Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

tool-nes
Posts: 26
Joined: 16 Aug 2009, 13:23

Post by tool-nes »

Noen som har bremsepapirer med SC62 på en m50b25 som de kan legge ut?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Inte kört på M50B25.
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

Bmwandreas wrote:Inte kört på M50B25.



snart så kommer Milfhuntern med en sådan och en 6262 :lol:
Bygger 7.50 chassie till 2011
6.6-181kmh 201 2009
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Post by Hells racing »

I veckan får vi svar på hur mycket pulver en 67/65 billett lämnar i en audi 5:a. Om allt lirar vill säga :P
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

Hells racing wrote:I veckan får vi svar på hur mycket pulver en 67/65 billett lämnar i en audi 5:a. Om allt lirar vill säga :P


Fifan, det kommer låta gott!
Såg klippet ifrån uppstarten, jäkla tyst, fin och lugn gång den hade!

Glöm inte fånga allt på bild till oss andra nu! Lycka till!
User avatar
keda
Posts: 284
Joined: 26 Sep 2009, 22:35
Location: Sävsjö

Post by keda »

Ja ni, nu är man nog fast i sc62-träsket tror jag ;-)
det verkar vara ett riktigt bra gg och då finns det inte plats längre för mitt (nya) sc61 hihi
Jag har en dum fundering bara, jag har ev ett riktigt fint grenrör på g men det är ett t4 pulssplitt och pulssplitt till wg..... passar det med ett sc62 iaf då?
Hur blir det med singel-agg på ett pulssplitt grenrör?
Det kanske inte ens är samma bultdelning då?
Hoppas på snälla svar på min dumma fråga :-).
Ha en strålande dag allesammans!
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld

full gas spar tid ;-)
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.

Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Singel agg på pulssplitt går finemang.
User avatar
keda
Posts: 284
Joined: 26 Sep 2009, 22:35
Location: Sävsjö

Post by keda »

åhhh det var skönt att höra ;-)
Då kommer jag att byta ut mitt nuvarande sc61 mot en sc62 istället och köpa grenröret!
Supertyack för dom snabba svaren!!
Tack PPF för att ni tar er tid att svara på alla mail o samtal, jag hoppas jag kan bidra med nånting tillbaka en vacker dag :-)
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld

full gas spar tid ;-)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

markus wrote:T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.

Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Jo tvärtom funkar också helt ok =)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Nisse Järnet wrote:
markus wrote:T4 flänsen är samma bulltdelning vare sig det är pulssplit eller ej.

Pulsslit grenrör och singelentry turbo funkar fint dock inte så bra tvärt om =)
Jo tvärtom funkar också helt ok =)


Ja jo men inte optimalt kanske :wink:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
billet
Posts: 157
Joined: 16 Aug 2008, 21:21
Location: umeå

Post by billet »

är inte så insatt i olika turbos å vad dom e bra på men det pratas ju väldigt mycket om att när nya modeller kommer så byter väldigt många, när det kommer en ny är den då så mycket bättre än den äldre? alltså får man mycket mer effekt eller mycket tidigare ladd eller vad är själva grejen med att byta till det nyaste hela tiden?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är exakt meningen. En 62:a klarar sjukt mer effekt än en gammal 61:a gjorde.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Jaha, men då får det bli andra kamaxlar för mig iaf! Enda som skiljer mot min idag är ju portad topp + 0.82 och med 500whp går den väl som en gammal Opel på byn så det är ju inte att fundera på..
Mitsubishi EVO III projekt
AllarN
Posts: 430
Joined: 30 Jan 2007, 18:13

Post by AllarN »

Bmwandreas wrote:Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.


Låter bra det, ungefär som jag kommer köra fast med mer jobb gjort i toppen. Har du något bromspapper på den?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

fredrick wrote:Jaha, men då får det bli andra kamaxlar för mig iaf! Enda som skiljer mot min idag är ju portad topp + 0.82 och med 500whp går den väl som en gammal Opel på byn så det är ju inte att fundera på..


Nä kör 7A kammar. Bara att ladda lite mer. Det blir imorn..
Post Reply