Page 11 of 29
Posted: 19 Feb 2010, 16:00
by tool-nes
Noen som har bremsepapirer med SC62 på en m50b25 som de kan legge ut?
Posted: 19 Feb 2010, 17:57
by Bmwandreas
Inte kört på M50B25.
Posted: 20 Feb 2010, 19:53
by christoffer jansson
Bmwandreas wrote:Inte kört på M50B25.
snart så kommer Milfhuntern med en sådan och en 6262
Posted: 21 Feb 2010, 09:25
by Hells racing
I veckan får vi svar på hur mycket pulver en 67/65 billett lämnar i en audi 5:a. Om allt lirar vill säga
Posted: 21 Feb 2010, 12:37
by ramberg
Hells racing wrote:I veckan får vi svar på hur mycket pulver en 67/65 billett lämnar i en audi 5:a. Om allt lirar vill säga
Fifan, det kommer låta gott!
Såg klippet ifrån uppstarten, jäkla tyst, fin och lugn gång den hade!
Glöm inte fånga allt på bild till oss andra nu! Lycka till!
Posted: 03 Mar 2010, 09:05
by keda
Ja ni, nu är man nog fast i sc62-träsket tror jag
det verkar vara ett riktigt bra gg och då finns det inte plats längre för mitt (nya) sc61 hihi
Jag har en dum fundering bara, jag har ev ett riktigt fint grenrör på g men det är ett t4 pulssplitt och pulssplitt till wg..... passar det med ett sc62 iaf då?
Hur blir det med singel-agg på ett pulssplitt grenrör?
Det kanske inte ens är samma bultdelning då?
Hoppas på snälla svar på min dumma fråga
.
Ha en strålande dag allesammans!
MVH Keda
Posted: 03 Mar 2010, 09:32
by markus
T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Posted: 03 Mar 2010, 09:47
by Bmwandreas
Singel agg på pulssplitt går finemang.
Posted: 03 Mar 2010, 10:53
by keda
åhhh det var skönt att höra
Då kommer jag att byta ut mitt nuvarande sc61 mot en sc62 istället och köpa grenröret!
Supertyack för dom snabba svaren!!
Tack PPF för att ni tar er tid att svara på alla mail o samtal, jag hoppas jag kan bidra med nånting tillbaka en vacker dag
MVH Keda
Posted: 03 Mar 2010, 13:07
by Nisse Järnet
markus wrote:T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Jo tvärtom funkar också helt ok =)
Posted: 03 Mar 2010, 14:01
by markus
Nisse Järnet wrote:markus wrote:T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Jo tvärtom funkar också helt ok =)
Ja jo men inte optimalt kanske
Posted: 03 Mar 2010, 17:31
by billet
är inte så insatt i olika turbos å vad dom e bra på men det pratas ju väldigt mycket om att när nya modeller kommer så byter väldigt många, när det kommer en ny är den då så mycket bättre än den äldre? alltså får man mycket mer effekt eller mycket tidigare ladd eller vad är själva grejen med att byta till det nyaste hela tiden?
Posted: 03 Mar 2010, 17:45
by Bäckis
Det är exakt meningen. En 62:a klarar sjukt mer effekt än en gammal 61:a gjorde.
Posted: 03 Mar 2010, 17:57
by Bmwandreas
Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.
Posted: 03 Mar 2010, 18:38
by fredrick
Jaha, men då får det bli andra kamaxlar för mig iaf! Enda som skiljer mot min idag är ju portad topp + 0.82 och med 500whp går den väl som en gammal Opel på byn så det är ju inte att fundera på..
Posted: 03 Mar 2010, 19:04
by AllarN
Bmwandreas wrote:Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.
Låter bra det, ungefär som jag kommer köra fast med mer jobb gjort i toppen. Har du något bromspapper på den?
Posted: 03 Mar 2010, 19:05
by Bmwandreas
fredrick wrote:Jaha, men då får det bli andra kamaxlar för mig iaf! Enda som skiljer mot min idag är ju portad topp + 0.82 och med 500whp går den väl som en gammal Opel på byn så det är ju inte att fundera på..
Nä kör 7A kammar. Bara att ladda lite mer. Det blir imorn..