Nej nej.. det kommer upp när jag kommer dit, kan ju inte springa saker i förväg här inte! Dom får allt ta och suga på den karamellen =]Drullen wrote:Tycker de e dåligt drag i denna tråden..![]()
![]()
![]()
Ja bjuder gärna på Tee nån annan gång
Upp med bilderna på ditt nya BIG BRAKE KIT !! De kan du ju inte undanhålla folket här
E30 KiC - 1072 kg
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
idag vart det fram med kapskivan!
Började framme i kanten igen och försökte jaga rätt på lite frisk plåt.
Lite överraskande var det att det var faktiskt friskare plåt på denna sida av bilen än på andra. Så lär inte ta lika lång tid att lappa ihop detta "lilla" hål

Så här glad blev man då!

rosten hade krypit sig in under balken genom skarven så fick jaga efter lite med vinkelslipen.

I morgon söndag börjar jag sy igen hålet =]
Började framme i kanten igen och försökte jaga rätt på lite frisk plåt.
Lite överraskande var det att det var faktiskt friskare plåt på denna sida av bilen än på andra. Så lär inte ta lika lång tid att lappa ihop detta "lilla" hål

Så här glad blev man då!

rosten hade krypit sig in under balken genom skarven så fick jaga efter lite med vinkelslipen.

I morgon söndag börjar jag sy igen hålet =]
Last edited by ZAK on 18 Feb 2009, 17:16, edited 1 time in total.
Det blir annat sprut, men vad är lite hemligt just då vi sitter i förhandlingar med ett företag =]Ludde_ wrote:Tänkte på en sak, hur blire med sprutet mange? vet att du och vicco snackade lite om att plocka hem varsit MS men blev det något med det sen eller?
kanske blir ännu ett lyckat år med originalsprut?![]()
//Ludde
La svetsen lite åt sidan för att få bort lite ideér och funderingar man har i huvudet. Efter en hel del av sökande och läsande här på PPF (Ja sökfunktionen fungerar faktiskt
) samt på vissa tyska sidor.
Så efter ca 3 dagar med svarv, pelarborr, vinkelslip, skjutmått, vinkelhake så såg det ut så här! Lite finjustering återstår
17" fälg och nånting fint och stort gömmer sig bakom

Här ska bromsas!

Så efter ca 3 dagar med svarv, pelarborr, vinkelslip, skjutmått, vinkelhake så såg det ut så här! Lite finjustering återstår
17" fälg och nånting fint och stort gömmer sig bakom

Här ska bromsas!
Nä jag tänkte det jag också. är ju hans förstabil =) TJÄÄÄRLEEEK!Kajan wrote:Kan bara säga en sak och de är att de jobbet zak har lagt ner på rost lagning är i världsklass mitt herrskap man kan ju inte bara byta kaross när man har varit som en symbios med bilen i snart 10 år... Keep up teh good work
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
I helgen har det mestadels bestått av borrning, gängning, blästring, inpassning, fräsning och bromsoks renovering.vicco wrote:Vad har hänt i helgen?
Nu passar allt det hemliga fram iaf som en yxa i ett ruttet staket som hansa brukar säga =]
I morgon (om jag får hehe) så går jag över till rosten igen