TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
KKR-Rille wrote:det blir ju löjligt bra, fasen man kan ju tro att ni inte har gjort nå annat! bra jobbat!
satsar ni på att kunna åka i sommar redan?
tack rille
jopp ska köra isommar men vi blir nog lite senare än vad som först var beräknat..
mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
nu har det hänt lite på raceskåpet igen! Bättre sent än aldrig.. Mycket jobb och förkylningar saktar ner byggandet rejält
Downpipe pågång, blev en påbyggnad av fjolårsröret, nybyggt mellan turbon och flexbiten då.
Downpipe på plats med wastegate monterad.
Tryckrör pågång!
Fjolårsröret till luftfiltret passar fortfarande, är dock kanske tvungen att placera tanken till torrsumpen bakom lyktan, ska se lite hur det blir med utrymmet.
Downpipe pågång, blev en påbyggnad av fjolårsröret, nybyggt mellan turbon och flexbiten då.
Downpipe på plats med wastegate monterad.
Tryckrör pågång!
Fjolårsröret till luftfiltret passar fortfarande, är dock kanske tvungen att placera tanken till torrsumpen bakom lyktan, ska se lite hur det blir med utrymmet.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- Tim Maatman
- Posts: 120
- Joined: 04 May 2009, 16:26
Wow looks realy good nice downpipe !
Building a E30 MtechII S14 turbo
with SC6262sp
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
with SC6262sp
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Tack ska ni ha!
Ikväll bökade jag ihop tryckröret mellan intercoolern och insuget, och mecka dit spjället. Fick vända på intercoolergaveln oxå, så man fick anslutningen uppåt. Skulle suttit mumma med ett accufab, men plånboken styr
Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut i verkligheten!
Ikväll bökade jag ihop tryckröret mellan intercoolern och insuget, och mecka dit spjället. Fick vända på intercoolergaveln oxå, så man fick anslutningen uppåt. Skulle suttit mumma med ett accufab, men plånboken styr
Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut i verkligheten!
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
vectramicke wrote:Tack ska ni ha!
Ikväll bökade jag ihop tryckröret mellan intercoolern och insuget, och mecka dit spjället. Fick vända på intercoolergaveln oxå, så man fick anslutningen uppåt. Skulle suttit mumma med ett accufab, men plånboken styr
Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut i verkligheten!
Ser bra ut! Kinaspjället skulle du bli galen på om det vore en gatbil, det kärvar och glappar och läcker efter ett tag. Ibland ingen tomgång och ibland 1500 rpm. Men nu är det ju en dragracebil så det kvittar väl:)
10 veckor kvar till test & tune i Orsa. Skruva på
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst
Det är ju det som är coolt
Mvh Nicke Blom
Nicke Blom wrote:johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst
Det är ju det som är coolt
Jag kommer garanterat få äta upp att jag kallar det en gammal äcklig Opel. Alla bilar blir skitfeta med dragrace mackor och lite balla tillbehör, tvivlar definitivt inte på att denna kommer att bli det heller.
Ser fram mot en update. Hur går det för er Jimpa och Hultman?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
johankihl wrote:Nicke Blom wrote:johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst
Det är ju det som är coolt
Jag kommer garanterat få äta upp att jag kallar det en gammal äcklig Opel. Alla bilar blir skitfeta med dragrace mackor och lite balla tillbehör, tvivlar definitivt inte på att denna kommer att bli det heller.
Ser fram mot en update. Hur går det för er Jimpa och Hultman?
hehe jo de går nog egentligen ganska bra,glömmer allt som oftast kameran hemma bara
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
kan tänka mig det jo bullen
Igår kväll fick jag lite hjälp att fräsa å svarva lite prylar till oljetråget. Tack jocke för hjälp med fräsjobb å utlåning av svarv!
Denna ska svetsas in i tråget med slitsen ner mot trågbotten, kanske ca 2mm från botten då. Tanken är att det inte ska behöva vara så mycket nivå i tråget innan pumpen börjar dra med sig olja. Vi får se om det funkar sen när jag startat upp
3st blev det. Vad jag ska göra med dom andra två sugstegen på pumpen vete fan
An-böjjen blir oljetryck in i motorn
Igår kväll fick jag lite hjälp att fräsa å svarva lite prylar till oljetråget. Tack jocke för hjälp med fräsjobb å utlåning av svarv!
Denna ska svetsas in i tråget med slitsen ner mot trågbotten, kanske ca 2mm från botten då. Tanken är att det inte ska behöva vara så mycket nivå i tråget innan pumpen börjar dra med sig olja. Vi får se om det funkar sen när jag startat upp
3st blev det. Vad jag ska göra med dom andra två sugstegen på pumpen vete fan
An-böjjen blir oljetryck in i motorn
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Idag fick jag hubben och drevet till torrsumpspumpen som en kille grejjat till åt mig Blev riktigt jäkla nice!
Blev rätt långt fram nu drevet, men jag har bra med rum för att komplettera med en triggerskiva mellan remmarna nu om det behövs i framtiden
Pumpen lite löst uppsatt i generatorfästet för att kolla lite med remlängden å placeringen
Blev rätt långt fram nu drevet, men jag har bra med rum för att komplettera med en triggerskiva mellan remmarna nu om det behövs i framtiden
Pumpen lite löst uppsatt i generatorfästet för att kolla lite med remlängden å placeringen
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot