Page 11 of 27

Posted: 22 Aug 2007, 22:57
by MrQuickzilver
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.

Posted: 22 Aug 2007, 22:59
by onkelronk
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?

Posted: 22 Aug 2007, 23:02
by MrQuickzilver
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?


Ska fixa några bilder på d!

Posted: 23 Aug 2007, 21:22
by onkelronk
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?


Ska fixa några bilder på d!


Man tackar man tackar :)

Posted: 24 Aug 2007, 17:23
by MrQuickzilver
Bild på en kopplingstypen ja använder...svårt o ta bilder på dom andra för dom e monterade. Den på bilden är motsvarande AN10.

Image


Började på o linda grenröret idag...


Image

Posted: 24 Aug 2007, 18:12
by onkelronk
Skitbra :). Ska fotografen skärmen och sticka upp till hydroscand i nästa vecka, tackar så mycket.

Posted: 24 Aug 2007, 18:33
by MrQuickzilver
onkelronk wrote:Skitbra :). Ska fotografen skärmen och sticka upp till hydroscand i nästa vecka, tackar så mycket.


Vanliga hydraulkopplingar ska d tydligen va. :)

Posted: 24 Aug 2007, 19:34
by kallevedlund
dom så kallade an kopplingarna är motsvarande JIC med 37graders kona. En mycket vanlig koppling inom hydrualiken.

Posted: 24 Aug 2007, 21:18
by MrQuickzilver
Behöver lite tips...var ska ja sätta avgastempgivaren på mitt grenrör?

Posted: 29 Aug 2007, 19:50
by MrQuickzilver
Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image

Posted: 29 Aug 2007, 20:05
by johankihl
MrQuickzilver wrote:Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image


Jag har använt en sån ventil, även LG. Det har fungerat felfritt för oss.

Posted: 29 Aug 2007, 20:07
by MrQuickzilver
johankihl wrote:
MrQuickzilver wrote:Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image


Jag har använt en sån ventil, även LG. Det har fungerat felfritt för oss.


Låter bra! :)

Posted: 02 Sep 2007, 17:21
by MrQuickzilver
Lite mer bilder efter helgens garagevistelse!


Nya fästen till fuelrailen mm.
Image
Image
Image
Image


Fick göra en egen övergång från AN8 banjo till AN10.
Image
Image

Posted: 03 Sep 2007, 20:02
by MrQuickzilver
Nya dörrsidorna klara! ...blev rätt nöjd me dom me!

Image
Image

Nån som vet hur mycke man kan bredda med den så kallade "avestabreddningen"?

Posted: 04 Sep 2007, 21:30
by MrQuickzilver
Om nån har en mapp för en m20 motor till nira o skicka så vore d snällt, skulle vilja se på ett ungefär hur d kan se ut?

Posted: 05 Sep 2007, 05:34
by johankihl
MrQuickzilver wrote:Om nån har en mapp för en m20 motor till nira o skicka så vore d snällt, skulle vilja se på ett ungefär hur d kan se ut?


Klicka igenom wizarden och kör med mappen som ligger i sprutet. Om du har installerat allt rätt och om spridare osv stämmer med uppgifterna du klickat i så kommer den att starta och gå fint på den mappen, den har fungerat för alla motorer som jag har installerat på och deltagit i installationen. Ca 20st ungefär. Tändmappen är feg och om du inte ska ladda mer än 1 bar kan du låta den ligga sålänge och bara justera bränslet till att börja med.

Posted: 05 Sep 2007, 16:18
by MrQuickzilver
Fick min avgastempgivare idag, blev lite förvånad när ja öppnade paketet för ja hade beställt en Nira EGTC som ja trodde va nåt nira byggde själva men så va inte fallet. :)
Va 4 Audi-ringar på den, undrar va VAG tar för den? ...är det billigare än va ja har gett så blir ja irriterad. :x

Image
077919529