Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
- Hells racing
- Posts: 192
- Joined: 19 Dec 2007, 19:45
- Location: Ludvika
Ja ni, nu är man nog fast i sc62-träsket tror jag
det verkar vara ett riktigt bra gg och då finns det inte plats längre för mitt (nya) sc61 hihi
Jag har en dum fundering bara, jag har ev ett riktigt fint grenrör på g men det är ett t4 pulssplitt och pulssplitt till wg..... passar det med ett sc62 iaf då?
Hur blir det med singel-agg på ett pulssplitt grenrör?
Det kanske inte ens är samma bultdelning då?
Hoppas på snälla svar på min dumma fråga .
Ha en strålande dag allesammans!
MVH Keda
det verkar vara ett riktigt bra gg och då finns det inte plats längre för mitt (nya) sc61 hihi
Jag har en dum fundering bara, jag har ev ett riktigt fint grenrör på g men det är ett t4 pulssplitt och pulssplitt till wg..... passar det med ett sc62 iaf då?
Hur blir det med singel-agg på ett pulssplitt grenrör?
Det kanske inte ens är samma bultdelning då?
Hoppas på snälla svar på min dumma fråga .
Ha en strålande dag allesammans!
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
åhhh det var skönt att höra
Då kommer jag att byta ut mitt nuvarande sc61 mot en sc62 istället och köpa grenröret!
Supertyack för dom snabba svaren!!
Tack PPF för att ni tar er tid att svara på alla mail o samtal, jag hoppas jag kan bidra med nånting tillbaka en vacker dag
MVH Keda
Då kommer jag att byta ut mitt nuvarande sc61 mot en sc62 istället och köpa grenröret!
Supertyack för dom snabba svaren!!
Tack PPF för att ni tar er tid att svara på alla mail o samtal, jag hoppas jag kan bidra med nånting tillbaka en vacker dag
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Nisse Järnet wrote:Jo tvärtom funkar också helt ok =)markus wrote:T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.
Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Ja jo men inte optimalt kanske
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
är inte så insatt i olika turbos å vad dom e bra på men det pratas ju väldigt mycket om att när nya modeller kommer så byter väldigt många, när det kommer en ny är den då så mycket bättre än den äldre? alltså får man mycket mer effekt eller mycket tidigare ladd eller vad är själva grejen med att byta till det nyaste hela tiden?
Det är exakt meningen. En 62:a klarar sjukt mer effekt än en gammal 61:a gjorde.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.
Låter bra det, ungefär som jag kommer köra fast med mer jobb gjort i toppen. Har du något bromspapper på den?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta