Page 11 of 18

Posted: 04 May 2009, 12:13
by micke999
skulle vart kul å se den mot corvetten!!

bra sikt där när kylaren sprack

Posted: 04 May 2009, 13:01
by Aleex
micke999 wrote:skulle vart kul å se den mot corvetten!!

bra sikt där när kylaren sprack
Ja de hade vart skoj att köra mot fräsarn. Då hade man hunnit fixa launch rätt med. Sikten va väl sådär när man precis lagt i fyran för mål.

Posted: 04 May 2009, 13:55
by Nisse Järnet
Hur funkar turbon tycker du?

Posted: 04 May 2009, 17:22
by Aleex
Jag tycker den kommer lite sent men jag har ju bara en 2 liters motor med. De agget jag har kommer sent på 2 Liters så de e normalt.

Posted: 04 May 2009, 17:25
by Nisse Järnet
Ok, vet du när du har fullt tryck? :)

Posted: 04 May 2009, 18:31
by Aleex
Nisse Järnet wrote:Ok, vet du när du har fullt tryck? :)
Jag har 2.8 bar vid 6800 rpm men sen minskar inte laddet nått till mitt varvstopp som är 9000 rpm

Börjar väl ladda vi 4500

Posted: 04 May 2009, 18:32
by Bmwandreas
Lite skillnad på en 2.8 lit 6:a mot en 4 cyl 2.0 lit. Så du behöver inte vara orolig Nisse.

Verkar ryta på fint Alex, bromsning snart då?

Posted: 04 May 2009, 19:33
by Fernis1
Nisse klart du ska ha en riktig turbo nu en 62a skulle väl fungera fint på din också :)

Posted: 05 May 2009, 01:14
by micke999
Aleex wrote:
micke999 wrote:skulle vart kul å se den mot corvetten!!

bra sikt där när kylaren sprack
Ja de hade vart skoj att köra mot fräsarn. Då hade man hunnit fixa launch rätt med. Sikten va väl sådär när man precis lagt i fyran för mål.
kommer nog fler chanser

tjejen komentar va varför sätter han inte på torkarna hehe

Posted: 05 May 2009, 06:40
by r.ivars
coolt :)

ska du starta på så låga varv så lovar jag att du har användning av laddtryck i starten...

Thumbs up, skitcoolt att varva 9000 varv.. haha, dåre :D

Posted: 05 May 2009, 08:15
by Aleex
r.ivars wrote:coolt :)

ska du starta på så låga varv så lovar jag att du har användning av laddtryck i starten...

Thumbs up, skitcoolt att varva 9000 varv.. haha, dåre :D
varför jag inte byggde nå ladd var för att launch varv var för lågt så jag typ inte byggde nått. Dum som jag var prövade jag ju inte innan. Men nu står de på 7000 bygger ca 18 psi så nu bogga de inte.
Klart man måste varva när man inte tappar ladd ju. Hehe

Posted: 05 May 2009, 08:17
by Aleex
Bmwandreas wrote:Lite skillnad på en 2.8 lit 6:a mot en 4 cyl 2.0 lit. Så du behöver inte vara orolig Nisse.

Verkar ryta på fint Alex, bromsning snart då?
jo de trycker på fint. Ska så fort allt till fungera bara. Men nu har jag nog
Bytt allt som kan strula

Posted: 05 May 2009, 11:37
by wuffee
Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf :roll: ..

Posted: 05 May 2009, 12:26
by R.Larsson
wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf :roll: ..
I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..

Alex kör ju nu med 6bults blocket som är pålitligare än 7bult..
Sen angående påfrästningarna så ska man väl alltid plocka ner en "racemotor" efter varje säsong för o kolla lager, ringar o annat..

Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt! :twisted:

Posted: 05 May 2009, 14:55
by wuffee
Borde verkligen införskaffa mig en sån där motor tydligen :D

Posted: 05 May 2009, 17:41
by Bonje
Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt! :twisted:
Vad är det för bultar vi pratar om?
Min gammla turbo tycks trivas.. 2,8 bar och 9000 Rpm. DET är MANLIGT DET!! :twisted:
Vad är det för komp i motorn?

Posted: 05 May 2009, 21:01
by youask
Och 7bult håller minst lika bra för effekten...
Det som skiljer är att 6bult har en mindre tendens och gå ner sig på axiallagret

Min höll alla 730milen förra året med rätt mkt effekt iaf ;)

gatbil_vgd wrote:
wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf :roll: ..
I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..

Alex kör ju nu med 6bults blocket som är pålitligare än 7bult..
Sen angående påfrästningarna så ska man väl alltid plocka ner en "racemotor" efter varje säsong för o kolla lager, ringar o annat..

Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt! :twisted: