: 28 Jan 2008, 12:47
by P.Herrdahl
Ximon wrote:Hollizini wrote:Där har vi en redig pjäs.
Vad mäter inloppet på ett sånt där?
S475 = 75mm in
Aha, är det så fiffigt.
Danke!
Posted: 28 Jan 2008, 17:01
by Insanity
moonzhine wrote:okej men visst är det 328/M3 du kör med eller är det tds lådan?
Ser mkt bra ut frästen,och fan va sjukt stor den turbon är Överallt
Det är en M3, 5vxl låda..
Hade bara gått ett par tusen mil när jag köpte den och har funkat klockrent sen dess.. Har suttit på den här i 4-5 år nu..
När den går sönder byter jag till värre doningar..
Posted: 28 Jan 2008, 17:03
by Insanity
Ximon wrote:Hollizini wrote:Där har vi en redig pjäs.
Vad mäter inloppet på ett sånt där?
S475 = 75mm in
Stämmer bra det, 12mm större än förra snurran