Posted: 04 May 2009, 12:13
skulle vart kul å se den mot corvetten!!
bra sikt där när kylaren sprack
bra sikt där när kylaren sprack
Ja de hade vart skoj att köra mot fräsarn. Då hade man hunnit fixa launch rätt med. Sikten va väl sådär när man precis lagt i fyran för mål.micke999 wrote:skulle vart kul å se den mot corvetten!!
bra sikt där när kylaren sprack
Jag har 2.8 bar vid 6800 rpm men sen minskar inte laddet nått till mitt varvstopp som är 9000 rpmNisse Järnet wrote:Ok, vet du när du har fullt tryck?
kommer nog fler chanserAleex wrote:Ja de hade vart skoj att köra mot fräsarn. Då hade man hunnit fixa launch rätt med. Sikten va väl sådär när man precis lagt i fyran för mål.micke999 wrote:skulle vart kul å se den mot corvetten!!
bra sikt där när kylaren sprack
varför jag inte byggde nå ladd var för att launch varv var för lågt så jag typ inte byggde nått. Dum som jag var prövade jag ju inte innan. Men nu står de på 7000 bygger ca 18 psi så nu bogga de inte.r.ivars wrote:coolt![]()
ska du starta på så låga varv så lovar jag att du har användning av laddtryck i starten...
Thumbs up, skitcoolt att varva 9000 varv.. haha, dåre
jo de trycker på fint. Ska så fort allt till fungera bara. Men nu har jag nogBmwandreas wrote:Lite skillnad på en 2.8 lit 6:a mot en 4 cyl 2.0 lit. Så du behöver inte vara orolig Nisse.
Verkar ryta på fint Alex, bromsning snart då?
I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf..
Vad är det för bultar vi pratar om?Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt!![]()
gatbil_vgd wrote:I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf..
Alex kör ju nu med 6bults blocket som är pålitligare än 7bult..
Sen angående påfrästningarna så ska man väl alltid plocka ner en "racemotor" efter varje säsong för o kolla lager, ringar o annat..
Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt!