Page 11 of 15
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 10:34
by phredde
Usb anslutningen mellan box och dator får tuppjuck om man inte har resistorstift, annars funkar det bra.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 12:02
by Bmwandreas
Jag kör dagligen utan resistorstift utan problem, i något enstaka fall lär man ha resistor.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 16:06
by moonzhine
Du kanske mest kör 5-6cyl Ärtan?
borde ju bli markant skillnad mot en 4cyl med höga effektutag..
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 18:08
by Bmwandreas
Det har inget med antal cylindrar att göra.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 18:11
by youask
Du måste iaf ha resistor stift på en 4g63 med orginal trigger och polo VAG spolar med v44:t (ja vi har provat fler..), däremot PnP varianten till evo1-3 funkar kalas utan resistor stift.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 18:13
by Bmwandreas
Kör du r56 stiften?
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 21:23
by youask
b8egv tidigare
numera br8eg
kolla:
http://www.vi-pec.com/forum/viewtopic.p ... 3305#p3305" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 13 Apr 2012, 21:30
by Bmwandreas
Har själv varit med om det innan jag bör till r56 ngk stift.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 16 Apr 2012, 21:43
by Aleex
Bmwandreas wrote:Aleex wrote:Bmwandreas wrote:Man behöver inte ha resistorstift. 2400cc spridare och spridarmotstånd?
Hur menar du? Jag åker ju siemens låg ohm. Måste ju ha motstång till link.
Att man inte ska använda motstånd, du har ingen aning vad det blir för deadtime och det påverkas mkt med stora spridare. Du skulle köpt ett v44 som klarar av spridarna direkt, skiljer ju hela 900kr.
Okej, ja det har du ju helt rätt i! Men nu blev det LINK och inte Vipec denna gång
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 16 Apr 2012, 21:52
by Bmwandreas
Då skulle jag nog köpt Bosch 2200cc istället för Siemens funkar inte så fint med 6-7volt.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 16 Apr 2012, 23:04
by Aleex
Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 07:24
by Bmwandreas
Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 07:35
by JockE28
Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
Kolla triggeravstånd? det strulade på min.
mvh
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 18:17
by youask
JockE28 wrote:Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
Kolla triggeravstånd? det strulade på min.
mvh
Det är fast , ingen 60-2 trigger på japansk 4g63;)
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 18:19
by youask
Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 18:21
by youask
Bmwandreas wrote:Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
jag med, både PnP och standalone
funkat klocka nästan jämt:)
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Posted: 17 Apr 2012, 18:22
by Bmwandreas
youask wrote:Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
De är kortare så det funkar bara om man bytt till audispolar eller liknande.