Page 11 of 17

Posted: 22 Jul 2010, 10:42
by Bmw*Alex
film ! :evil:

mvh

Posted: 22 Jul 2010, 23:08
by Konny
Gick fan inte att ta nå mera kräm, verkar vara precis samma fel som de var för typ 2 år sen när den bromsades, Blir typ som misstänningar.
Helt sjukt fel. Verkar precis som den inte skulle orka tända.
Gick klockrent till lite på 2 kg ladd. Sen var de något som gör att den rycker till vid allt från ca 5500 varv till ca 6700, var lite olika.
Vart iaf, bättre av att ge den lite magrare. då "hackade" den bara till en gång annars kunde de vara flera gånger per pull.
Bytte stift till annan modell med 0,4 gap, andra tändkablar, direktström till spolarna mm.
Men inge bättre..
Prövade ändra tänningen, 3 gader mindre så blev de lite bättre med "ryckandet" men 23 hjulhäst mindre :?
Ja, vad säger man... Kan inte gå som man vill hela tiden. :cry:

mvh

Posted: 23 Jul 2010, 07:24
by BMWM20
du får nog skaffa dej ett sm4 eller vipec nu så börjar det nog funka..

Posted: 23 Jul 2010, 14:22
by robbz
BMWM20 wrote:du får nog skaffa dej ett sm4 eller vipec nu så börjar det nog funka..
Nej han skulle aldrig ha sålt M5:an istället 8)

tråkigt med strul, hur mycket kräm fick ni ur den då?
/mvh

Posted: 23 Jul 2010, 14:29
by MHansson
Vad blev de för effekt ?;)

Posted: 23 Jul 2010, 15:50
by E24
robbz wrote:
han skulle aldrig ha sålt M5:an istället 8)

/mvh
Word!!! :P

/Farre

Posted: 23 Jul 2010, 17:27
by Konny
MHansson wrote:Vad blev de för effekt ?;)



De börjar jävlas vid 500 på hjulen. :?

Posted: 23 Jul 2010, 18:29
by fredrick
Vipec + ärtan så blir det bra :)

Posted: 23 Jul 2010, 19:39
by Bmwandreas
Du får komma efter semestern. Vi får se till så att jag har en Vipec på hyllan om vi inte får ordning på SMC:et.

Posted: 24 Jul 2010, 11:10
by johankihl
Tråkigt!

Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!

Posted: 25 Jul 2010, 15:48
by Konny
johankihl wrote:Tråkigt!

Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!


Jo de var skit tråkigt! De var samma stift som du hade i.
Prövade byta dom till BR8ES med 0,4 gap oxå men ingen skillnad.
Alltså bilen går ju skit bra och är ju absolut inte trött som en Fiesta med 500hjulhäst men de borde ju gått att tagit ca 700 så de är lite irriterande när man har bygg om allt och köpt en hel del grejer och ändå är det exakt samma problem fortfarande :P
Men man kan ju köra nu till man bestämmer sig för vad man ska försöka göra :)
Bmwandreas: Kan du skicka lite prisuppgifter på ett Vipec, via pm fast :)

Posted: 01 Sep 2010, 15:48
by Konny
Fick hem en ny kylare här om dan då de blev lekage på den andra.
Nu blev det en hel alu! och sen en ny kamaxelgivare för den var helt sönder smält i ändan.
Monterade dit både kylarn och givaren i förrgår, var ut och prövade lite.
Gick bara att ladda 1,7kg sen blev de misstänningar :?
Tänkte jag måste pröva med original tändspolarna igen för att se om de blev någon skillnad.
Var ut igen och prövade med 1,9kg. JAA!! Gick klockrent! Satte 2,1kg! gick kanon, satte 2,4kg. Och inte en enda misstänning!!
Å jävlar vilken skillnad de blir på effekten från 1,7 till 2,4bar! :D
Så de går att ladda 1,7 med värsta MDS spolarna sen misständer de, och med original kör jag nu 2,4 och går perfekt! :roll:
Så nu har den egentligen bara ett problem.. Och de är att nya kopplingen inte kopplar ur riktigt som den ska!
Varvar jag över 7000 med kopplingen nere så börjar den hoppa framåt + att den är trög att få i växlarna när man drar ur ordentligt! :evil:

Nya kylarn på plats
Image

Image

Posted: 01 Sep 2010, 15:56
by Fernis1
Ska du köra i helgen på Åland? :)

Posted: 01 Sep 2010, 16:06
by Konny
Fernis1 wrote:Ska du köra i helgen på Åland? :)


Japp! De är nästans ett måste när man bor här :wink:
Blir första racet med den, premiär med knäpp koppling.. hmm.. :P

Posted: 01 Sep 2010, 17:36
by Bmwandreas
Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.

Posted: 01 Sep 2010, 19:32
by Ballfroog
Hur bra håller org lådan med 600hk, fet koppling och stillastående start?

Posted: 01 Sep 2010, 20:52
by Konny
Bmwandreas wrote:Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.


Kan va, men skumt att de inte tände alls med VAG splar om de är för kort tid för MSD.
De var tydligen för lång uppladdningstid för VAG.
Enligt Robert var de låst dwell på ca 4-4,5ms på Autronic pnp :?
Skulle behöva krana på lite till nu och se hur långt de fungerar.
Frågan är vad fan man annars kan köpa för spolar!?