MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?


Ska fixa några bilder på d!
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..


Nä d blir vanlig armerad slang...stålomspunnet blir så jäkla dyrt.
Kollat kopplingar på lokala hydraulfirman? ...köpte allt där.


Japp har hängt på hydroscand i princip :D haha men inte fan fick de fram nått. Ska ta med tankjävlen upp en dag å se om det är någon mer kompetent person bakom disken denna gången kanske. Du är inte sugen på att knäppa några bilder på kopplingarna nästan gång du är i garaget?


Ska fixa några bilder på d!


Man tackar man tackar :)
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Bild på en kopplingstypen ja använder...svårt o ta bilder på dom andra för dom e monterade. Den på bilden är motsvarande AN10.

Image


Började på o linda grenröret idag...


Image
Last edited by MrQuickzilver on 24 Aug 2007, 19:48, edited 1 time in total.
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

Skitbra :). Ska fotografen skärmen och sticka upp till hydroscand i nästa vecka, tackar så mycket.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:Skitbra :). Ska fotografen skärmen och sticka upp till hydroscand i nästa vecka, tackar så mycket.


Vanliga hydraulkopplingar ska d tydligen va. :)
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

dom så kallade an kopplingarna är motsvarande JIC med 37graders kona. En mycket vanlig koppling inom hydrualiken.
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Behöver lite tips...var ska ja sätta avgastempgivaren på mitt grenrör?
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

MrQuickzilver wrote:Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image


Jag har använt en sån ventil, även LG. Det har fungerat felfritt för oss.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

johankihl wrote:
MrQuickzilver wrote:Fick en magnetventil från en saab 9-5 idag, får väl se om den kan styra laddet, kostade bara 300:-! :)

Image


Jag har använt en sån ventil, även LG. Det har fungerat felfritt för oss.


Låter bra! :)
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Lite mer bilder efter helgens garagevistelse!


Nya fästen till fuelrailen mm.
Image
Image
Image
Image


Fick göra en egen övergång från AN8 banjo till AN10.
Image
Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Nya dörrsidorna klara! ...blev rätt nöjd me dom me!

Image
Image

Nån som vet hur mycke man kan bredda med den så kallade "avestabreddningen"?
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Om nån har en mapp för en m20 motor till nira o skicka så vore d snällt, skulle vilja se på ett ungefär hur d kan se ut?
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

MrQuickzilver wrote:Om nån har en mapp för en m20 motor till nira o skicka så vore d snällt, skulle vilja se på ett ungefär hur d kan se ut?


Klicka igenom wizarden och kör med mappen som ligger i sprutet. Om du har installerat allt rätt och om spridare osv stämmer med uppgifterna du klickat i så kommer den att starta och gå fint på den mappen, den har fungerat för alla motorer som jag har installerat på och deltagit i installationen. Ca 20st ungefär. Tändmappen är feg och om du inte ska ladda mer än 1 bar kan du låta den ligga sålänge och bara justera bränslet till att börja med.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Fick min avgastempgivare idag, blev lite förvånad när ja öppnade paketet för ja hade beställt en Nira EGTC som ja trodde va nåt nira byggde själva men så va inte fallet. :)
Va 4 Audi-ringar på den, undrar va VAG tar för den? ...är det billigare än va ja har gett så blir ja irriterad. :x

Image
077919529
Post Reply