Page 11 of 16

Posted: 04 Aug 2009, 07:46
by bmw_fredde
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:Är 375 samma som 475 fast t4 fläns istället för t6?



yepp borde vara så...


mvh


Då lär det ju pumpa på lite :D

Posted: 04 Aug 2009, 08:13
by jimpa
RWHP wrote:
jimpa wrote:
RWHP wrote:
jimpa wrote:
Jørg1e30 wrote:hvilken turbo blir det nå da?


BW 375


Den ska vi köra på också, fast i på en Audi 5a då ;)


det blir fint tror att mister 375 är redo att ösa luft som fan... :wink:


är den någon som har et drag 10.5/28-15 tillsalu så hör av er.....

mvh


Satt precis och läste en tråd angående däck och Hoosier Quick Time Pro verkar vara ett bättre alternativ än MT sulorna, bättre grepp och stabilare i högre farter om man kör på en preppad bana. Mycket effekt och manuell låda tillsammans med drag radialer brukar väl mest säga pling i drivlinan om man inte kör mycket där det är lite halkigt. Tänkte bara tipsa dig :)

Edit, gäller MT et Street.. QTP däcken är kapabel till 1.3 60-fot med 1600kg bil.


tips är bra får man aldrig för många av. :) street däck funkar ej bra i dom små dimensionerna som vi måste ha tillsammans med delad bakvagn det har vi prövat men på en riktig bakvagn är saken anorlunda...

har åkt 10/26 et drag nu i år och är nöjd som fan men dom tog slut nu så jag ska testa 28or nu istället tror det blir bra som fan med lite höjd...

mvh

Posted: 04 Aug 2009, 08:16
by jimpa
bmw_fredde wrote:
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:Är 375 samma som 475 fast t4 fläns istället för t6?



yepp borde vara så...


mvh


Då lär det ju pumpa på lite :D



jopp det tror jag men det blir nog ej så mycket mer effekt än nu..


mvh

Posted: 04 Aug 2009, 09:17
by E30Anders
Hej!!

Hittat någon anledning till att stiftet gick sönder?
Vilka stift kör du, bosch xr4:or?

Mvh/ Anders

Posted: 04 Aug 2009, 12:17
by Bmwandreas
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:Är 375 samma som 475 fast t4 fläns istället för t6?



yepp borde vara så...


mvh


Då lär det ju pumpa på lite :D



jopp det tror jag men det blir nog ej så mycket mer effekt än nu..


mvh



Byt mapsensor och soppapump fegis :wink:

Posted: 04 Aug 2009, 15:16
by jimpa
E30Anders wrote:Hej!!

Hittat någon anledning till att stiftet gick sönder?
Vilka stift kör du, bosch xr4:or?

Mvh/ Anders



tjenare
har ej hittat någon anledning fel värmetal kanske :roll:

har alltid åkt orginal bosch stift och det har funkat perfekt och stiften har sett bra ut..

sen prövade jag några ngk stift (dumjävel!!) den gick bra men alla ser förjävliga ut och ett smälte som resulterade i 2 krokiga ventiler :cry: men dom gick att rädda och allt annat klarade sig :D skall kolla över mitt soppa system att allt är ok och nu blir det bosch xr4or


mvh

Posted: 04 Aug 2009, 15:21
by jimpa
Bmwandreas wrote:
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:
jimpa wrote:
bmw_fredde wrote:Är 375 samma som 475 fast t4 fläns istället för t6?



yepp borde vara så...


mvh


Då lär det ju pumpa på lite :D



jopp det tror jag men det blir nog ej så mycket mer effekt än nu..


mvh



Byt mapsensor och soppapump fegis :wink:



där kom det har väntat..

ny mappsensor blir det men soppa pumpen borde vell räcka ett tag till va??

mvh

Posted: 04 Aug 2009, 20:01
by E30Anders
jimpa wrote:
E30Anders wrote:Hej!!

Hittat någon anledning till att stiftet gick sönder?
Vilka stift kör du, bosch xr4:or?

Mvh/ Anders



tjenare
har ej hittat någon anledning fel värmetal kanske :roll:

har alltid åkt orginal bosch stift och det har funkat perfekt och stiften har sett bra ut..

sen prövade jag några ngk stift (dumjävel!!) den gick bra men alla ser förjävliga ut och ett smälte som resulterade i 2 krokiga ventiler :cry: men dom gick att rädda och allt annat klarade sig :D skall kolla över mitt soppa system att allt är ok och nu blir det bosch xr4or


mvh


Tror också att det det är vettigt att kolla soppasystemet, en polare brände sönder ett stift och mer eller mindre alla ventiler var brända pga ett tätt soppafilter, inte alla filter som gillar e85.
Lycka till med reparationerna.

Mvh/ Anders

Posted: 05 Aug 2009, 23:01
by jimpa
nu är toppen i skick igen riktade och slipade ventiler och säten bara en planing till nu sen är vi på gång igen :D

tack till allmek för dunder service...

mvh

Posted: 05 Aug 2009, 23:25
by E30Anders
Du kämpar på bra, då är den snart igång igen.
Önskar jag hade samma motivation att skruva :? .....

Mvh/ Anders

Posted: 05 Aug 2009, 23:32
by jimpa
E30Anders wrote:Du kämpar på bra, då är den snart igång igen.
Önskar jag hade samma motivation att skruva :? .....

Mvh/ Anders


yepp i helgen ska den vara klar igen...


finns egentligen ingen motivation men ju snabbare den e klar ju snabbare får man vara lat och dricka öl :D

mvh

Posted: 06 Aug 2009, 12:21
by Fernis1
Hela filmen från kjula finns här:

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 153#278153


//Joakim

Posted: 08 Aug 2009, 22:19
by jimpa
nu har toppen hittat tillbaka på motorn bara dom där förbenade shimsen kvar nu sen är vi back on track...

tack för hjälpen förste mekaniker crille :wink:

mvh

Posted: 20 Aug 2009, 17:33
by Bäckis
914 gav den på hjulen idag på 2,4kilo :)



mvh/jimpa

Posted: 20 Aug 2009, 18:42
by M3JONAS
Bra mos!

Återstår bara att se om båtflyktingen vågar hålla nere hela vägen ;)

Posted: 20 Aug 2009, 19:33
by bmw_fredde
Faan vad gött Grattis :D

Posted: 20 Aug 2009, 19:58
by HULTA
härligt sjuka mängder me pullver :D