Page 11 of 14
Posted: 30 Jul 2006, 12:01
by Bmwandreas
450-500hk brukar det väl vara.
Posted: 30 Jul 2006, 12:06
by Per Eriksson
Gött mos, synd bara att min utväxling gör att jag ligger mot varvstopp då.
Vilka bilar har nåt bättre än 3,91 som passar i m5 diffen?
Posted: 30 Jul 2006, 16:03
by Bmwandreas
Jag hade 3.44 tror det var från en 530.
Posted: 30 Jul 2006, 22:10
by Mirre
Bäckis wrote:Smäller iväg fint och körningen är klockren, men top speeden indikerar att du har 190-195 på 402m, så du lär nog fixa mer pulver!
Vågar inte ladda mer nu då jag inte vill köra undet 7.0 för då måste jag ha båge, och det vill jag inte då bilen är en 4-dörrars.
Posted: 01 Aug 2006, 18:52
by Mirre
Nu har man varit ute och lekt lite.. skoj var det iaf...så länge det varade
Bilen drar till vänster när jag gasar och till höger när jag motorbromsar.
Lite bilder...
BILD 1
BILD 2
Posted: 01 Aug 2006, 19:00
by Kim Frederiksen
kanske man ska börja kalla dig för Mr. Drivaxel!!
skoj åsido.. tråkigt med alla transmissions rasen!
Posted: 01 Aug 2006, 20:31
by bmwpatrik
Bmwandreas wrote:450-500hk brukar det väl vara.
Ser riktigt tråkigt ut om man tar min slutfart med andra ord.
Föresten ska man inte ha båge från 7,50?
MVH Patrik
Posted: 01 Aug 2006, 21:55
by Mirre
Det är ändrat till 7.0 i år.
Posted: 02 Aug 2006, 23:18
by Mirre
Nu är den rasad i motorn...
Vet ej riktigt vad, men det känns som att ventil är av.
BTW: Körde personbästa igen, 7.18@158km/h med dålig 60fot.
Film kommer snart på
http://e-racers.uni.cc/
Posted: 02 Aug 2006, 23:45
by tobbe tlrecond
fyfan vad jobbigt med dessa haverier riktigt tråkigt men kämpa på. Grattis till personbästa..
Posted: 04 Aug 2006, 00:03
by Mirre
Nu finns filmen ifrån 060802 på
E-RACERS
Blev personbästa igen iaf..
Posted: 04 Aug 2006, 00:12
by peppe
Ras är så tråkigt, lider med dig tycks ha skrivit det för ofta i denna tråd nu. Lite tur borde du får ha med dig?
Posted: 04 Aug 2006, 00:15
by Mirre
Ah..det räknade jag med nästan...ca 40 repor blev det + Elöv-Malmö-eslöv (ca 10 mil)
Tror att det är en kolvbult...men det får visa sig när jag rivit.
Posted: 04 Aug 2006, 00:21
by peppe
Ja, men det är så då man lever på linan. Jag får då inte till mitt problem med kylsystemet så nu gör jag nog vinter
Posted: 05 Aug 2006, 10:02
by Mirre
Så , nu har man rivit ner motorn i små bitar...
Det som är sönder är 2:a cyl. vevlager som gått rundt (veven har klarat sig) och en bit på ringlandet på 3:ans kolv är borta! Fortfarande inga spikningar.
Det jag har kommit fram till är att bultarna till vevlagren sträcker sig och bankar sönder lagren och att kolvarna är flera tusen mil gammla.
Posted: 08 Aug 2006, 09:50
by niklas g
hur mkt varvar du med din då ?
jag varvar 7500 och mina lager har inte en tillstymmelse till slitage, jag kör m50 stakar och origbultar och bmw origlager
Posted: 08 Aug 2006, 15:40
by Mirre
niklas g wrote:hur mkt varvar du med din då ?
jag varvar 7500 och mina lager har inte en tillstymmelse till slitage, jag kör m50 stakar och origbultar och bmw origlager
Jag varvar lika mycke som dig, 7500rpm med original stakar. Nya motornord lager hade jag i.
Får väl se när du har frestat den 40 repor